[AR]Zie hier de rede van mijn men-angst...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eliesje

Berichten: 1141
Geregistreerd: 06-09-02
Woonplaats: Schiedam

[AR]Zie hier de rede van mijn men-angst...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-03 20:02

Deze foto's trof ik aan op internet. Ik weet nu zeker dat er welsh door m'n pony zit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo deed mijn pony Çandy (zie profiel) ook tijdens de reutemeteut op de Oud Lunterse Dag op 31-08-2002. De reutemeteut is een optocht.
Mijn pony maakte net zulke achterlijke sprongen als deze welsh. Het is het beste te zien op de eerste foto.

Dit is de tekst die bij de foto's stond:
De onderstaande foto's laten een welshpony zien die tijdens de koetsentocht in Doorn in 2001 wat érg enthousiast raakt bij het zien vertrekken van zijn soortgenoten…. Het scheelde een haartje of mevrouw die op de bok zat rolde over het groene gras en meneer werd bijna omver gesprongen door de pony. Het liep allemaal goed af!

Zo ging dat bij mij dus ook.
Nu snappen jullie zeker wel dat ik een beetje bang ben om te mennen?
Mijn pony is de keren erna dat ik ging mennen wel gewoon braaf geweest en luisterde ze wel goed. Ik heb nu ook een scherper bit (utrechtse stang ipv enkelgebroken watertrens)...

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 20:15

Als je dat zo ziet zou ik ook bang worden!! Haha!
Mijn verzorgpaard Ruby staat(of beter gezegt,stond) ook voor de kar,maar ze is heel erg kijkerig en gaat er vaak vandoor.
Toen ze een keer met kar en al over de kop was geslagen hielden ze er een tijdje mee op.......

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 20:30

Dit is ook ontzettend eng! Ik heb Den nu 1x verschrikkelijk aan de kletter en 1x achter over gehad en vind het nu dus ook eng. Maar Dennis vind het zo verschrikkelijk leuk om te doen dus 'moet' ik wel. Het ging al een stuk beter tussen mijn oren.
Totdat ik vandaag Pauleen lang uit op het pad had liggen omdat ze om hoog kwam. Ze had dit nog nooit eerder gedaan maar heeft de hele tijd lopen stijgeren en huppelen. Niet een klein beetje die voor voetjes van de grond, maar ze stond echt een paar keer helemaal recht op en ik vond het dus dood eng.
Van de week maar weer eens met Den op pad om weer wat vertrouwen d'r in te krijgen voor ik weer met Pauleen aan de gang ga.

Eliesje

Berichten: 1141
Geregistreerd: 06-09-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-03 20:34

GETVER!!

Eliesje

Berichten: 1141
Geregistreerd: 06-09-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-03 20:42

Fijne verhalen, hoor.... JASSESS

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 01:24

Eliesje schreef:
Ik weet nu zeker dat er welsh door m'n pony zit.


Heel erg leuk allemaal, maar wat heeft welsh er nu mee te maken ?

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 01:46

Is het geen Hackney deze pony op de foto's?

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 14:35

FlairS schreef:
Is het geen Hackney deze pony op de foto's?

ja dat dacht ik ook al. Verward Het leek mij ook meer een Hackney dan een Welsh.

En idd Lageveld, wat heeft het ermee te maken. Dit had net zo goed met een New Forest o.i.d. kunnen gebeuren. Op die foto's vind ik het eigenlijk nog wel meevallen, iedere pony kan eens vervelend doen, daar zijn het levende beesten voor! Ik heb wel eens ergere dingen gehoord.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 15:58

Oscar doet dit ook wel eens, je schiet dan ineens na achteren.
Dan ziet ie ineens een paard ofzo, dan is ie niet meer te houden zo doldriest.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 17:22

Ja dat lijkt me echt onwijs eng. Een beetje een sprong omhoog vind ik nog niet zo erg maar bokken of aan de kletter gaan, brrrr.

Ennuh, dat heeft niets met welshjes te maken hoor (volgensmij is het iid niet eens een welsh!). Ik ken ook shetlanders en haflinger/fjorden die problemen veroorzaken en ik heb zelf een welshje die geen stap verkeerd zal zetten. Dus...

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 20:01

Het ziet er idd niet leuk uit, maar je ziet ook duidelijk (vooral op de laatste foto) dat de problemen niet voorwaarts worden opgelost. Hij loopt met z'n kin op z'n borst getrokken door de leidsels, daarvan gaat hij alleen maar meer protesteren.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 20:03

Volgens mij is het trouwens wel een Welsh, ik vind hem veel te breed voor een Hackney.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 20:35

Dat heeft Fie van mij van het weekend in Kootwijk dus ook ontdekt, dat dat een hele leuke actie is als je stil moet staan en daar geen zin in hebt! Vanmorgen maakte ze zelfs zo'n hoge sprong dat ze de voorkant van de wagen een stuk van de grond af trok...
Nou, dat moet ze inderdaad niet te vaak gaan doen, want ik vind het niet echt prettig!

