Verhuizen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Linnegie

Berichten: 19
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Alkmaar

Verhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-03 22:14

Aangezien ik sinds kort verhuist ben naar een andere plaats en ik nu wat verder moet fietsen naar mijn paard, ben ik bang dat ik haar ook weer moet verhuizen.
Hier zie ik heel erg tegenop, want de laatste keer dat ik ging verhuizen met haar, is ze twee weken heel erg van slag geweest en was ze bijna niet meer te hanteren. Scheve mond
Ze stond zwaar bezweet op stal en is een keer over de staldeur gesprongen. Ze deed er alles aan om uit haar nieuwe stal te komen. Gelukkig is alles goed gekomen en heeft ze het er nu heel erg naar haar zin. Haha!
Heeft iemand nog tips om het verhuizen makkelijker te laten verlopen?

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 01:09

mss als je eerst een paar keer naar die nieuwe stal gaat en haar een paar uurtjes op laat staan en daarna weer op haar oude stal zetten.
en dit een heel tijdje doen en altijd langer.
Maarja het hangt er ook van af waar die nieuwe stal juist licht he.
en het is zeker veel werk om dit te doen.

boemel

Berichten: 8362
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 17:04

Als je op de nieuwe stal gaat eerst gaan rijden, zodat je haar moe wegzet. En dan zorgen dat ze wat te even heeft op stal, zodat ze meteen afleiding heeft.
Ik geef mijn paard 'Rusta' van DA drogist. Helpt voor mijn idee ook wel. Dit middel is tegen spanningen en rusteloosheid/ prikkelbaarheid.
Misschien scheelt het als ze in de buurt staat van een ander paard.

Maar van te voren een keertje meenemen, zodat ze aan al een beetje gewend is aan de geluiden en geuren kan ook helpen.