wratten, echt een plaag

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

wratten, echt een plaag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-03 19:59

hey!

mijn paard heeft een wrat net waar haar singel ligt. natuurlijk is het voor haar enorm pijnlijk elke keer ik de singel aanspan. en ook ligt de wrat elke keer na het rijden weer open en bloed ze weer. ik steek nu watten tussen de singel. maar toch blijft die wrat opeliggen en elke keer na het rijden bloed het weer. met wat kan ik dat genezingsproces versnellen of hoe krijg je die wrat eruit??

groetjes!!

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!


Lizz

Berichten: 8891
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 20:06

vroeger heb ik zelf wel eens wratjes gehad, toen kreeg ik altijd te horen dat als ze open zijn dat er dan meer wratten om heen kunnen komen!
dus ik zou toch uitkijken en weet je trouwens zeker dat het een wrat is ?

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-03 20:09

ja, dat ben ik heel zeker. en daarom wil ik ze ook weg omdat ze niet zou uitzaaien.

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!


ivar

Berichten: 579
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 20:35

Kan de dierenarts de wrat niet voor je weghalen?

Stralend de dag door.

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-03 20:49

ik heb dus al tegen de eigenaar van die stal gezegd dat ze een wrat heeft. en die zegt dan zo nonchalant van: ik zal het hem zeggen als hij eens langskomt. en wanneer hij nog eens langskomt weet ik niet. hem alleen voor een wrat laten komen is heel duur. ook is hij er al eens geweest en vroeg ik wat hij (de dierenarst) gedaan had. en dan zei die eigenaar: vergeten te zeggen.

ik kan het verkeerd ophebben maar kan het zijn dat ik ooit iets opgevangen heb ivm zwarte zeep om wratten weg te doen. kan het mishebben hoor!

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!

ivar

Berichten: 579
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 21:00

als het nog even duurt voordat de dierenarts komt zou je eventueel iets onder de singel kunnen leggen wat ervoor zorgt dat de wrat vrij komt te liggen. (dus dat de singel en de "onderlegger" niet op de wrat liggen. Gaat hij iig niet meer stuk en heeft je paard minder pijn.

Stralend de dag door.

Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 11:44

die wrat is niet ernstig, meestal verdwijnen ze ook weer spontaan.
maar de plek waar de wrat zit is wel vervelend...
als die elke keer opengaat is dat niet zo best...

het beste is de wrat te laten verwijderen door dierenarts...
of ieg even telefoontje naar de DA om te vragen wat je het beste zou kunnen doen.

Ik weet alleen dat ik niets weet.
Socrates

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 12:18

Als het je eigen paard is, betaal je toch zelf de rekening voor de DA, dus als jij hem wilt laten komen, moet je dat toch zelf weten!
Laten behandelen je paard, anders ben je straks verder van huis! Op zich is een wrat niks ernstigs, maar de plek is lastig en als het steeds openligt is niet goed. Beter niet rijden dan, eerst de DA laten kijken.

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-03 13:30

ja, maar die is er nu juist (denk ik) afgevallen?? er hangt nog een klein stukje aan. kan die wrat nu nog terugkomen. want is het niet zo zoals een teek. het hoofdje moet mee en dan is het goed. dus als dat kleine stukje nu nog 'de moeder' is kan de wrat terugkomen??

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!

Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 18:22

Volgens mij kan de wrat gewoon weer terugkomen.
Wat je zolang kunt doen is uit een stuk stevig en dik schuimrubber een rondje knippen van de grootte en de breedte van je singel.
Uit dit rondje knip je in het midden weer een rondje ter grootte van de wrat, dit rondje leg om de wrat en tussen de singel snap je? Zo blijft de wrat vrij liggen en irriteert hij niet zo.
Overigens wel wat aan laten doen hoor, wratten kunnen zich snel uitzaaien!

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 21:19

zoals ik las gaat dit dus over je eigen paard?
en dan ben ik het dus helemaal met fabienne eens,jij betaald toch de dierenarts kosten?
of gaat dit nou om een verzorgpaard?
en ik zou een dierenarts erbij laten komen en even niet rijden.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 21:26

Volgens mij bedoeld ze dat het te duur is om de veearts alleen voor haar paard te laten komen omdat ze dan voorrij kosten betaald, als ie ook nog voor anderen paarden op stal komt is t goedkoper...

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-03 09:09

xxx4ya schreef:
Volgens mij bedoeld ze dat het te duur is om de veearts alleen voor haar paard te laten komen omdat ze dan voorrij kosten betaald, als ie ook nog voor anderen paarden op stal komt is t goedkoper...


ja dat bedoelde ik. danke!
en wat ipv schuimrubber, is dat niet goed???
ik had gedacht van er uiercrème aan te doen zoals ik doe aan de wat gevoelige plaatsen van de singel. zou dat helpen om er misschien rapper een korst op te laten komen.

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 11:45

Zolang je de singel over de plek blijft schuren houd je een probleem. Het is echt het beste om de wrat goed/helemaal te laten verwijderen, daarna kan je ene poos niet rijden (iig niet met een zadel) totdat de huid weer genezen is.
Is het anders mogelijk om met je paard naar de DA toe te gaan? Dat is goedkoper dan hem aan huis laten komen.

Zolang de wrat er zit is het idd het beste (maar blijft een lapmiddel) om een schuimrubber rondje om de wrat heen te doen, onder de singel (zoals hierboven is beschreven).

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 bezoekers