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 21:37

Een hackney kan ook breed zijn van voren, ik ken een hele mooie. Die man komt me ook bekend voor. Maar ik wil dus wel weten wat het ermee te maken heeft? En zo springen voor de kar is toch niet gelijk een probleem? Dat heb ik vandaag nog gezien.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 21:51

is dit zo eng?.. Hmmz Snow maakt nog wel eens gekkere sprongen dan dat.. regelmatig zelfs... En met mn koetsiersbewisjcursus had ik ook een tuiger voor de wagen die heel hoog bokte en er vandoor ging... Als je er eenmaal aan gewend bent, is t niet zo eng meer hoor Haha! Je moet gewoon niet in de stress vliegen...

wat voor ras t is, zou ik btw niet weten...

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 22:11

Geloof me... je wordt er niet blij van als je paard er EN vandoor gaat EN als een idioot bokt en slaat......
Je kan dan net zo goed rustig blijven, je kan er toch niets meer aan doen Knipoog
Ik zou ook bang zijn als het paard waarmee ik mende wat zou springen. Ik blijf wel rustig, maar daarom vind ik het nog wel eng!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 22:14

weet je wat eng is? Als je pony een bok geeft, over het lamoen komt met zijn achterbeen, aan de kletter gaat op een drukke hoofdweg van amerfoort en vervolgens tot stilstand komt door met zijn kop vol tegen een lantaarnpaal te rennen (heb ik met een shet van een kennis gehad)

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 22:18

Idd... stijgeren is echt niks vergeleken bij bokken. Het bovenstaande geval van Stef komt me ook bekend voor, alleen eindigde dat in de sloot. Verder is bokken en dan met een been over de streng komen ook geen pretje.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 22:53

Tessebes schreef:
Idd... stijgeren is echt niks vergeleken bij bokken. Het bovenstaande geval van Stef komt me ook bekend voor, alleen eindigde dat in de sloot. Verder is bokken en dan met een been over de streng komen ook geen pretje.


been over de streng komt zo vaak voor! en een goed beleerd paard trekt zich daar niets van aan...

Ik kan me wel voorstellen dat bovengenoemde situaties met bokken etc wel eng zijn jah... Ik hebzelf ook al vanalles meegemaakt tijdens mijn stage bij onder de kastanje en ik weet dat sommigen dingen verkeerd kunnen aflopen. Maar voordat ik t eng vind moet er heel wat gebeuren...

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 21:29

Snowdon, het is vaak ook niet eng op het moment. Want dan heb je geen tijd om het eng te vinden. Maar pas daarna, als je paard gehecht en wel in de box staat, dan is het wel eng. En de keren erna, dan is het ook wel een beetje eng. Je moet dan even over de drempel.

Ik ben gelukkig zelf niet zo bang geworden dat ik helemaal niet meer durf. Maar ik was wel superblij dat ik een mega-brave Grunninger voor de wagen had de eerste keer na het ongeluk. Ik voelde me toch een beetje bibberig en dat is heel normaal na een behoorlijk ongeluk.

Volgend jaar ga ik er weer tegen aan met Udinde, maar ik kan me goed voorstellen dat je banger wordt, of iets eng vind als het een beetje mis gaat. Helemaal als je al een slechte ervaring hebt.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 21:32

ow dat snap ik ook zeker hoor, na een ongeluk zou ik me ook niet echt meer op mn gemak voelen...

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 09:00

stef schreef:
weet je wat eng is? Als je pony een bok geeft, over het lamoen komt met zijn achterbeen, aan de kletter gaat op een drukke hoofdweg van amerfoort en vervolgens tot stilstand komt door met zijn kop vol tegen een lantaarnpaal te rennen (heb ik met een shet van een kennis gehad)


Dit is zeker eng. Ik heb dit met Dennis gehad bij ons langs de weg op een warme zaterdag middag. Het barste dus van de automobilisten en fietsers(die langs onze wef ff bij de haven naast ons weiland gaan kijken).
Was ik eindelijk over mijn angst heen, begint Pauleen zo te etteren dat ze zaterdag al lang in het tuig voor de kar lag. Dus van de week eerst maar weer met Dennis op pad en dan pas weer met die muts.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 11:33

Bokken lijkt me best eng, stijgeren niet, en ervandoor gaan ook niet als het een kleine pony is. Zo'n groot paard op hol voor de kar lijkt me maar niks

Unitas

Berichten: 215
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 15:42

Frusty Men oeffent denk ik ook te weinig voor de sleep, met streng tussen de benen en dan laten trekken. Kost ook veel tijd. Is vaak zo verleidelijk om als 't lopen met leidsels goed gaat snel een sleep erachter te hangen, als ie trekken wil gauw maar voor de 2 wieler. Komt ie dat uur niet naar achter nou dan maar snel voor de kar. Lips are sealed
Eerbied voor hen die de kracht hebben het hoofd koel te houden en 't rustig aan te doen