Ontslag genomen

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Ontslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-03 00:47

Afgelopen vrijdag had ik weer zo'n moment. Ik was helemaal overstuur, wist niet wat ik daar nog deed, waarom ik alles nog pikte. Die momenten heb ik wel eens vaker, komt door mijn werk. Ik moet daar stage lopen maar er wordt geen ene f*ck gedaan.
Ik heb toen de knoop doorgehakt, ik ga stoppen daar en zoek een ander leerbedrijf.

Dat ik ging stoppen was zeker, maar toen moest ik het ook nog tegen mijn baas vertellen. En ik wist dat hij zou zeggen dat het allemaal mijn eigen schuld was. En dat was ook zo.
Het was allemaal maar mijn eigen schuld dat mijn opleding op niks uitdraait. Als mijn baas vraagt of ik morgen mijn boek meeneem, is het de bedoeling dat ik morgen weer ga vragen of hij dat boek wil bespreken. En als hij zegt dat we dat vanmiddag gaan doen, moet ik smiddags nog een keer vragen of we dat boek gaan bespreken. Zo werkt het niet. Als hij tegen mij zegt dat we dat vanmiddag gaan doen, ga ik er vanuit dat hij smiddags naar me toekomt. Niet dat ik er dan nog weer achteraan moet zitten.

Maar goed, hij vondt dat hijzelf geen enkele schuld had. En als ik het ergens anders beter dacht te krijgen moest ik dat maar vooral doen. Dat zal ik ook zeker doen. Ik laat me dit niet meer gebeuren. Boos!

Ik vindt het wel heel jammer dat ik nu mijn collega's kwijt raak, en dat ik overnieuw moet beginnen. Ik was vertrouwd op dat plekje, nu moet ik ergens anders heen. Ik moet nog een maandje daar werken, zal veel steun krijgen van collega's. Ze gaven me groot gelijk. Maar na dat maandje, waar zal het dan heen leiden..?... Scheve mond

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^


Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 05:59

Ik denk dat je een goed besluit genomen hebt. Als je echt hele tijd overal zelf achteraan moet is behoorlijk irritant. Ik had dat de afgelopen stage ook. Hoelang is jou stage?
Het is nu natuurlijk allemaal onzeker hoe het gaat lopen. Maar ik neem aan dat je adressen via school krijgt of dat je er zelf nog wat weet?

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 08:28

Als ik jou zo hoor dan denk ik dat je een prima besluit hebt genomen. Ga de komende maand gewoon op zoek naar een ander bedrijf waar je wel goed begeleid wordt.
Succes!

* To Belg, or not to Belg *


Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-03 11:30

Fabiënne1 schreef:
Ik denk dat je een goed besluit genomen hebt. Als je echt hele tijd overal zelf achteraan moet is behoorlijk irritant. Ik had dat de afgelopen stage ook. Hoelang is jou stage?
Het is nu natuurlijk allemaal onzeker hoe het gaat lopen. Maar ik neem aan dat je adressen via school krijgt of dat je er zelf nog wat weet?


Ik ga gewoon naar de volgende supermarkt hier in de buurt, de c1000
Aan supermarkten geen gebrek hier, we hebben er 5 Haha!

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 11:36

Tja, de baas heeft waarschijnlijk nog veel meer aan z'n hoofd als alleen een boek doornemen met een stagiar. Voor jou is het hartstikke belangrijk dat dat gebeurt, voor hem is het slechts bijzaak en/of extra werk. Ik denk dat je dat bij een volgend bedrijf mogelijk ook tegen zult komen.
Daarom is het heel belangrijk om voor je ergens aan een stage begint, eerst duidelijk te bespreken wie je stagebegeleider zal zijn, en hoeveel tijd daarvoor vrij gemaakt wordt en wanneer. Zo kun je bijvoorbeeld afspreken dat elke maandagochtend van 8.30 tot 10.00 uur "jullie" tijd is, waarin geen andere afspraken of werkzaamheden gepland mogen worden en niemand jullie stoort. In die tijd bespreek je de voortgang, wensen van beide kanten, en bijvoorbeeld ook theoriestukken. Zo hoeft niemand een ander achter de broek aan te jagen, en zijn de afspraken lekker duidelijk.

Ik hoop dat je een leuke nieuwe plek vindt, waar je het beter naar je zin krijgt en veel gaat leren! Succes!

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-03 11:44

Mijn baas had best tijd. Hij is dat wel bedrijfsleider maar door ons wordt hij bedrijfsaanwezige genoemd. Aan die man heb je niks, echt niet. De assistent doet bijna alles. De baas staat ook alleen maar wat in te pakken of te spiegelen. Behalve als er iemand van het hoofdkantoor is. Hij stond vrijdag ramen te wassen, maar zodra die man weer weg was kapte hij ook met ramen wassen

Paar weken terug was ik ziek en de assistent ook. De baas heeft helemaal niks aan vervanging geregeld terwijl dat wel nodig was. Dus toen de assistent terugkwam kon hij alles weer recht zetten. Die gaat binnenkort echt overspannen naar huis Scheve mond

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 08:14

Laatste tip: oordeel niet te snel over een ander. Een leidinggevende zit vaak niet de hele dag achter de computer, en je ziet geen stapels papier verschuiven etc. Dat maakt het voor een "buitenstaander" vaak moeilijk om te zien wat iemand doet.
Als je nou nog eens een leidinggevende treft waarvan je het idee hebt dat hij geen barst uitvoert, vraag dan eerst eens geïnteresseerd wat zijn taken nou allemaal zijn en hoe hij zijn dagindeling maakt bv, voor je oordeelt over iemands arbeidsprestaties..... (ik vind het nl. nogal krasse uitspraken voor een 17-jarige stagiar; hij heeft zich blijkbaar al bewezen, anders zat hij niet op die positie; jij komt nog maar pas kijken, nog niet gehinderd door enige kennis of ervaring. Dat wil niet zeggen dat jij per definitie ongelijk hebt, maar je blaast wel behoorlijk hoog van de toren)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie