mok

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

mok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-03 11:39

hallo allemaal mijn haflinger heeft al een tijdje mok ik heb het nu 2 keer gewassen met betadine shampoo en dan ziet het er weer een tijdje goed uit ik smeer braaf 2 keer per dag mokzalf erop maar het gaat maar niet weg het zit er nu al ongeveer 2 maanden!!!wat nu?




iemand een tip voor mij?


shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 12:08

Benen Scheren!! dan wassen net betadine scrub en dan met hydrocortiderm, de zalf iedere dagh doen en na ± drie dagen nog een keer met de scrub wassen, en zalfen weer!!! Niet in de bak. Een gezichtsbruiner erop is ook super voordat je gaat zalven!! succes ermee

Behandel je paard alsof het een mens is en negen van de tien keer komt het dan echt wel goed!! Knipoog

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-03 12:16

hydrocortiderm waar is dat voor dan en waar kun je dat krijgen en is dat duur?

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 12:17

mijn paard heeft ook net een vrij serieuze mokaanval achter de rug en wat mij goed heeft geholpen is wassen met Zarqa zeep, goed afspoelen en droogmaken en er daarna tea tree zalf opsmeren. Zarqa is een middel waar dodezeezout in zit en wordt gebruikt tegen roos, pukkels, schimmels en probleemhuid bij mensen. Heb het in wanhoop bij Lois geprobeerd en het hielp dus ook bij paarden. Op www.zarqa.nl kun je wat over de produkten lezen. De shampoo is erg goed tegen roos btw.
Heb eerst alle geijkte mokmiddeltjes geprobeerd maar die hieplen niet.

Niets zo charmant als een paard in her land.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 12:17

sorayalover schreef:
hydrocortiderm waar is dat voor dan en waar kun je dat krijgen en is dat duur?


Bij je dierenarts. Werkt erg goed.

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-03 12:21

Natascha schreef:
mijn paard heeft ook net een vrij serieuze mokaanval achter de rug en wat mij goed heeft geholpen is wassen met Zarqa zeep, goed afspoelen en droogmaken en er daarna tea tree zalf opsmeren. Zarqa is een middel waar dodezeezout in zit en wordt gebruikt tegen roos, pukkels, schimmels en probleemhuid bij mensen. Heb het in wanhoop bij Lois geprobeerd en het hielp dus ook bij paarden. Op www.zarqa.nl kun je wat over de produkten lezen. De shampoo is erg goed tegen roos btw.
Heb eerst alle geijkte mokmiddeltjes geprobeerd maar die hieplen niet.


mmmm waar kun je dat spul krijgendan?en hoelang duurde het bij jou nog voordat de mok weg was?en is het eweer teruggekomen?

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 19:12

Ik heb bij dex destijds ook de benen geschoren. Iedere dag goed schoongemaakt en ook een spulletje van de dierenarts. Dat werkte niet echt en toen heb ik rescuecreme gebruikt. Dat krijg je bij alternatieve winkels (de meeste dan). Dat werkte echt heel goed. Verder heb ik er regelmatig babypoeder op gedaan. Dat trekt het vocht eruit en als hij op de wei kwam heb ik zijn kootholtes goed ingesmeerd met uierzalf. Je moet er wat voor doen, maar het werkt wel.
veel succes ermee.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 19:30

Zijn het schilfers of is het open?

Mijn tink zijn mokplekken was ik met tea tree soap en spuit er dan wat mok boxspray van de Silverlinde op. Niet echt goedkoop maar erg goed spul. Toen zijn plek open was heb ik lang gekloot met mokzalf en dat spul van de DA maar psa toen ik die andere produkten ging gebruiken was het plek binnen 3 dagen dicht.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 20:32

Zarqa zeep uit een flesje koop je bij de Tuinen. Dezelfde winkel waar je ook de bach resue en de tea tree kunt kopen. Binnen een week waren de velletjes eraf bij Lois. En de huid is weer lekker zacht. Knipoog

Niets zo charmant als een paard in her land.

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 20:39

Iedereen heeft het over wassen met betadineshampoo of wassen met biotex, maar dat is juist niet goed hoorde ik (en heb ik meegemaakt). Mok moet je droog houden. Dus iedere dag paar keer mokzalf erop en verder niet met water aan komen zetten... Na een paar dagen kun je de schilfers er een beetje afhalen. En verder de kootholte vet houden.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 07:48

Veel mensen kennen dit middel niet tegen mok. maar OTIDERM (voorheen Panalog), werkt helemaal geweldig! Echt super spul! Je moet wel zorgen dat je voordat je het spul op de mok plekken smeert er geen zand en troep bij de mok zit (als dat wel het geval is, eerst even wassen dus met betadine shampoo) en scheer de mokplekken even goed, dan kan de zalf beter inwerken! Mok kun je het beste zo veel mogelijk droog houden (dus niet zo veel wassen), maar de zalf mag je er nooit op smeren als de huid vies is (en dat geld voor alle zalfjes!)

prompter

Berichten: 10915
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 07:52

Wassen verergert mok - ik was de benen van mijn paarden nooit, en de mok gaat ook nooit verder dan een klein plekje. Paar dagen goed vet houden met uierzalf of iets dergelijks, en het is weer weg. Droog houden is het enige dat helpt. De "betadinewassers" bij ons op stal hebben altijd paarden die het langste mok hebben, water is echt funest, vocht heeft juist de mok veroorzaakt!

