een haflinger scheren of niet??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Finduilas
Berichten: 3116
Geregistreerd: 25-01-03

een haflinger scheren of niet??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-03 21:27

haaaaaaaaaj,

zou het mooi zijn om een haflinger te scheren of nie??
wat ik heb zelf een haflinger, en ik heb wel meerdere haflingers gezien die geschoren zijn, en dat stond best wel stoer Haha! en mooi
wat zouden jullie doen als je een haflinger had....??
en zou je het mooi vinden??

groetjes isabelle

[EA-TK-PP] Gelderse merrie.
Evt inruil haf mogelijk!


Finduilas
Berichten: 3116
Geregistreerd: 25-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-03 21:58

*schop* Clown
niemand Verward

[EA-TK-PP] Gelderse merrie.
Evt inruil haf mogelijk!


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 22:26

scheren doe je niet om de mooi, dat doe je omdat het functioneel kan zijn

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 22:30

Als het nodig is dan zou ik scheren, niet omdat het nou zo stoer staat. Het is een heel gedoe hoor zo'n geschoren paard. Dekentje op dekentje af.

XANTHA

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 22:31

ras of mooi maakt niet uit, het gaat om het doel.

Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 23:23

Woestein heb ik in november laten scheren omdat ik na een half uur trainen een uur moest uit stappen om hem weer wat op adem te laten komen.
Niet te doen dus.
Maar ik wil toch proberen om deze aankomende winter zijn vachtje erop te laten zitten want hij is gewoon zeer lelijk in zijn vacht gebleven.
Met andere worden zo mooi is hij niet geworden, heel ruw en de scheer strepen zie je nog....
Alleen zijn hals en benen zijn mooi, dat komt denk ik dat daar geen deken zat...
En inderdaad het is een heel gedoe...deken op...deken af...xtra deken...
Dus denk goed na, gelukkig heb je nog een hele zomer..

groetjes Angenita

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 23:25

idd. beetje vreemd dat je je pony wil scheren omdat dat zo leuk staat... Dan zou ik het niet doen nee...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 08:56

Een van de domste redenen om te scheren is wel omdat je het mooi of stoer vindt.... Als het functioneel is, kan je elk paard scheren, 'k zou niet weten waarom niet Verward

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 11:14

Ik hoop juist tegen de tijd dat Levi zover is dat ik hem niet hoef te scheren...vind dat alleen maar lastig met al die verschillende dekens. Ze worden er zoiezo niet echt mooier op...

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 13:07

Een haflinger kun je best scheren hoor, waarom niet... En idd je moet het niet doen omdat je het zo mooi vindt, maar omdat het functioneel is, denk er wel goed overna voordat je hem scheert. Ik bedoel dat je weet wat erbij komt kijken, heb genoeg dekens enzo!

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 13:46

Voor het mooie zou ik het niet doen. Voor het functionele wel. Ik heb Dennis nu ook 2 winters achter elkaar geschoren gehad en dat is een Shet.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 15:15

Ik heb ook een haflinger en zou hem het liefst scheren omdat hij van zichzelf een ontzettend dikke vacht heeft. Na een uurtje rijden in de winter is hij soms de volgende morgen nog niet droog en 's zomers als het buiten meer dan 25 graden is, staat hij kletsnat in de wei.
Maarja, ik mag niet scheren van mijn vader, dus staat hij onder dekens om het maar een beetje dunner te laten.
Ik vind het ook erg mooi uitzien, maar dat zou voor mij geen enkele aanleiding zijn om dan maar ook te scheren..

Sancho, Nationaal Kampioen M1 Haflingers 2010 !

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 18:42

Waarom zou je een Haf niet kunnen scheren, het is gewoon een paard hoor!

Die van mij is dekenmodel geschoren, niet omdat het mooi is (ik vind eigenlijk alle geschoren paarden niet echt mooi) maar omdat ik haar anders niet meer droog krijg.

Leetje

Berichten: 1228
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 20:56

Ineke2 schreef:
Ik hoop juist tegen de tijd dat Levi zover is dat ik hem niet hoef te scheren...vind dat alleen maar lastig met al die verschillende dekens. Ze worden er zoiezo niet echt mooier op...


Helemaal mee eens!
Als het dan koud is en je vergeet zijn extra dekentje heb je gelijk een ziek paard. En dat gedoe aan het eind van de winter/lente, wanneer het warm genoeg is zonder deken en wanneer nie en bla bla bla.
Nee geef mij maar gewoon een echt vachtje!
Die van mij staat s winters zelfs zonder deken en het gaat best! Ze is nooit verkouden ofsow, kwartiertje stappen en dan is ze op adem!

Cum Laude afgestudeerd klassiek homeopaat voor dieren
http://www.leonienoordhoek.nl
http://www.facebook.com/dierenhomeopathie

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 21:02

Als een gewone vacht werkt, lekker laten zitten. Ik houd helemaal niet van scheren. Maar toch de knoop doorgehakt, mijn pony stond meer als 6 uur zeiknat. Ik ben er blij mee, maar moet wel zeggen dat het een gedoe is. Dus als het niet nodig is, niet scheren.
Ik vind het niet mooier, hoewel het bij mijn pony best wel leuk staat, ik zie hem liever in zijn gewone vacht.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: hagelslag, SentiBot, YandexBot en 102 bezoekers