Tinker Hengstenshow

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Tinker Hengstenshow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-03 20:30

Ben vandaag met Xena en Jilleroo naar de hengstenshow geweest van Tinkers in Houten.

Héél veel bokkers tegen gekomen en een paar leuke hengsten gezien. Natuurlijk waren ze allemaal mooi maar mijn voorkeur ging toch uit naar Chakotay, Bono en Crosby. Kwijl Leuke tinkers!!!

De nare val van The Off Spring en Richard zag er lelijk uit maar gelukkig mankeerden ze tot nu toe niet veel, wat niet is kan nog komen natuurlijk. En de show van Le Ficaro zag er ook grappig uit, die dikke kont die kon zitten. Haha!
En het mooiste was toch wel een 10 jarige amazone op een 3 jarige hengst, zag er echt geweldig uit met dat meisje in vol dressuurtenue (mét hoedje!) op zo'n grote hengst die zó ontzettend braaf liep!!

Leuke maar vermoeiende dag gehad!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0


Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 20:49

ook de apeldoornse afdeling is weer thuis.
Heb genoten zaten echt leuke hengsten tussen. Mijn hengstenkeuze is toch aardig duidelijk geworden, misschien nog niet voor dit jaar maar volgend jaar nog een kans. Zal zo eens foto's selecteren bewerken en uploaden en mn mening er eens over geven. Veel mensen gezien gemeet en ik vond het gezellig.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 21:02

ik was er ook veel mensen gezien en gemeet, mijn keuze viel toch wel heel erg op picco en glenn king hill die waren echt gaaf!!!

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 21:06

Ik ben net thuis! Het was echt heel leuk. Glenn is ook mijn favo, niet alleen qua uiterlijk maar ook zijn karakter spreekt mij erg aan.
Wel jammer dat Renee niet ging rijden, maar ik kan het me wel voorstellen. Ik heb laatst namelijk gezien hoe Pitalo onder het zadel is. Hij loopt echt super, maar hij moet nog heel veel leren. Je bent dus echt geen mietje Renee.

Ook bekend als Kim20!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-03 21:27

Nee Reneé is toppie! Haha!

Leon wat minder want die stelt dus gewoon sommige mensen niet eens voor zoals jullie Thirza en Mazzelmeid... Scheve mond

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

xena

Berichten: 1433
Geregistreerd: 05-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 21:29

ook ik ben weer op het thuisfront Knipoog
vond het geweldig......stond nog net niet te kwijlen Tong uitsteken

pellie heeft me veilig weer naar joure gereden....he pell Haha!

nu lekker op bedje Gaaaap

VillaNeusjes

Berichten: 6085
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 21:30

grinnik ik heb niet rondgesprongen zoals ik vaak doe want ik had wat last van mijn rug dus ben halverwege op een krukje gaan zitten...
wel blijf ik kwijlen bij glenn king hill en St. patrick (24) die patrick heeft de bouw van baily een beetje... en het grappige was ook nog dat sommige vlekken overeenkwame met baily...


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

VillaNeusjes

Berichten: 6085
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 21:31

Autorijden met pellie... je beleeft nog eens wat


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 21:33

Zal ik vanavond nog even mijn verslag schrijven en dan krijgen jullie in de komende week foto's (als ik tijd heb, en ze er een beetje mooi opstaan)
eerst lein en lisanne opgehaald en mijn eigen koe nog snel een wormenspuit achterin de mond geduwt Vork . Toen opweg, na een paar keer verdwaald te zijn Frusty kwamen we er toch nog ruim op tijd. Hadden het rustigste plekje uitgezocht maar dat bleek toch niet zo rustig te zijn, maar wij stonden goed. Wel een mooie blauwe hindernis voor de snufferd en sommige vonden het niet de moeite waard daarom heen te gaan (en er heeft maar 1 hengst gesprongen en neit eens om die hindernis )
al snel kwamen de hengsten binnen. wat mij vooral opviel is dat de meeste gewoon rond uit slecht gereden werden. western rijden met strakke teugels (incl. scharenbit), Paarden die niet zuiver liepen, Paarden die zo in elkaar getrokken liepen dat het zielig was, dan zie ik nog liever ruiters die er gewoon niet aanrijden en meeliften dan dit.
The offspring zorgde nog voor wat spanning en sensatie door te demonstreren dat een koprol ook mogelijk was met een tinker, hopelijk houdt richard er niets aan over want het zag er niet leuk uit (mag je er volgende keer eruit laten) Dat het veulen meewas vond ik een pluspunt daar gaat het toch uiteindelijk om wat komt eruit.
Op de muziek van de bonte parels ging ik helemaal uit mn dak, en de parden zagen er super uit, jammer dat ze niet odner t zadel waren maar je kan niet alles hebben. Shakespeares presentatie was ook netjes leuk 'gedicht' erbij. netjes gedaan. Bono was leuk lekker ding maar ziet er schattiger uit dan dat hij is. Picco stal ook enkele hartne als enige effenkleurige jammer dathij naar polen gaat. Gulliver is een mooie aanwinst niet bijzonder maar hij sprak mij toch wel aan. Maar de mooiste vond ik toch wel Seamus diar, een prachtige hengst om te zien die werd rondgestuurd door een meisje van 10. Van mij mag hij een beschuitje eten met ailin. (en als hij weigerd mag glenn).
Weer een boel mensen gezien, gemeet, ontlopen, bijgekletst en de hele reutemeteut, hoop een boel mensen snel weer te zien want het was toch vrij kort en echt bijkletsen was erg moeilijk.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-03 21:44

Western kun je niet met strakke teugels rijden? Ik heb ook geen in elkaar getrokken paarden gezien geloof ik.

Met Pellie kom je altijd veilig thuis... niks aan het handje toch? Vraag Littleroosie en Anna-Jelly maar... die weten het ook wel. Vriendlief dacht toch ernstig aan een gasgebrek maar die bekijkt het morgen wel. Haha!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 21:49

sorry pellie, maar ik moest zoveel mensen langs Haha! En ze kunnen zichzelf toch ook wel voorstellen Haha! Maar ik heb ook hele leuke hengsten gezien! Seamus Diar was idd heel leuk, St Patrick kende ik al, maar vond hem eerst leuker, achja. Chakotay en Glen zijn mijn toppers, maar Shakespeare, Pablo,Pitalo en Offspring mogen er ook wel wezen Haha!

Bonte
Berichten: 6055
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 23:12


Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 00:56

10 jaar? Ik dacht toch echt dat het meisje op de 3 jarige 12 was. En degene met hoedje die ik gezien heb was degene die ook met paraplu reed, toch?

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

xena

Berichten: 1433
Geregistreerd: 05-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 09:01

dat meisje op seamus diar was inderdaad 10!!! wat een prestatie vond ik dat...
er was inderdaad ook een meisje van 12 die een hengst bereed....kom zo ff vlug niet op de naam van de hengst Verward


AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 09:28

wat een heerlijke foto, van dat meisje van 10, ik dnek dat ik weet welk meisje(van 12) je bedoelt, kijk maar eens op de site die bonte noemt.. davy vh meijersnest... of niet?

het komt allemaal goed, wacht nou maar af wat de tijd met je doet
het is nu nog te vroeg, want alles wat groot is begon ooit klein...
Je hoeft niet meteen een Vlinder te zijn...

Y;(

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 09:33

Davy van het Meijersnest werd volgens mij gereden door een 12 jarig meisje!
Ok...ook ff een verslagje van mij:
Door mijn vader naar baarn gebracht, en vanaf daar meegereden met diny. T was harstikke gezellig, en op de show aangekomen ook veel bokkers gezien, eerst marlien even *t duurde ff voor ik doorhad wie het was* en tijdens deshow heb ik bij loes, michele en de kritische Haha! marije gestaan. Stuk voor stuk hele aardig mensen! (Michele...jij komt snel een keertje langs he?? ) Veel hengsten gezien, met alle een heel verschillend presentatie niveau Lachen St. Patrick ik vond ik persoonlijk niet zo heel bijzonder, maar die van de bonte parels vond ik super, en ook bono en swiebertje waren schatjes.
Na de show nog evne met leon, renee enzo gebabbeld, nog even thirza's vriendje gekeurd en toen weer richting huis. Op de terug weg zijn we nog even langs de ontzettend leuk tinker van diny gereden, vashti. Ik vond haar echt gaaf gebouwd, en ze heeft net zo'n leuke twee-kleur-nek als glenn. En diny..ontzettend bedankt voor het meerijden en thuisbrengen!! Echt geweldig!

