bosrit zonder dazen

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-01 06:51

gisteren maar eens het thee en azijnmengsel geprobeerd om te kijken of het werkte. Lois kende het luchtje nog niet dus liep al heel nieuwsgierig om te kijken van "waar ben je me nu weer mee in aan het spuiten". Toen meneer flink in de thee stond ben ik met Claudia 2 uur het bos in gegaan en we hebben wel wat vieze insecten zien vliegen, maar er echt geen last van gehad. Meer last van opdringerige honden dan van dazen Haha! .
Lois is vorig jaar door 3 Bernersenners aangevallen dus moet nix meer van honden hebben. Claudia's hond had dus ook bijna z'n eerste vliegles toen ie plotseling achter Lois opdook (jaja Bokt sponsor Knipoog )
Ik ga het vannavond nog maar eens proberen met de thee en azijn en hoop dat het geen toevalstreffer was, want 2 uur zonder dazen is echt heerlijk Haha!

Niets zo charmant als een paard in her land.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 07:46

Wat voor een thee gebruik je daarbij?


Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 07:46

Ik hoop ook dat het geen toeval was!
Dan ga ik het meteen uitproberen op mijn verzorgpaarden, de eigenaar is echt super voor z'n beestjes en zoekt ook al naar een echt 'paardenmiddel' *LOL* .
Hoeveel thee en hoeveel azijn deed je erin, en wat voor thee gebruikte je? Zou citroensap erbij nog beter werken?
Wens de honden in jouw omgeving maar veel wijsheid toe Haha! . Inderdaad kan ik me voorstellen dat Lois die nu ff niet in de buurt wil...
Laatst was ik op een boerderij, paard in een klein weitje (zo groot als een grote buitenbak) om ff losgegooid te worden, en de hond van het bezoek ging al blaffend achter dat paard aan rennen, die telkens werd opgejaagd. Dus ik zie dat paard eerst nog gewoon wegrennen, maar toch later behoorlijk geirriteerd raken... en dreigen naar de hond.
Ik zei al, zouden jullie de hond niet terug roepen want stel dat... Deden ze niet, die hond was paarden gewend zeiden ze!
Nou later hebben ze de hond maar HEEL snel terug geroepen, want het paard had al een paar keer zijn kant op getrapt. Goh, deed hun paard nou nooit als de hond met hem wilde spelen... Verward
Dat ze dan niet snappen dat niet elk paard hetzelfde is, en dan ook dat een paard niet altijd wil spelen, het ooit zat is en dan.. Frusty
Ach ja, in elk geval hopen dat je HET middel tegen dazen hebt uitgevonden Party!! !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 07:49

Ik heb trouwens een mengsel gebrouwen wat ook wel lijkt te helpen. Maar ik heb er alleen nog gisteravond mee gereden dus ik moet nog testen hoe het is als de dazen echt wakker zijn.
Ik heb azijn gepakt met daar doorheen: pepermuntolie, eucalypthusolie, kruidnagel en nootmuskaat. Gewoon van alles door elkaar gemikt (ingredienten die ook in echte anti-vliegprodukten zitten).

_________________
<font color="blue" size="2"><i>"Wil je een gesprek onder vier ogen voeren, dan is een Korte Wandeling verstandiger dan met zijn allen te gaan Hossen"</i> -Eeyore </font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Katrien op 2001-07-31 08:52 ]</font>

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-01 08:11

ik heb iets minder dan een liter water gekookt. 2 zakken citroenthee erin gehangen en een half uur laten trekken totadat de thee lekker 'engels-zwart' was. Ik heb het met een trechtertrje in een spuitfles gegoten en toen afgevuld met azijn (ik had geen gewone azijn dus heb iets uit zo'n sierfles gepakt met van die kruiden enzo erin). Daarna voor de stank nog een beetje cederolie (werkt tegen motten dus ook tegen dazen dacht ik zo). En van het resultaat ga je echt over je nek. Stinkt ontzettend bitter. Haast chemisch Haha!

Niets zo charmant als een paard in her land.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 bezoekers