springles gisteren ging keigoed, maar toen.....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

springles gisteren ging keigoed, maar toen.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-03 13:09

vielen we weer bijna, op dezelfde plek als waar we de vorige keer gevallen zijn.
Met losrijden ging het echt keigoed, lekker ontspannen en echt super aan de hulpen. Het eerste parcoursje ging ook heel goed. het tweede parcours ging goed, tot die hindernis. Sprong goed, wilde toen een bocht maken omdat de kantine wel heel snel dichrebij kwam en daar gingen we weer, haike's achterhand gleed weg maar bleef toch overeind. Vanaf toen was ik weer bang, en haike ook. Voor elke hindernis viel ze helemaal terug en weigerde ze, steeds op het aller-allerlaatste moment. Heeft haar neus nog gestoten toen ze langs de hindernis wilde rennen en ik haar ervoor hield, mijn instructeur zegt namelijk dat hij weigeren geen ramp vindt (ook niet leuk, maar kan gebeuren) maar erlangs is dus wel een ramp!!
Na heel veel rondjes voor elke hindernis ging het beter, uiteindelijk waren we rond. Toen moesten de andere en heb ik haike weer aan mijn hulpen gezet. Toen moesten we nog een keer en op een weigering op de eerste hindernis na, ging het goed.
Later zeiden ze dat het weer goed aan mijn rijstijl te zien was dat ik bang was om te vallen. Terwijl ik zelf het idee had dat de angst op die ene hoek na wel mee viel. Wie weet hoe ik hieraan kan werken????

Ratjetoe
Berichten: 1525
Geregistreerd: 07-03-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 21:16

Hoi,

hoe is het met de bodem gesteld dan in de bak? Als je al voor de 2e keer op dezelfde plek weg-/uitglijdt!!! ???

Heb ik ook eens gehad, hadden ze de bak te nat gesproeid en glijd ie weg en was dus ook zijn vertrouwen kwijt. Weer voorzichtig opgebouwd en nu heeft ie er geen last meer van. Haha!

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-03 16:16

De bodem is zeer slecht!!! Er zijn al meer ruiters bijna onderuit gegaan en das toch niet de bedoeling. Iedereen, nou jah, veel, mensen hopen dat er een nieuwe bodem inkomt, maar dat kan natuurlijk niet zomaar. Dat kost ook geld. De bodem wordt wel elke dinsdagavond besproeid, en helemaal rechtgetrokken (wals)

Pantykous

Berichten: 10484
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 17:22

kun je dan niet ergens anders gaan lessen qua springen of gewoon die hoek vermijden?

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-03 15:13

sokje87 schreef:
kun je dan niet ergens anders gaan lessen qua springen of gewoon die hoek vermijden?


Ik heb al les, is ook tijdens de lessen gebeurt. Als ik alleen ben, spring ik ook niet, daar zijn mijn pony en ik nog te onervaren voor. En die hoek hebben we wel nodig anders kunnen we geen parcoursjes meer rijden, hebben niet zo'n grote bak (gewoon 20x60)