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 09:46

Het was idd leuk om te zien leuke hengsten ook weer gezien! Maar net als Marjolein heb ik bij sommigen tandenknarsend zitten kijken. Vooral Crosby vond ik werkelijk dierenmishandeling! Het was dat hij zijn neusriem vast had dat ze hem nog kon sturen. Wat ik nog het meest onvoorstelbaar vond was dat er daarna nog mensen waren die konden klappen. Ik werd er misselijk van ( en nee dat was niet alleen van de kater die ik nog had) want nu er mensen klappen blijft ze aldoor zo rijden. Wat zal dat arme dier last van zijn mond hebben!

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 09:51

Helaas heb ik weinig van de andere hengsten kunnen zien, was voornamelijk in de stallen Lachen Maar heb wel veel dingen gehoord waarvan ik heel graag wou dat ik ze had gezien Knipoog

Maar goed, ik ben nog steeds moe, was om half 12 thuis Slapen Gaaaap Maar was een beetje hyper van de cola die ik in de auto had gehad *LOL*

Collin is trouwens niet een van mijn favorieten *LOL* *Voor de insiders Knipoog*

VillaNeusjes

Berichten: 6085
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 09:51

hoezo kritisch???/ ik was nog niet eens op dreef....
het jammerre is gewoon dat merendeel van de voorgebrachte hengsten mijn type niet is....
maar st patrick is een plaatje van mijn type en O'malley ook
ik houd van grof beenwerk, fors paard en grote maat... en dan ook nog in vehouding Haha!


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 09:53

O'malley vind ik vreeeeeselijk... Vind z'n verhoudingen zo raar Verward

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 09:54

propje met haar vind ik het! Hij is te kort in zijn bouw vind ik, maar gelukkig: smaken verschillen!

VillaNeusjes

Berichten: 6085
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 10:01

kijk jullie vinden de verhoudingen raar
ik niet
dat is idd smaak en daarop baseer je of je een paard wel of niet mooi vind of in verhouding...
ik heb mensen ook zien roepen wat een mooie hengst terwijl ik het 3 keer niets vond (bijv seamus diar) dat vind ik uit zijn verhouding..
maar gelukkig was er voor ieders wat wils....


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 10:38

De Tinkers uit Ees waren ook op onze hengstenshow. Gingen ze de Ketchup Song doen inc. bewegingen (de ruiter dan he)

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 10:39

jilleroo schreef:
ik heb mensen ook zien roepen wat een mooie hengst terwijl ik het 3 keer niets vond (bijv seamus diar) dat vind ik uit zijn verhouding..
maar gelukkig was er voor ieders wat wils....


Die vond ik ook niks Knipoog

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 10:40

Mooie foto's Bonte Mariel!!!! Mijn toestel mag niet meer mee want de foto's zijn niet mooi geworden, vlekken erop en actiefoto's zijn allemaal bewogen. Ligt echt niet aan jou hoor Tiko Myrthe, het is gewoon de kwaliteit van m'n digi..... Inderdaad erg gezellig om iedereen te zien, helaas te weinig tijd om met iedereen lang te kletsen (behalve met Myrthe want die reed mee, erg gezellig! Ik kom ook snel eens kijken bij Tiek), maar de kas van het stamboek is weer gespekt door de verkopen van allerlei hebbedingetjes Haha!. Qua hengsten vond ik Glenn en St. Patrick het mooist (voorzover ik iets kon zien want iedereen stond ervoor Boos! ) maar ook John Boy en Swieber zie ik graag. De meeste nieuwe hengsten vond ik er nog erg jong en onvolgroeid uitzien en zou ik dit jaar nog zeker niet voor m'n merrie gebruiken, eerst maar eens afwachten hoe ze zich verder ontwikkelen. Dat meisje van 10 op Seamus was een rasartieste! Zag je haar zwaaien toen ze de ring moest verlaten? Die beentje kwamen nauwelijks onder het zweetblad vandaan, echt super. Thuiskomen vanuit de nieuwbouwwijk waar Myrthe woont was trouwens een drama! M'n routeplanner sloeg op tilt en stuurde me doodlopende weggetjes en fietspaden in! Volgende keer neem ik gewoon weer een kaart mee!

mijn topper Cesair van 't Eemland (Vasthi van 't Eemland X Glen King Hill van de Bonte Parels) 26 mei 2005
Cesair X Jack: 12 juni 2018 Cesair's Eloy*
*Fenore van Gipsy Spirit*Fenore's Erynn*
Dag lieve Nicole♥, Dag lieve Vasthi♥


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: frutsel05, xxIsaa en 35 bezoekers