We kregen gister een brief. Vogelpest :\

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carina

Berichten: 2784
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

We kregen gister een brief. Vogelpest :\

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-03 21:06

Gister viel er bij ons een brief in de bus. Van het ministerie van Landbouw en Visserij Scheve mond
We zitten nu dus officieel in het 1 km gebied van de vogelpest. Al het pluimvee achtige wordt nu geruimd.
Zelf hebben we gelukkig Scheve mond geen kippen of iets dergerlijks. Maar een hoop mensen die ik ken wel. Bijv. achterburen en vrienden...

Ook daar waar Carina staat hebben ze kippen, 3 welgeteld. Als het goed is worden deze een deze dagen geruimd. Weet iemand of dit gevolgen heeft voor mij? En dan omdat Carina daar staat?

In de brief staat alleen maar gescheven voor pluimvee, en hebben ze het ook niet over wat je nog wel en niet mag. Bijvoorbeeld erf betreden van mensen met pluimvee?

Weten jullie hier misschien meer over?

[edit:BartVB]Titel[/edit]

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 22:49

Jullie hebben tenminste nog een brief gehad, de gemeente Buren is daar blijkbaar te lui voor.
Een gedeelte is hier al geruimd en onze achterburen wisten nog van niks. Ik heb het ze verteld, balen maar ja, het zijn oude kippen, dus erg dramatisch is het niet.
Wij zitten al enige tijd in gesloten gebied, we mochten met de paarden weg omdat wij geen kippen hebben.
Volgens mij mogen we dus nog steeds op pad.
Hoe het zit als de kippen bij jullie weg zijn, weet ik dus echt niet.
Ons gebied, dus ook waar jij zit, is dus bufferzone nu Verward wat dat voor betekenis heeft over wel of niet met paarden weg mogen, weet ik echt niet.

carina

Berichten: 2784
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-03 22:03

Hm, slordig , van jullie gemeente.

Maar zijn er mensen die wel weten waar ik nu aan toe ben?

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 22:19

zie de site ministerie van landbouw, www.minlnv.nl/infomart/dossiers/vogelpest/


ondertussen kregen wij vanmorgen de brief.
We mogen nog steeds indien niet afkomstig van een bedrijf of particulier met kippen of andere gevederde vrienden met de paarden op stap

carina

Berichten: 2784
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-03 22:27

Je link doet het niet Geral, maar toch bedankt.

Op die site staat idd dat je als je op een BEDRIJF met kippen staat niet meer met paard van erf afmag, maar 3 kippen is toch geen bedrijf? Of wel Verward

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 22:32

wij hebben begrepen dat dat ook voor de particuliere kippen geldt (en andere gevederde vrienden)

Wij hebben daar gelukkig geen last van dus morgen op concours Haha!

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 16:35

Daar heb ik dus ook al de discussie over... wij hebben kippen zitten in de ehh bufferzone geloof ik (er hoeft nog niet geruimt te worden maar het zit wel dichtbij) ze zijn bij ons wezen controleren of we de kippen wel binnen hadden... ik weet dus ook niet of we van het terrein af mogen maar ik neem het zeker voor het onzekere en blijf lekker in de wei rijden. Wij hebben geen pluimvee bedrijf of wat dan ook (wel weer een drukkerij maar dat is grafisch) ik kon uit die site ook niet duidelijk naar voren halen of ik nou wel of niet van het terrein af mocht....