Paardenhouderij

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Paardenhouderij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-03 19:31

Heej.

Ik las net in de krant, en ook op de kabeltv , dat Als je op het AOC zit.
Dat je dan 3 dagen kan stage lopen en 2 dagen naar school.
Ik zit toevallig op het AOC, en heb VMBO, Volgend jaar ben ik 4de jaars, dus als het goed is Kan ik dan die 3 dagen stage en 2 dagen school ook doen toch Verward

Wie weet hier meer over

Gr priscilla

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 19:45

ik zit ook op het AOC (maar dan Mbo -> dier) het is per scholen wel verschillend, ik heb bv 9 weken les, 1 week toets en dan 10 weken stage. Dan weer een blok van 9 weken les, 1 week toets en 10 weken stage. Is opzich wel fijn vind ik zelf.
Maar kim (pinky_girl) doet ook AOC mbo dier en bij haar is dat weer anders, weet het niet precies, maar idd door schoolweken heen stage geloof ik.. moet je gewoon eens informeren bij de school waar je heen wil hoe hun dat doen .

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-03 19:48

Oke dat zal ik zeker doen, alles is beter dan school Tong uitsteken
Maare: het was wel bij een paar scholen: buitenpost,sneek,l'warden
Maar ik ga zeker even vragen

gabyfedde

Berichten: 11897
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 19:51

Het is wel per school verschillend. Er zijn zo veel AOCs..................... Ik heb Helicon Dierverzorging in Tiel gedaan, niet aan te raden

Leetje

Berichten: 1228
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 20:24

Joyce schreef:
ik zit ook op het AOC (maar dan Mbo -> dier) het is per scholen wel verschillend, ik heb bv 9 weken les, 1 week toets en dan 10 weken stage. Dan weer een blok van 9 weken les, 1 week toets en 10 weken stage. Is opzich wel fijn vind ik zelf.
Maar kim (pinky_girl) doet ook AOC mbo dier en bij haar is dat weer anders, weet het niet precies, maar idd door schoolweken heen stage geloof ik.. moet je gewoon eens informeren bij de school waar je heen wil hoe hun dat doen .


Ik heb dat ook Haha!
Wij doen het in Maasland (Holland College) en die doet dat idd zo, daar hadden ze ook een reden voor:
Eerst hadden ze 1 dag in de week stage en derest naar school, maar als je bijv op maandag zou moeten stage lopen en net die dag is uitmest-dag, dan heb je dus helemaal geen leuke stage... Als je een hele week stage loopt dan heb je dat niet. Ik vond dat wel slim bedacht *LOL*

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-03 20:45

gabyfedde schreef:
Het is wel per school verschillend. Er zijn zo veel AOCs..................... Ik heb Helicon Dierverzorging in Tiel gedaan, niet aan te raden


Hmm bedankt voor de tip
Ik Ga de paardenhouderij opleiding doen, en daarmee bedoel ik hengstenhouderij, ik wil dus met hengsten gaan werken.
Het lijkt me wel leuk om te doen.
Ik ga dus volgend jaar bij vdl werken in beers.
Maar wat houd precies het diermanagement in Verward

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 17:16

Leetje"]
[quote="Joyce schreef:
ik zit ook op het AOC (maar dan Mbo -> dier) het is per scholen wel verschillend, ik heb bv 9 weken les, 1 week toets en dan 10 weken stage. Dan weer een blok van 9 weken les, 1 week toets en 10 weken stage. Is opzich wel fijn vind ik zelf.
Maar kim (pinky_girl) doet ook AOC mbo dier en bij haar is dat weer anders, weet het niet precies, maar idd door schoolweken heen stage geloof ik.. moet je gewoon eens informeren bij de school waar je heen wil hoe hun dat doen .


Ik heb dat ook Haha!
[/quote]

Neeee jij ook al ??? Haha! wat toevallig Tong uitsteken Haha!


Maar wat diermanegement precies inhoud? ik weet het niet? waar staat dat of behaal je dat met je certificaten?

Wel is het zo dat (bijna) iedereen die ik spreek die paardenhouderij doet, het niet echt leuk vind. Ze weten alles al omdat ze zelf met paarden bezig zijn en niks nieuws leren. Of dat zo is kan ik je niet zeker zeggen omdat ik het zelf niet volg maar de reden dat ik mbo dier heb gekozen is omdat je dan met alles je eigen zaakje mag starten. Niet alleen in de dierhouderij maar gewoon met alles. Je hebt net wat meer certificaten dan paardenhouderij.
Maar ik heb me ook niet verder in paardenhouderij verdiept, ik zou alleen zeker bij meerdere scholen informatie aanvragen en echt goed opletten of ze de waarheid vertellen want helaas vertellen sommige scholen ook informatie die niet waar is. Zo werd bij ons over paardenhouderij, hoorde ik, ook dingen verteld die niet waar zijn, oa dat je ook wel je eigen zaakje mag starten.

Veel succes iig! ( website van onze school is www.holland-college.nl , niet dat je hier naar school zal gaan maar misschien heb je er iets aan Lachen )