Werkstuk klonen, jullie mening nodig!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Werkstuk klonen, jullie mening nodig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-03 16:52

Hoi allemaal!

Ik heb even jullie hulp nodig! Voor maatschappijleer moeten we een werkstuk maken. Ik heb als onderwerp klonen genomen. Nu zou ik graag willen weten hoe jullie daarover denken. Moet klonen toegestaan worden in nederland? En vinden jullie het juist goed, of juist niet als we gaan klonen? Graag jullie meningen, dus leef je uit! Schijnheilig Haha!
Als je dit zou willen invullen zou je me er erg mee helpen!

Naam:
Leeftijd:
man/vrouw:
Moet klonen toegestaan worden (waarom wel/niet)?

Groetjes iris
Laatst bijgewerkt door Destinietje op 06-04-03 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 16:56


Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-03 16:58

Ja, daar heb ik denk ik wel wat aan ja, maar dit topic wil ik graag gebruiken voor mijn werkstuk, dus het moet over klonen in het algemeen gaan... Maar ik zal zeker even kijken, misschien heb ik er toch wel veel aan! Dank je wel!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 16:59

pff ff denken hoor!

denk dat klonen niet moet worden toegestaan, behalve bij zaken waar het van medisch belang is! bv voor iedereen een kloon met daarin reserve organen zou niet slecht zijn!

maar ga je mensne klonen die je ook echt in de samenleving laat meedoen, ja dat lijkt me wel erg vreemd! dat er precies 2 dezelfde zijn....of je gaat beesten klonen, heb je dalijk 2 Quentin's haha nee dat kan nooit de bedoeling zijn!

het lijkt me wel handig als iemand bv een ongeluk krijgt en daarbij zn lever beschadigd raakt, dat er dmv een kloon van hemzelf een geschikte nieuwe lever is! want die wachtlijsten van donor organen is zo lang dat zo iemand nooit een kans heeft anders!

maar zomaar gaan klonen 'omdat het leuk is' ofzo, nee dat mag niet!! echt alleen als het van groot medisch belang is

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 17:08

Renske20 schreef:
pff ff denken hoor!

denk dat klonen niet moet worden toegestaan, behalve bij zaken waar het van medisch belang is! bv voor iedereen een kloon met daarin reserve organen zou niet slecht zijn!

maar ga je mensne klonen die je ook echt in de samenleving laat meedoen, ja dat lijkt me wel erg vreemd! dat er precies 2 dezelfde zijn....of je gaat beesten klonen, heb je dalijk 2 Quentin's haha nee dat kan nooit de bedoeling zijn!

het lijkt me wel handig als iemand bv een ongeluk krijgt en daarbij zn lever beschadigd raakt, dat er dmv een kloon van hemzelf een geschikte nieuwe lever is! want die wachtlijsten van donor organen is zo lang dat zo iemand nooit een kans heeft anders!

maar zomaar gaan klonen 'omdat het leuk is' ofzo, nee dat mag niet!! echt alleen als het van groot medisch belang is


Hier ga ik wel in mee,maar het blijft een raar idee,ook al is het voor medische doeleinden.
Ik ben er zeker tegen als het niet voor de wetenschap is,
of gewoon doelloos is.

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 17:13

Destinietje schreef:
Naam:
Leeftijd:
man/vrouw:
Moet klonen toegestaan worden (waarom wel/niet)?


Masja
Vrouw
Ik ben voor, maar dan wel voor het klonen van cellen. Niet voor een kopie van een mens te maken. Ach weet je de mens is zo verstandig en slim geweest met de hele wetenschap. Ze zullen heus wel weten waar ze mee bezig zijn.
Vruchten en groenten klonen zou perfect zijn voor in landen met honger. het zou de prijzen van groenten en fruit drukken, dus voor de hele economie in dit land ook.

Masja

Charaz

Berichten: 24286
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 19:19

Naam: Lotje
Leeftijd: 14
man/vrouw: vrouw
Moet klonen toegestaan worden (waarom wel/niet)? nee, ik vind dat ze daar te ver gaan met de wetenschap. De klonen zijn vaak zwak en leven minder lang. Het is natuurlijk wel fijn als je geen kinderen kan krijgen, maar er zijn al genoeg kinderen en je kan ook een kindje adopteren.

Charaz

Berichten: 24286
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 19:20

Alleen cellen klonen om iemand te kunnen genezen, maar geen hele mensen.

(sorry ik vond dat deze aanvulling er even bij moest staan)

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 19:24

Naam: Denise
Leeftijd: 17
man/vrouw: Vrouw
Moet klonen toegestaan worden (waarom wel/niet)?

neej, omdat het veel te vergaat, straks is er geen natuurlijk iets meer over. En zoals newforestlover schreef over alleen cellen klonen om iemand te genezen dat zou misschien nog net kunnen maar ik vind het toch allemaal een beetje eng Haha!

replika

Berichten: 992
Geregistreerd: 01-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 10:18

Ik heb thuis nog ene betoog over klonen op de compu staan, als je het nodig hebt moet je ff een gil geven Haha! (wel haard genoeg anders hoor k m nie Tong uitsteken )

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 11:16

Ik denk dat het maken van orgaanzakken (want daar heb je het dan ip over voor de mensen die het zeiden) op zich wel teogestaan moet worden, als er maar niet zoiets als een bewustzijn aan vast zit. Dus het mpoet echt alleen maar een zak met organen zijn om het maar zo te zeggen, geen 'mens' die gebruikt wordt om organen van te plunderen...