je eigen stal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

je eigen stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-03 12:54

wie droomd daar nou niet van?

wat ik merk bij mezelf dan is dat i bij elke stal wel ergens tegen aanloop en dan denk ik dat als ik ooit een stal heb ik dat anders zou doen.

hoe ziet jullie ideale stal eruit?

bij de mijne kunnen de paardjes altijd naar buiten. ik wil loopstallen met uitloopdie moet dan eigelijk grenzen aan de wei, want is de wei dan goed genoer zet je het hek open en kunnen ze de wei op. ik wil ook dar eraltijd hooi/kuil aanwezig is voor ze. verder heb ik niet veel eisen. een binnenbak zou fijn zij Schijnheilig maar hoeft niet perse. wil wel goed buiten kunnen rijden en een goede buitenbak zou welkom zijn.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."


Lolaa

Berichten: 65
Geregistreerd: 10-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 13:22

Ik heb al een beetje mijn eigen stal!! nou ja.. in het mini mini dan.. Haha!

Smoke/Zora/Frost/Nomi/Ayanka/Vanilla/Ginger/Sammy/Passion/Troubadour I love you!!!!!!!

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-03 13:35

hoe dan?

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 14:02

Op mijn ideale stal kunnen de paarden iig elke dag naar buiten, liefst ook 24/7. Er is een goed weiland, niet te droog en vooral niet te nat.
De paarden hebben allemaal ruime boxen met uitzicht naar buiten en voldoende frisse lucht. Ze hebben de hele dag door de beschikking over vers water en goede kwaliteit hooi/ kuil. Brokken verdeeld over minimaal 2 voerbeurten per dag, liefst zelfs 3 of 4. Daarnaast krijgen ze elke dag penen of voederbieten.
Al met al komt dat aardig dicht bij de manier waarop ik nu sta. Self- service met beschikking over wei, paddock, binnenbox en buitenbox. Alleen kom ik "maar" 2x per dag voeren omdat ik overdag naar school moet.

* To Belg, or not to Belg *

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 15:27

Lolaa schreef:
Ik heb al een beetje mijn eigen stal!! nou ja.. in het mini mini dan.. Haha!


Haha zeker paardenfan.. Haha!.. heb je Lucky zeker ook al..?

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 17:46

Moonlover"]
[quote="Lolaa schreef:
Ik heb al een beetje mijn eigen stal!! nou ja.. in het mini mini dan.. Haha!


Haha zeker paardenfan.. Haha!.. heb je Lucky zeker ook al..?
[/quote]

weet je hoe irritant die poedersuiker reclame is Lips are sealed

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 18:54

Mijn ideale stal, is een stal in een kapschuur, aan 1 kant open dus...
Een gedeelte met krullen, afgezet met bielzen/hout als slaapgedeelte (of 2x zodat je er twee paarden in kan zetten) waar je ze eventueel in op kan sluiten. verder zand, met een uitloop die ook onder de kap uit komt. Zodat je gedeeltelijk een overdekte paddock hebt. Dan het hek naar het aansluitende weiland, wat natuurlijk lekker groot is, en voldoende droog en hoog zodat ze er vrijwel het gehele jaar op kunnen lopen en er voldoende gras groeit zodat je amper hoeft bij te voeren. Dit zou voor Andrew de ideale stal zijn i.v.m. zijn stofallergie... Ook krijgen ze veel beweging en kunnen ze kiezen of ze schuilen of gewoon in de open lucht staan...


phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-03 16:48

grappig dat het niet zover van mijn idee afligt.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 19:00

Ik denk dat bijna iedere droomstal wel wat van elkaar weg heeft Lachen

Stal TC Welsh B Pony's Fokkerij

Lolaa

Berichten: 65
Geregistreerd: 10-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 20:27

Moonlover"]
[quote="Lolaa schreef:
Ik heb al een beetje mijn eigen stal!! nou ja.. in het mini mini dan.. Haha!


Haha zeker paardenfan.. Haha!.. heb je Lucky zeker ook al..?
[/quote]

hahahaha, neeej, maar wil Lucky nog wel hebben hoor!!!! Tong uitsteken Nee, wij hebben 8 boxen thuis, met een bak en weiland.. dat vind ik wel mijn eigen stal hihi, in het mini mini dus.. Haha!

Lolaa

Berichten: 65
Geregistreerd: 10-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 20:33

Malabarista schreef:

weet je hoe irritant die poedersuiker reclame is Lips are sealed


Beetje domme vraag.. Bloos waar slaat dat poedersuiker toch op? heb het al een paar keer gelezen, maar snap 't niet echt.. Ik ben ook niet zo slim altijd hoor.. Tong uitsteken

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 20:51

poedersuiker is een vertaling voor woordjes die niet graag op bokt gezien worden (in dit geval k*t ). weet je dat ook weer Knipoog Er zijn al meer topics over geweets moet je ff zoeken.

Mijn ideale stal heeft ook best veel van die van jullie weg. Grote boxen met daaraan een (gedeeltelijk overdekte) padock vast, die je open kan zetten zodat de paarden de wei met heel veel gras op kunnen... Dromen
Onbeperkt hooi... Vork
Waarom is er niet zon stal bij mij in de buurt, als iedereen ongeveer dit ideaal beeld heeft...je zal je er wel scheel aan betalen maar toch...

CharazJarig

Berichten: 24280
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 21:00

het is dus niet vreemd dat ik meteen aan die reclame moet denken.

