Lipizzanerdag Amsterdam

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Lipizzanerdag Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-03 19:06

Vandaag zijn we met 4 meiden naar de Lipizzanerdag in Amsterdam geweest, het was even zoeken naar de Hollandsche Manege maar rond een uur of 12? hadden we het dan gevonden.
We liepen recht op de bak af, er was iemand aan het inrijden, ik bedacht me net 1 tel van 'wat een bekend gezicht' en toen hoorde ik "Hai Cody" Haha! Had Tessa op de snuffelmarkt al eens gezien, maar nu zag ik haar paardje dan ook eens! Leuk paard, jullie zijn een leuke combinatie, enneuh mooi hoofdstel hoor
Toen Orri ook nog gezien, we hebben samen even een proef van een pikzwarte 4-jarige Lipizzaner gekeken en al vlot daarna moest Tessa haar proef rijden. Zag er netjes uit, jammer van die ene galop, ben benieuwd wat je punten nou waren.
Snel daarna kwam ik het zusje van Laurae tegen, met wie ik een tijdje bij de bak heb staan kletsen en toen ik terugliep door de stallen om mijn zus te zoeken kwam ik Laurae zelf tegen, met wie ik even bij Avalla in de trailer heb gekeken. Ze was niet zo tevreden over haar proeven, helaas waren we te laat om haar te zien rijden.
Primavera nog even bekeken, zij heeft altijd samen met Pliva gestaan, en is nu van Jacqueline die op dezelfde stal staat als Regine en Dusi.
Regine, ben ik je nou finaal misgelopen de hele dag of was je er niet??
Toen even wat gedronken in de kantine en daarna de prijsuitreiking gekeken. Laura waar was je paard? *LOL*
Ook werd het Lipizzaner-Sportpaard 2002 bekend gemaakt, Neapolitano Romanio, zoon van Neapolitano Capriola F.
Toen nog verschillende demonstraties gezien, lange teugel, springen (herkende ineens Francis Turkensteen, wat is het Lipizzanerwereldje toch klein, al ga je helemaal naar Amsterdam) en 2 kuren op muziek.
Daarna mochten de kinderen kennismaken met de Lipizzaners, Nappie was helemaal mooi uitgedost en stond er zo ontzettend braaf bij toen de halve bak gevuld was met kinderen die zo graag een stukje wilden rijden.
Tessa, we hebben van jou en Nappie vanaf het balkon wat foto's gemaakt, die krijg ik volgende week via de mail, dus dan zal ik ze op bokt zetten.
Zag er mooi uit hoor, die Lipizzaners in die prachtige manege.
Was een leuke dag, Tessa was zo druk met kindertjes rond laten rijden op haar paardje dat ik maar geen gedag meer heb gezegd Knipoog
Op de terugweg nog even wat lekkers gehaald en moe maar voldaan zijn we dan net weer thuis. Geslaagde dag. Pling

regien

Berichten: 115
Geregistreerd: 02-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 19:46

Ja je hebt me finaal misgelopen, ik had me al afgevraagt of je er wel was, maarja ik heb je natuurlijk nog nooit gezien, dus ik kon je ook niet zoeken Verward Ik had een spijkerjas aan met rode mouwen. Ik was de eerste helft van de wedstrijden voor de pauze de ringmeester en in de tweede helft heb ik Tessa haar proefjes voorgelezen dus je moet me wel gezien hebben dacht ik zo. Ook heb ik later Jacq met Primavera geholpen voor ze de ring in ging met Prima voor de demo en later ook met de kinderen. (Jacq staat trouwens niet bij ons op stal hoor) Jammer dat ik je ben misgelopen, maar goed volgende keer beter dan maar!
Tes je hebt trouwens super goed gereden, ben bere trots op jou en Nap en ja ja een winstpuntje gereden hoor, das echt super voor je eerste wedstrijd!!! Ik vond het ook een super gezellige dag, was helemaal geslaagd! Gauw maar weer zo'n dag!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-03 19:57

Verdorie, ja dan heb ik je wel gezien ja. Heb immers Tessa haar proef gekeken en als jij die stond voor te lezen dan stonden we amper 5 meter bij elkaar vandaan *LOL*
De keren dat ik Jacqueline zag was ze alleen, dus ik heb er wel op gelet, maar we zijn elkaar dus inderdaad ontiegelijk misgelopen. Jammer!!

