[NH] welke boeken kunnen jullie aanraden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

[NH] welke boeken kunnen jullie aanraden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-03 12:10

Ik wil toch eens met abias wat aan NH of grondoefeningen gaan doen. Welke boeken/ methodes zijn er allemaal en wat werkt volgens jullie het best en is leuk om te doen? Ben benieuwd! Lachen

prompter

Berichten: 11068
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 12:12

De leukste twee vind ik Linda Tellington-Jones methode, en daarbij dan het boek "Paardrijden met Linda Tellington-Jones", vol met leuke tekstjes en oefeningen, en ik ben helemaal verslaafd aan de Parelli-methode. Daardoor heb ik zoveel meer plezier met mijn paarden gekregen, en ze vinden het zelf ook enorm leuk. Info daarover vind je op heel veel plaatsen op internet. Veel plezier!

linlovesyou

Berichten: 990
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 12:25

ik heb een boek 6 visies op NH
daar staan de verschillende manieren in beschreven.... dan weet je een beetje wat alles inhoud!

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 13:08

linlovesyou schreef:
ik heb een boek 6 visies op NH
daar staan de verschillende manieren in beschreven.... dan weet je een beetje wat alles inhoud!


Het paard als partner is de titel...die heb ik ook, erg leuk boek!
Staat wat over Monty Roberts, Pat Parelli, Klaus Ferdinand Hempfling, Linda Tellington-jones, Sally Swift en Emiel Voest in.

Dan kun je zelf kijken wat het leukste is en wat het beste bij jullie past Lachen

ieris

Berichten: 1775
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 13:58

Ik heb ook dat boek 6 visies op nh het is een goed boek.
Ik heb ook het eerste boek van Emiel Voest,dat boek is wel goed maar wel heel erg dun.

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 23:55

Ik heb dat boek van Klaus ferdinand hempfling,''natuurlijk paardrijden''

prompter

Berichten: 11068
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 23:58

luna_cockie schreef:
Ik heb dat boek van Klaus ferdinand hempfling,''natuurlijk paardrijden''


En kon je daar wat mee Schijnheilig ? Volkomen onbegrijpelijk boek, ik kan er niets mee in de praktijk. Zijn nieuwe boek schijnt helemaal zweverig te zijn. Nee hoor, dat heeft weinig tot niks meer met praktijk en gezond verstand te maken, ik kan daar echt niks mee.

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 10:12

Ik zou met 'Het paard als partner' van Elma MIddel en Marike Coverdale beginnen. Allemaal bekende trainers worden behandeld (Monty Robbert, Emiel Voest, Pat Parelli etc.) en zo zie je wat het beste bij je past. Ik vind het heel erg handig omdat de kern/het belangrijkste van hun methode zo goed duidelijk wordt. En het is natuurlijk ook leuk dat ik momenteel een cursus volg bij één van de schrijvers.. Knipoog
Oja, ben het ook met promptertje eens. Hempfling schijnt erg goed te zijn, maar uitleggen kan hij totaal niet. Erg vaag en zeker niet aan te raden (vooral als je begint).

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 10:57

Ik heb heel gehad aan de video van Pat Parelli (the seven games) en heb verder een paar demonstatieavonden van hem gevolgd. Het boek van Pat Parelli is moeilijk om te begrijpen. Het Boek "Het paard als partner" verteld wel over de verschillende methodes van de NH-guru's , maar gaat niet in details. En met KFH kan ik al helemaal niets...

Als je de middelen ervoor wilt opbrengen: ga een cursus NH doen bij PNH (Parelli Natural Horsemanschip) Ik kreeg gisteren toevallig een brief met data voor demonstratieavonden:

15 April: Manege Zavelhof, Diest (Belgie)
19 April: Manege Eenhoorn, Blokker (N-H)
22 April: Paardensportcentrum Nieuwvliet (Zld) (gratis toegang)
25 April: Manege Fruithof, Heteren (Gelderland)

De avond in Zeeland is gratis, de anderen zijn €5 aan de deur....

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 11:11

Ik heb eerst het boek van Hempfling, Natuurlijk Paardrijden, gelezen. Ik kon er op zich wel wat mee, maar zoals Prompertje al zei is het niet echt een duidelijk boek. Erg zweverig allemaal. Daarna ben ik het boek van Emiel Voest gaan lezen en met de video erbij is dat echt een duidelijk boek waar je veel uit kunt leren. Het werkt tenminste wel bij mij en mijn paard.

Rivella-R@chella

Berichten: 308
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 12:08

considering the horse" "a good horse is never a bad color" en nog een boek van Mark Rashid. Wil je eens zien wat hij vertelt kijk dan eens op z'n site www.markrashid.com, alles is wel in het engels, bij pat parelli trouwens ook alles of bijna alles.
groetjes Rachel