Vandaag Grand National!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Vandaag Grand National!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-03 10:52

De BBC zend het uit, vanaf 1 uur (bij jullie 2 uur) ik geloof alle koersen op Aintree vandaag. Ik ga zeker kijken! Haha! (ondanks dat er zoveel mensen zijn die het zielig vinden)



prompter

Berichten: 10851
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 10:54

Ik heb een tijdje terug een documentaire gezien over een soortgelijke race in Tsjechie of zoiets, dat was helemaal een nachtmerrie: nog langer, en over een soort aardappelveld. Man, eerdat je je paard aan zoiets blootstelt.... brrrr!

Extremely rare and Beyond Compare

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 10:59

promptertje schreef:
Ik heb een tijdje terug een documentaire gezien over een soortgelijke race in Tsjechie of zoiets, dat was helemaal een nachtmerrie: nog langer, en over een soort aardappelveld. Man, eerdat je je paard aan zoiets blootstelt.... brrrr!


Ja dat heb ik idd ook gezien Scheve mond Het is niet mijn favoriete onderdeel maar misschien dat ik vanmiddag nog even met een half oog meekijk Lachen

Don't hate me cause you ain't me!

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-03 10:59

Ze hebben de afgelopen weken duizenden liters over de baan gesproeid, om de baan zacht te houden: dan val je wat minder hard. De hindernissen vind ik wel echt gigantisch... Nerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 11:22

Ik hoef dat niet te zien.
Laten we hopen dat er dit jaar geen noodslachtingen en andere drama's hoeven plaats te vinden.

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 11:31

Ik ga wel kijken, ik heb donderdag en vrijdag ook al gekeken. Er gebeurden vrij weinig ongelukken, en wanneer er iemand viel was het niet ernstig. Ik geloof wel dat er steeds minder ongelukken komen. Ik heb wel veel bewondering voor de jockeys en paarden, je moet echt veel lef hebben voor die hindernissen op zo'n snelheid!


WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-03 14:06

De Deelnemers: (alle 40 Haha! )
BEHRAJAN (IRE)
KINGSMARK (IRE)
GINGEMBRE (FR)
SHOTGUN WILLY (IRE)
FADALKO (FR)
CHIVES (IRE)
IRIS BLEU (FR)
AD HOC (IRE)
BALLINCLAY KING (IRE)
CARBURY CROSS (IRE)
BINDAREE (IRE)
YOULNEVERWALKALONE (IRE)
THE BUNNY BOILER (IRE)
BLOWING WIND (FR)
YOU'RE AGOODUN
KATARINO (FR)
RED STRIKER
SOUTHERN STAR (IRE)
MONTY'S PASS (IRE)
MAJED (FR)
AMBERLEIGH HOUSE (IRE)
MAXIMIZE (IRE)
MONTIFAULT (FR)
POLAR CHAMP
CREGG HOUSE (IRE)
GOOD SHUIL (IRE)
MANTLES PRINCE
TORDUFF EXPRESS (IRE)
GOGUENARD (FR)
GUNNER WELBURN
ROYAL PREDICA (FR)
SUPREME GLORY (IRE)
TREMALLT (IRE)
WONDER WEASEL (IRE)
DJEDDAH (FR)
BURLU (FR)
RED ARK
ROBBO KILLUSTY (IRE)
EMPEREUR RIVER (FR)

Zelf zou ik gaan voor Bindaree, maar die heeft vorig jaar ook al gewonnen. Hij zou dan weer de eerste zijn die 2x wint sinds Red Rum in de jaren 70. Kingsmark werd vorig jaar 4e, en Blowing Wind 3e.
Volgens de kranten hier is Chives de favoriet, verder: Amberleigh House, Gingembre, Monty's Pass, Ad Hoc, Gunther McBride, Shotgun Willy, Gunner Welburn, Behrajan.

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-03 14:20

Ik blijf bezig Haha!
30 (!) hindernissen, 4 mijl en 4 furlong (1 mijl is 1609 meter geloof ik, reken maar uit Tong uitsteken ), race is voor paarden van 6 jaar en ouder.
Prijzengeld ter waarde van £500,000 = 750,000 eurotjes, de winnaar krijgt £348,000....

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 16:33

ik heb verleden jaar gekeken en dat was me niet zo goed bevallen, voor mij dus niet meer........

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 16:38

ik had het net toevallig aan, was beetje aan het zappen.. vond het niet bepaald leuk om te zien.....

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-03 16:59

Ik vond het nog ontzettend meevallen, ik heb wel eens erger gezien.
De winnaar was trouwens Monty's Pass, 2e was Supreme Glory, derde weet ik zo niet meer. Bindaree werd 6e. Er zijn 14 paarden met jockey over de finish gekomen.

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 20:22

Ja, alleen het paard Maximize viel akelig, maar had geloof ik niets. Ik kies er meestal een in het begin waarvan ik denk dat-ie gaat winnen. Ik had Chives gekozen, maar die werd helaas teruggetrokken. Mar Monty's Pass was ook wel een verdiende winnaar vind ik. Heb jij nog wat ingezet op een paard? Haha!

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 22:54

[qoute] Ik vond het nog ontzettend meevallen [/quote]
Ik zat met enige verbazing te kijken.. maar 14 van de 40 (!) over de finish en je zag me toch een dingen, paarden over elkaar heen etc. Dat de Jock's eraf donderen en de paarden verder hollen, prima, hun keuze die sport, maar dat die paarden een 3 dubbele salto maken.. nee.. Dat gaat mij iets te ver..
brrr.... wat een sport..

Groetjes
Laura

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-03 19:15

Twee jaar geleden, toen Red Merauder won, was het erger. Toen kwamen er 3 van de 40 aan, dus ik vind dit meevallen ja. Maar dat er zo weinig aankomen, komt doordat een paard dat zn jockey verliest niet meer meetelt. En als er 10 jockeys vallen, hoeft er nog niets met die paarden te zijn

lenny

Berichten: 372
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 20:19

ik kijk elk jaar,is een beetje verplicht kijken ,ben getrouwd met een engelsman vandaar!bij elke sprong gaan mijn handen voor mijn ogen hoor!wel heb ik het idee dat het elk jaar paardvriendelijker wordt.
ik had ook op bindaree gewed,(?)maar het blijft een groot risico voor de paarden.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 10:01

Toevallig kwam ik het tegen op TV. Ik ben natuurlijk niks gewend, maar ik wist niet wat ik zag. Ze vielen er bij bosjes af en de helft van de paarden liep zonder ruiter rond. Sommigen sloegen ergens af, waardoor ze uit de race waren. Bij sommige loslopende paarden leek het wel of de teugels links en rechts aan het zadel vastzaten. Is dat zo? Dat is dan nog wel veilig. Ik heb er ook eentje zien rennen met de teugels voor zijn voeten.... Bloos
Gewoon racen vind ik nog wel leuk, is voor de paarden denk ik ook wel leuk. Maar die enorme bezembakken...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, FCSA, GoogleAdsense, Iloveiswan, Iris_Casper, Jorissie, NorwayFjord, Tieme en 28 bezoekers