Werd ook nog even omgeroepen he, dat de prestatie van Tessa een applausje waard was, leuk!

Wat ik trouwens ook leuk vond was dat er weinig prestatiedrang ten koste van de paarden was. (op één deelnemer na dan..)
Met springen werd een paar keer geweigerd waarna de hindernis weer op een laag kruisje werd gezet, daarna ging het wel goed, en toen applaus!
En toen de reservekampioen het lint niet om wilde, dat de berijdster afstapte, zelf het lint omdeed en weer opstapte. Weer applaus.
En ook in de kur van Francis, toen haar onderdeel van vrijheidsdressuur niet helemaal lukte. Gewoon nog een keer proberen, en als hij dan doet wat je vraagt: belonen met wat lekkers.
Met zulke dingen doe je de volgende keren zelf toch je voordeel wel weer. Vond ik leuk om te zien Lachen

regien

Berichten: 115
Geregistreerd: 02-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 20:02

Ja jammer dat we mekaar niet van gezicht hebben herkent. Maarja, volgende keer dan maar he. Ik vond het inderdaad ook super goed gaan en ik weet dan ook precies welke ene deelnemer je bedoeld. Daar spreekt iedereen schande van, het beestje is ook nog maar 4 jaar oud. En dat 'rondspringen' was het wijgeren om te stijgeren. Dat is toch erg of niet dan, iedereen dacht dat het paard in verzet kwam, dat was dan ook half zo, maar dan ga je toch af of neit dan!?! Voor de rest, ja zo hoort het toch ook, je paard meot er tenslotte ook lol in houden!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-03 20:10

Ja ik vond het dus ook schandalig.
Die zijgangen zagen er niet uit en het beest kwam constant in verzet (wat wil je ook!! 4 jaar!! en dan zulke dingen vragen...). We vonden het haast jammer dat ze er niet afviel, maargoed, dat is misschien wel erg gemeen. Lips are sealed
Hij liep wat apart trouwens met zijn witte voetje, hanetred?

regien

Berichten: 115
Geregistreerd: 02-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 20:15

Ja denk het, of kreupel. Ze brengen hem volgend jaar naar de hengstenkeuring, maar of ie goedgekeurd word? Denk dat ie net als die andere zwarte van hun eh Lips are sealed Lips are sealed laat ik maar niks zeggen, je weet het niet. Maar links achter was ie inderdaad slecht. Verder vond ik alle lipi's er erg goed uitzien en was het echt super gezellig, iedereen had goede zin! Waarom heb je niet in de rij gestaan voor een rondje op Nap? Haha!

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 20:32

Ik heb lekker wel iedereen gezien! dus ik heb nu gezichten bij de namen, erg leuk. Mijn punten vielen heel erg mee: 157 en 159, mijn eerste twee winstpuntjes. Maar avalla was absoluut niet ethousiast en actief, daarom was ze dus ook niet bij de prijsuitreiking. Ik doe voorloppig maar even rustig aan, tot dat ze weer helemaal in orde is, want ik heb het idee dat ze zich niet helemaal lekker voelt.
We zijn trouwens nog wel 2e geworden, lachen.

echt heel goed van tessa, ik heb jammer genoeg alleen een heel klein gedeelte an de tweede proef gezien (net het stukje dat verkeerd ging bij de galop Haha! ) En zag er heel netjes uit.

Ik weet exact wie jullie bedoelen, en ik heb me er dood aan zitten ergeren: 4 Jaar!!! Wil ze dat beest graag kapot hebben of zo? Voor de rest vond ik die zwarte wel ontzettend mooi, heb hem al gereserveerd voor avalla ;D . Volgens mij had hij zichzelf achter aangetikt of zo (niet zo vreemd als je zag wat er mee gebeurde).

Ik ben dus trouwens net weer terug: Assen-hollandse manege is 3 uur. Ben nu dus ook af. Maar was wel een geslaagde dag.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 20:38

Ah... ik weet dus ook waar het hier over gaat Haha!
Wel heel mooi paard...
Helaas weigerde mijn trouwe digi vandaag dienst, volgende keer gooi ik de oplaadbare batterijen in een lader, want die van mijn camera is zeer onbetrouwbaar Boos!
Ik vond die Perletta zo'n uitstralend hoofd hebben, hoe ging de demonstratie???
En Nap ging keurig! jammer dat de KNHS op zich liet wachten met startkaart!

