Degoe kwijt!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Degoe kwijt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-03 11:41

Kom ik vanochtend vroeg uit m'n bed, wil ik de douche in gaan, heeft de hond er gepoept. Misselijk Opzich niet erg, want hij is nog bezig zindelijk te worden. Zie ik daar allemaal haar in de douche liggen, van dat korte pluizige, dus ik denk de hond heeft vast met zijn knuffelkonijn gespeeld.

Even gegeten en achter de computer gezeten, en ik dacht al de hele tijd, waarom piept ie zo erg. Dus ik denk nou misschien hebben ze wel honger, dus ik wil eten gaan geven. Zit er nog maar 1 Degoe in het hok Scheve mond
Dus ik overal in de kamer gezeten, maar nergens meneer Degoe te bekennen, tot ik me ineen keer bedenk van die haren in de douche Huilen Ik gelijk helemaal in paniek natuurlijk. Weer in de douche gekeken, maar nergens een spatje bloed of iets anders wat enigszins op een stukje Degoe leek (is beetje raar ik weet het).

Ik ben nu harstikke bang wat er met het beestje is gebeurd en ik ben harstikke bang dat hij misschien nu ook wel los in het huis loopt.
Paar maanden geleden was hij ook ontsnapt en toen bleef hij met zijn staart hangen achter iets en toen was hij zijn staart kwijt, ik ben de hele avond toen overstuur geweest en durfde niet meer door de gang waar dat stukje staart heeft gelegen. Elke keer als ik iets op de grond voelde werd ik helemaal panisch.

Ik ben bang dat ik nu weer ergens een heel erg ernstig tafereel aantref.. Verdrietig
Ik hoop dat ik hem heelhuids weer terugvindt..
Zal een hond of een kat zo'n beestje ineen keer ophappen of kan dat niet.

Ik ben echt héél erg verdrietig nu.. Scheve mond

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 11:52

Misschien een heel domme vraag, maarre... wat is een degoe? Verward

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 11:52

Oh wat vervelend Verdrietig Misschien moet je toch maar even kijken of die niet ergens gewond ligt. En misschien dacht je hond wat een leuk stukje speelgoed en is je Degoe van schrik ergens achter gaan zitten...

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-03 11:57

Een degoe is een knaagdier die familie is van de Chinchilla, hij is wat kleiner. Ze hebben het koppie van een eekhoorn en een dun staartje met een pluimpje eraan.

Omdat er nergens bloed ligt hoop ik dat hij nog in leven is. Maar aan al dat haar gezien zal hij flinke kale plekken zijn, en hopen maar dat dat geen bloederige plekken zijn. Ik heb net alweer gezocht, de hele wasmand overhoop, zelf in de schone was lagen allemaal haren, maar nog steeds niks. Heb al wat geroept en met eten gelokt, maar geen reactie. Ze zijn redelijk tam, maar komen niet vaak hun hok uit, omdat ze dan heel hard gaan rennen en tussen alle kieren kruipen..

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 13:25

dat doen de onze ook steeds, zo wegkruipen, maw hij kan overal zijn... hopelijk niet op een plekje waar je niet bijkan en dat het opeens begint te stinken en je dan echt op zoek moet gaan... die beestjes zijn ook wel vinnig, een kat kunnen ze meestal aan maar een hond niet meteen...

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 18:05

Wat voorn honnd heb je?

Het kan dus zijn dat je hond je degoe heeft opgegeten...mijn Jackrussells doen het ook met konijnen..al komt hier wel bloed aan te pas...

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-03 18:20

Wij hebben een JackRussel, maar ik heb gelijk al naar zijn buikje gekeken voordat hij brokjes kreeg, maar buikje was helemaal plat.

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 18:25

Ik denk niet dat je hond hem heeft opgegeten. Dan had je wel sporen gevonden. Zo'n jack russeltje hapt hem toch niet in een keer weg neem ik aan.

Ik zal maar even goed zoeken, overal in het huis.

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 18:28

Oh wat vervelend !!
Ons is een aantal jaar geleden hetzelfde overkomen.
Onze gerbil was ineens weg... we hebben het hele huis doorgezocht, álles van zijn plaats gehaald, maar we hebben hem nooit meer teruggevonden.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 18:43

ok ja bij ons was het ook een gerbil maareh die zijn vast even snel. toen zij ontsnapte hadden we ons hondje gelukkig nog niet (hoewel wat zou de schijter gedaan hebben...), we hadden haar gelukkig snel te pakken, omdat we haar hadden zien ontsnappen.
heb je haar al gevonden...? ik geloof ook niet dat je hondje hem te pakken heft gekregen, maar je weet maar nooit...