Extremely rare and Beyond Compare

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-03 10:04

het was dus in het begin best wel groot maar na een paar keer goed smeren was het al wel minder maar nu zit er nog een plkej die maar niet weg wil die zit echt in de koot en gaat dus elke keer weer open doordat ze loopt!ik smeer er 2 keer per dag mokzalf op!is dit nu juist goed of niet?heeeeeellllllppppp

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 10:32

sorayalover schreef:
ik smeer er 2 keer per dag mokzalf op!is dit nu juist goed of niet?heeeeeellllllppppp


Ja dat is goed. Gewoon door blijven smeren en dan gaat het steeds beter. Misschien kun je een paar dagen meer dan 2 keer smeren?

naomi_lover

Berichten: 59
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 11:54

mokzalf is prima de dierenarts heeft speciale zalf clindacutin das speciaal daarvoor verder niet met water erop klooien maar juisrt goed droog houden als je teveel wast met betadine dan was je alle goeie bacterien ook weg cure mok tabletten van vsm zijn gewoon om te eten en helpt de mok van binnenuit te genezen. succes Haha!

never change a winning team

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-03 12:28

ik heb het nu 2 keer gewassen met betadine shampoo!

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 17:32

chantal_cs schreef:
Veel mensen kennen dit middel niet tegen mok. maar OTIDERM (voorheen Panalog), werkt helemaal geweldig!


Otiderm werkt tegen mijt.
Mok is in principe een gewone huidontsteking, daar zit lang niet altijd mijt bij (wanneer je paard erg last heeft van jeuk is het waarschijnlijk dat er een mijtinfectie bij betrokken is).
Zolang het om een "gewone" mok gaat moet je geen otiderm gebruiken.

Wat mok betreft: er zijn heel veel verschillende smeerseltjes in de handel. Vele nuttige zijn al genoemd.
Daarnaast de kootholtes vooral droog houden, evt haar/behang geheel of gedeeltelijk scheren.

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 19:37

Er zijn zo veel verschillende soorten mok, er is geen beginnen aan daar een zinnig advies over te geven met een medicijn. Ik denk dat je dierenarts even een huidafkrabsel moet maken om te zien of het geen mijt is, dan werkt namelijk alleen cebasil en geen enkel ander middel. Wel errug duur.
Is het geen mijt, dan moet je de 101 middeltjes maar gaan uitproberen.... suc6

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 22:21

Otiderm werd mij aangeraden door de DA, en werkt bij alle soorten mok goed (ik ken nu een aantal mensen die het gebruiken tegen mok, en dan gaat het om een paar kleine plekjes mok t/m grote plekken mok), ik vind het een super middel, maar ja iedereen zijn eigen mening!

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-03 23:24

ze heeft er verder geen last van geen jeuk e.d

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 15:25

chanta;_cs, waar is otiderm dan verkrijgbaar? Mijn paard heeft echt cronische mok (al echt heel lang) ik blijf aan het smeren en heb die 101 middeltjes al wel begruikt. Elke keer wat anders van de DA maar niks helpt.

Over het wassen met betadine shampoo... het is idd niet goed dat de mok nat wordt, maar betadine is wel goed als je de mok daarna maar goed afdroogd en niet te vaak wast. Betadine shampoo en daarna een of ander zalfje werkt bij mij het beste. Ik er ook al meerdere keren een DA bij gehad maar ook die zalfjes werken allemaal niet...

Middeltjes die ik o.a. geprobeerd hebL betadine shampoo, uiercreme, mokcreme (van verschillende merken) uiercreme met een of ander spul er in van de DA nog een mokcreme van de dierenarts
Je moet gewoon goed zoeken naar wat en het vooral goed blijven verzorgen!

The future is nothing more than another today. It's just that when you get there, you have more yesterday's behind you and a fewer tomorrows to look forward to.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 16:17

sorayalover schreef:
hallo allemaal mijn haflinger heeft al een tijdje mok ik heb het nu 2 keer gewassen met betadine shampoo en dan ziet het er weer een tijdje goed uit ik smeer braaf 2 keer per dag mokzalf erop maar het gaat maar niet weg het zit er nu al ongeveer 2 maanden!!!wat nu?

Bij mijn paard hielp gewone uierzalf, van die vette, en helpt ook goed om t te voorkomen, en benen goed schoonhouden met de borstel!! Dus prut ed, wegborstelen voor en na t rijden, mijn paard is er helemaal van af!!

Groetjes chiqa


iemand een tip voor mij?


sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-03 17:24

mm het is nu bijna weg enhoop dat het strax toch echt helemaal weg is......
de sokken blijven wel aardig schoon want die van mij heeft haast geen sokken en ze word elke dag gepoetst

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 18:18

Otiderm is te krijgen bij de DA, het is officieel een middel voor honden..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: callass en 23 bezoekers