schoppen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

schoppen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-03 16:33

hallo,

mijn haflingerruin henk van 3 is net ingereden. we reden vrijdag een tijdje in de bak, tot hij begon te schoppen (richting buik) met zijn rechterachterbeen. we zijn toen gestopt en zijn naar huis gelopen (we stapten alleen in die bak). ik heb het in de gaten gehouden maar eenmaal thusi was er niks aan de hand)

vandaag gingen we weer rijden, hij begon meteen weer een paar keer te schoppen (niet richting buik, maar dezelfde beweging), toen zijn we even door blijven rijden en toen deed henk het niet meer.

zou het een kwestie van aanstelleritis wezen, zou hij last krijgen van zijn achterbeen of van zijn buik?



Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 18:06

Ik weet niet waar jij woont, maar op dit moment heb ik hier (zoals elk jaar) last van hele kleine bruine vliegjes die onder de buik gaan zitten en daar eitjes leggen (ik pulk die derrie daar elke dag vanaf) Is er iets te zien/voelen onder z'n buik?

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-03 18:52

maar hij schopt niet als hij in de wei staat, is vantevoren geborsteld!?

Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 19:05

T'was maar een idee !

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-03 19:18

ja, bedankt dat je meedenkt!

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 20:23

heeft hij niet last van de singel of irriteerd t hem omdat hij t nog niet zolang is gewend?of hij heeft gewoon jeuk....

mijn lieve spirit is naar seren verhuisd.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-03 20:26

last van de singel: hoe kan ik dat controleren en wat kan ik eraan doen?
gewenning: ja zou kunnen

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 20:33

laat iemand even kijken als je gaat rijden die kan t beter zien waar hij met zijn been naar toe gaat.misschien is t gewoon jeuk of gewenning.blijft hij het echter langer doen zou ik er toch even naar laten kijken.je weet t maar nooit....kan van alles zijn.zijn zijn hoeven goed uitgekrabt voor t rijden?probeer eens te rijden zonder zadel dan weet je in ieder geval dat het niet aan de singel ligt!

mijn lieve spirit is naar seren verhuisd.

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 11:47

kan ook zijn dat hij naar je been trapt, die vliegjes kunnen plaatselijk zijn, zou voor de zekerheid even inspuiten met vliegespray kan nooit kwaad, en even een andere singel proberen. Succes ermee!

Behandel je paard alsof het een mens is en negen van de tien keer komt het dan echt wel goed!! Knipoog

Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 12:41

Of...dat zijn koker vies is en dat hij daar last van heeft als hij loopt.Boos!

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 20:34

ik heb een tijdje op een haflinger gereden die koliekaanvallen kreeg als ze iets eng vond of er een 'vreemd' iemand op zat. Dan wilde ze midden op straat gaan liggen enzo. ook met naar haar buik schoppen. Het lijkt me sterk als het zoiets is maar het zou kunnen

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 22:25

misschien trek je de singel te hard aan, de buik is heel gevoelig bij een paard en aangezien hij nog jong is en net onder het zadel is dit allemaal nieuw. er zijn paarden die niet tegen de singel kunnen. dit heeft een naam maar ben ik even kwijt. probeer het eens met de singel een gaatje losser. als het helpt heb je hem óf te strak of hij kan er niet tegen. als hij er niet tegen kan kun je hem eens een nachtje op stal laten staan met een longeersingel om zijn buik, gewoon net zo strak als bij het zadel. dan heeft hij dat meteen afgeleerd (werkt zonder flauwekul heel goed). maar laat eens iemand anders kijken wat het is. let wel op dat het geen koliek is!
succes groetjes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ChanelR, Googlebot, GrapeshotBot, Jacquelinee_ en 31 bezoekers