Ik moest helaas vervroegd verstek laten gaan, had les op mijn paardje Lachen
(dat helaas door sommige bokkers vastgelegd is Extreme duivel )

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 21:12

orri schreef:
(dat helaas door sommige bokkers vastgelegd is Extreme duivel )



He! Geen reklame maken voor je eigen toekomstige topic he Knipoog

Was idd een leuke, maar drukke dag! Zit nu pas eindelijk......moest natuurlijk wel eerst koken en afwassen voor de dames!

skysari

Berichten: 825
Geregistreerd: 23-08-02
Woonplaats: omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 21:15

he verdorie was dat vandaag ik had zo graag willen komen *** ik heb weer wat gemist

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-03 21:25

regien schreef:
Waarom heb je niet in de rij gestaan voor een rondje op Nap? Haha!

*LOL* Zie je het voor je? Ik achteraan in het rijtje met 30 jubelende kinderen? Haha!

Prima, was jij er ook dan?

Toch nog nette punten Laura!
Had al het vermoeden dat je Avalla daardoor niet meer wilde zadelen voor de prijsuitreiking. Groot gelijk. 6 uur op de trailer op een dag is ook niet niks, toch nog een hele prestatie hoor!

Over die zwarte...wij waren dus gelukkig niet de enigen die het met lede ogen hebben aangezien.
We zijn trouwens ook bij de hengst (die naast Primavera stond) wezen kijken, 6 jaar een ZZ-licht...vond ik ook erg jong...

Maar toch erg genoten hoor!
Erg leuk om de verschillende typen Lipi's te zien en zoveel bekenden!!

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 21:27

He, ik mis het verslag van Napoleon. Ben erg nieuwsgierig hoe het gegaan is en wat haar punten waren.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 22:10

Ja ja, hier ben ik dan Haha! Het was echt een super gezellig dagje vandaag Ik herkende je gelijk Cody, omdat ik van de week nog je profiel had bekeken Knipoog

In goed overleg mocht ik gelukkig vandaag van de Fysio en de ARBO-arts wel mijn proefjes rijden. Het was nog maar de vraag of het kon en ik wilde uiteraard eerst weer aan het werk zijn voordat ik dit zou gaan doen Maar ik heb ze dus met goed fatsoen gereden Haha! Had voor het eerste proefje 149 punten en voor de 2e 163 punten, goed voor 1 winstpunt Haha! Was al heel blij dat ik pijnloos en met ontspanning door de baan ben gegaan en dat Nappie ook nog deed wat ik vroeg Haha! Hij heeft zich voorbeeldig gedragen ik ben uiteindelijk 5e geworden van de acht dus ik ben geheel niet ontevreden Tong uitsteken

Foto's en een verslag komen nog maar niet nu, want nu ben ik helemaal op en ga ik zo lekker slapen en dromen van nog meert proefjes Dromen zodat ik morgen weer fit op mijn werk aanwezig kan zijn

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-03 22:14

Jammer dat ik je 2e proef niet gezien heb, aan je punten te zien ging die nog beter.
Wat ben je snel terug trouwens, ik dacht: 'die staat om 12 uur nog kindjes op Nappie te helpen' *LOL*

regien

Berichten: 115
Geregistreerd: 02-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 22:19

De 'hengst' die naast Primavera stond was een merrie... hihi maar tis inderdaad een heel mooi paard! Zou je bijna denken met die nek dat het een hengst is. Tja ik hou er ook niet van om zo snel met je paard zoveel te gaan vragen, maar goed wie ben ik...? Verward

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 22:19

Cody schreef:
Jammer dat ik je 2e proef niet gezien heb, aan je punten te zien ging die nog beter.
Wat ben je snel terug trouwens, ik dacht: 'die staat om 12 uur nog kindjes op Nappie te helpen' *LOL*


2e proefje ging veel beter en heel eerlijk gezegd had ik niet veel verwacht na 2 weken niet rijden. Heb gewoon maar gedaan alsof het een normaal 1/2 uurtje rijden was zodat ik niet gespannen zou raken.... Maar het was wel erg grappig al die kindjes om Nap heen Was snel terug omdat ik het toch wel een beetje gehad had, was best een druk dagje omdanks dat ik voor alles dragers en helpers had rondlopen Haha! Knipoog Met dank aan Prima, Regine, Orri en mij vader en de buurman....... die dit dagje ook tot een succes hebben gemaakt

regien

Berichten: 115
Geregistreerd: 02-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 22:28

Prima schreef:
Zit nu pas eindelijk......moest natuurlijk wel eerst koken en afwassen voor de dames!