Mijn droomstal:
grote wei met grote boxen
mooie poetsplaatsen hooi, stro opslag

verder gaat het me meer om de paarden erin

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-03 12:05

Fonnie schreef:
poedersuiker is een vertaling voor woordjes die niet graag op bokt gezien worden (in dit geval k*t ). weet je dat ook weer Knipoog Er zijn al meer topics over geweets moet je ff zoeken.

Mijn ideale stal heeft ook best veel van die van jullie weg. Grote boxen met daaraan een (gedeeltelijk overdekte) padock vast, die je open kan zetten zodat de paarden de wei met heel veel gras op kunnen... Dromen
Onbeperkt hooi... Vork
Waarom is er niet zon stal bij mij in de buurt, als iedereen ongeveer dit ideaal beeld heeft...je zal je er wel scheel aan betalen maar toch...


mijn paardjes komen in een stal met uitloop. ze lopen er wel met meer, maar het is echt groot en mooi en ik betaal 4 euro meer dan waar ik nu sta, dus ze zijn er wel, maar weinig helaas.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 12:27

In mijn ideale stal hebben de paarden wel een eigen box (4x4, open bovenkanten) om rustig hun krachtvoer te kunnen eten en de nacht in door te brengen. Dan hebben ze een grote zandpaddock met schuilstal waarin ze onbeperkt hooi kunnen eten, en die grenst aan het weiland zodat ze met lekker weer het land op kunnen. Ze zouden dan overdag minimaal een paar uur buiten staan, maar 's nachts voor m'n eigen gemoedsrust in hun stal.
Verder zou er een allwheather buitenbak van minimaal 40x20 bij liggen. Binnenbak is lekker maar niet vereist. En een aparte roundpenn voor het grondwerk.

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 12:44

Mijn ideale stal:
idd buitenboxen van 4 x 4 m. Een paddock voor in de winter, weiland voor als het mooi weer is.
Een eb- en vloedbak van 20 x 60 m.
Op stal nog een spuitplaats met warm- en koud water en een solarium.
En zo gelegen dat je makkelijk naar buiten kunt voor een buitenritje of rondje uitstappen.

Kortom, lekker verder dromen Haha!

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

ieris

Berichten: 1775
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 13:01

Ik heb een eigen stal,en ik vind hem bijna ideaal,maar het kan natuurlijk altijd beter.
De stal die ik nu heb is 6,5m bij 4,5m de deur staat altijd open,mijn paarden lopen dan zo het weiland in,dat is vrij groot 1,5 hecktare.
Ze hebben ook de hele dag hooi tot hun beschikking.
En ik heb er ook een buitenbak op gemaakt.
Ik zou er alleen nog graag een spuitplaats met warm water bij willen hebben,en soms natuurlijk een binnenbak!

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-03 17:27

ja een spuit die was ik vergeten
toch handig.
wat ik niet begrijp is dat er zoveel mensen zijn die dit willen, maar er zoweinig zijn die ook daadwerkwerkelijk op zo'n soort gelijke stal staan. Verward

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 18:02

ik wil graag grote boxen. en veel weide met schuilstal.
natuurlijk vers hooi, stro, water enz.
liefst meerder buitenbakken, een stapmolen, binnenbak (of 2 Haha!), springweide, spuitplaats met warm water, een (groot) crossterrein. bos langs de deur. en de zee zou ook leuk zijn (als de zee nie kan is een meer/grote vijver ook goed Haha! )

euh ben ik nog iets vergeten?

phoenix4ever: ik denk dat iedereen dit wel wil, maar dat het gewoon veels te duur is om je paard ook daadwerkelijk op zo'n stal te zetten.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-03 18:23

nou ik doe het en het is niet zo duur 204 euro p.m
hihi en wat jou betreft jij wordt zeker rijk later of nie hihihihi

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 18:51

phoenix4ever schreef:
wat ik niet begrijp is dat er zoveel mensen zijn die dit willen, maar er zoweinig zijn die ook daadwerkwerkelijk op zo'n soort gelijke stal staan. Verward


Omdat dat soort stallen in kleinschalige vorm in deze buurt niet bestaan? Is dat reden genoeg?
Lijkt me wel ...

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 19:14

mijn droom stal.. een binnen/buiten bak.. stallen van 4x4 met uitkijk buiten... weides en paddocks voor de winter.. en dan alles in het wit en bruin... de stallen zijn wit en de bakken zijn bruin..pfff eeehmmz spuit/poets plaatsen .solarium. GROTE zadel kasten waar je al je paarden troep in kwijt kan. en dan stro en hooi zoveel je wil.... pfffff he is het al zo laat... zo ik heb effe lekker gedroomd

Vasco nog altijd mis ik je
Peline mijn nieuwe topper

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 19:46

Mijn droom stal?? Grote kasten,een goeie poets en afspuit plaats .een goeie buitenbak en wat land eromheen ,en idd ruime boxen!!

keep calm, I'm engaged!!! <3

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 20:21

`k heb zelf achter het huis 12 stallen( 8x 3bij3 boxen 4x een shetlander/welsh box ong.2.5 bij 2.5.)
en een bak.
maar helaas geen weiland maar dat huren we .

I LOVE MR.NIÑO 4-EVER AND ALWAYS !!!+o+
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
PROFIEL HELEMAAL VERNIEUWD.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:D

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 20:50

Ik heb zelf voor mijn pony een box gemaakt in de schuur (nouw jah eigenlijk heeft me pa het gemaakt).
En die is best wel groot. Ik geloof 5 bij 5 meter ofzo. EN dan heb ik een eigen bak en een weiland + een heel klein bos waar ze kan lopen

If you can't amaze people with your intelligence.. confuse them with your bullshit Slim


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot en 107 bezoekers