Clickertraining

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-01 15:30

Clickertraining,ik vond het onderwerp bij links op bokt.nl en ik was meteen gaan kijken.Het boeide mij erg om te lezen hoe mensen hun paard beter leren kennen en met ze te comuniceren.Ik ben het ook gaan proberen met sun,de basistechnieken dan.
Het lukt ook nog! Dus het is een echte aanrader om beter met je paard te leren communiceren.
Ga naar http://www.klix.nl

Veel succes en het werkt echt en is superleuk.


Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-01 15:30

Die link van klix die ik hierboven had getypt was fout,kijk anders even bij links en kijk bij clickertraining.daar zie je wel de goeie link!


Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 15:36

Ik houd er niet zo van eerlijk gezegd. Het is gebaseerd op puur straffen en belonen op een objectieve manier, dus niet praten maar klikken. Ik vind dat ZO onpersoonlijk! Ik wil juist 'braaaaf' zeggen als het goed gaat en 'E!' alsie stout is en hem gerusstellen als hij zich druk maakt....Het zal best heel goed werken maar ik communiceer liever met mijn stem en lichaam!

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-01 15:50

Je paard gaat je vertrouwen d.m.v clickertraining en gaat je beter begrijpen...zucht...ieder zijn eigen mening maar toch...

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 16:02

O ik kraak het ook niet af hoor, geloof best dat het goed werkt, alleen het is niks voor mij. Maar ben wel benieuwd naar jouw ervaring!

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 17:34

ik heb klikker training met mijn hondje gedaan en dat was zeker niet gebasserd op straffen. Slecht gedrag moest je als het waren negeren en goed gedrag werd beloont. Verder was het ook de bedoeling dat de hond moest na gaan denken. En het werkte echt. Je mocht bijvoorbeeld geen 10 keer af zeggen, maar 1x en dan met je hand naar de grond gaan, zodat de hond je hand volgt en gaat liggen. als hij het doet dan klikken en belonen. Dus ik heb mijn hondje noooooit gestraft. Daar ben ik helemaal niet voor en voor de rest moest je ook veel tegen hem praten en vertellen hoe braaf hij het wel niet deed.
Haha nou genoeg gelult, maar das mijn ervaring ermee ieder zijn eigen mening he! *LOL*

Sandra_H

Berichten: 2706
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 18:00

Lein heeft inderdaad gelijk, ongewenst gedrag wordt genegeerd en niet bestraft. En onpersoonlijk? Nee. Het voordeel van de clicker is dat het geluid altijd hetzelfde is, in tegenstelling tot je stem. bovendien kun je er perfect getimed mee belonen zodat je precies op het moment dat de gewenste gedraging vertoond wordt je paard kunt laten weten dat wat ie op dat moment doet heel goed is. Ik clicker ook, maar dat betekent absoluut niet dat ik niet tegen m'n paard praat. In tegendeel zelfs.

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-01 22:46

Ik click altijd met mijn tong,maar waar kan je dan zoon "clicker" kopen?????
HELLUP!!!!!!

Want die clickertraining werkt super,in 1 dag heeft sun de basistechnieken onder de knie,maar dat komt ook door haar IQ he? hahaha nee hoor grapje,ze is gewoon superrrrr inteligent Haha! Schijnheilig

Ik ben bezig met het leren van "op het blok" en een compliment (buiging) te geven.Het buigen lukt vrij goed,als ik haar klem zet tegen het hek aan zodat ze niet verder naar achteren kan wil ze het een klein beetje doen... Schijnheilig

Straffen kennen ze waarschijnlijk niet met Clicktraining,je moet je paard niet straffen maar geduld hebben als hij het niet begrijpt.Das nou clicktraining,nix opzet nix moeten...Op een spelende wijs leer je je paard kunstjes en je te vertrouwen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 bezoekers