Heej ik had aangeboden om te helpen, maar dat hoefde niet! Wel lekker gekookt hor Prima Vork

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-03 22:34

regien schreef:
De 'hengst' die naast Primavera stond was een merrie... hihi maar tis inderdaad een heel mooi paard! Zou je bijna denken met die nek dat het een hengst is.

Huh waarom stond er dan op dat bordje 'hengst van de Spaanse Rijschool'? *LOL*

Alles zag er heel relaxt uit Tessa, ook een complimentje voor je brave paardje, volgens mij is het echt een goedzak, of niet?

Wie van jullie zijn er 27 april in Zuidwolde ook bij trouwens?
Mijn zus doet mee met Pliva in de B dus ik ga ook mee die dag.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 22:37

Cody"]
[quote="regien schreef:
De 'hengst' die naast Primavera stond was een merrie... hihi maar tis inderdaad een heel mooi paard! Zou je bijna denken met die nek dat het een hengst is.

Huh waarom stond er dan op dat bordje 'hengst van de Spaanse Rijschool'? *LOL*

Alles zag er heel relaxt uit Tessa, ook een complimentje voor je brave paardje, volgens mij is het echt een goedzak, of niet?

Wie van jullie zijn er 27 april in Zuidwolde ook bij trouwens?
Mijn zus doet mee met Pliva in de B dus ik ga ook mee die dag.
[/quote]

Het is een verschrikkelijke goedzak, maar wel vaak moeilijk te rijden als je de knopjes niet weet te vinden Knipoog (zoveel knopjes zijn er niet, alleen al het knopje nageefelijk is af en toe al moeilijk *LOL* )

Ik wist niet dat de 27ste een wedstrijd was, heb denk ik geen vervoer dus kan ook niet komen Huilen Was het maar waar dan kwam ik wel Dus als iemand nog zin heeft om met een trailer en Nappie richting Zuidwolde te rijden.......... Haha!

regien

Berichten: 115
Geregistreerd: 02-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 22:39

Haar vader is een hengst van de Spaanse Rijschool, ze hebben haar zelf gefokt, het is een Hollandse Lipizzaner, heb je haar toch niet helemaal goed bekeken Cody Tong uitsteken
Misschien kom ik kijken naar die barokke competitie! Eh doe je dan wel een grote strik in je haren zodat ik je kan herkennen? Haha!
Laatst bijgewerkt door regien op 06-04-03 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-03 22:40

Oh heb dan inderdaad niet goed gekeken, zag ook alleen het koppie (en de nek...dan denk je dus: hengst! ) en Petra zei later dat er 'hengst van de Spaanse Rijschool' op het bordje stond.
Ach ja, niet goed opgelet.

Ja zullen we van tevoren even een dresscode afspreken zodat we elkaar niet weer mislopen?? *LOL*

regien

Berichten: 115
Geregistreerd: 02-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 22:54

Misschien doe ik wel mijn Romeo t-shirt aan! Die zal misschien ook wel meedoen met die wedstrijd en dan kan ik als fan niet achter blijven natuurlijk! Maak ik Marieke weer helemaal blij! En dan een strik he!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 00:14

Cody, dat is buuf Perletta... (staat ook op 1 foto) merrie met heel aansprekend hoofd en hals vond ik.
En in juli wordt het paard 7 geloof ik Lachen

Hoe was haar demonstratie?

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 08:46

Netjes tessa, heel netjes voor je eerste wedstrijd. Pling Ik ben heel nieuwsgierig naar je foto's.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 08:55

Tessa, van harte met je winstpunt, super gedaan zeg! Fijn dat ie na twee weken niet trainen met jou, het toch voor je doet. Jij geen erge pijn gehad?