Valt er nog iets te doen bij schouderkreupelheid?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Valt er nog iets te doen bij schouderkreupelheid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-03 23:35

Een keigoede, lieve super hafmerrie van een vriend van mij is sinds langere tijd kreupel.
Na diverse dierenarstbehandelingen blijkt het bovenin te zitten.
De veearts weet nix meer te doen.
Als een paard schouderkreupel is, kun je dan nog wat doen, zoals je kunt bij hoefkatrol?

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 12:39

Vaak kan er wat aan gedaan worden MAAR ligt eraan waar het zit.

Lees het verhaal van Jerailover eens haar paard had een schouder (pees) blessure en met behulp van fysio en medicijnen is dat goed gekomen. Ze is er nog niet helemaal.

Ik kan je zeker een fysio aanraden die bekijkt het otch meer vanuit de spieren van een paard en misschien valt er met Ultra geluid de spieren sterker te maken.

Neem ook ff een second upion bij een andere da omdat die toch vaak weer andere dingen zien.

Succes

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-03 22:10

Weet niemand iets?? Huilen

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 01:21

Dit is ons ook overkomen al veel kosten gemaakt bij de DA die er tot slot verder niets meer mee kan Frusty

Wij zijn nu onder behandeling bij deze kliniek www.equireva.nl
Misschien iets te ver voor jullie?
Na twee behandelingen(in 2 weken) en veel zelf oefenen thuis is ze al zo geweldig los in de schouder.Nu rustig verder oefenen niets forceren en over 5 weken eindcontrole.
Dus er is nog hoop Haha!

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 19:46

Ik zou inderdaag voor fysiotherapie kiezen. Gerrie van Osanen (equireva) is erg goed. Ik heb daar een cursus gevolgt. En Irmgard Michielsen is ook erg goed. Die heeft mijn 25jarige pony weer helemaal goed gekregen. Hij was ook kreupel in de schouder en op de diagonaal en naar veel oefeningen gaat het alweer 2 jaar prima met die ouwe van mij. Ik moet er wel bij vertellen dat het niet goedkoop is.

StablesET
Berichten: 4
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Klarenbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 20:28

Ik heb ook een pony die een schouderblessure heeft gehad, spier verrekt, maar die staat sinds begin november stil en het is sinds februari/maart helemaal over, de eerste maand hebben we hem pijnstillers gegeven en daarna allleen maar rust.. En het resultaat het is weer over en kan alles weer..
Rust is heel belangrijk, maar hij heeft wel zeker 2 maand alleen maar op stal gestaan en na 1 maand iedere maar kwartier gestapt. toch goed gekomen..

Ellen

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-03 22:21

Bedankt allemaal!

odis
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 22:55

Heeft die pony geen ontsteking of zo in z'n schouder zitten??
Mijn pony is eens in de wei uitgegleden. kwam op het hek afrennen en toen op de noodrem. maakte met z'n voorbenen een spagaat.
liep hierdoor ook kreupel. er zijn 2 dierenartsen bij geweest die dachten dat het onder in zat.
toen is er een dierenarts van de Uithof geweest en die heeft stukje voor stukje z'n hele been verdoofd en kwam er achter dat het in z'n schouder zat. deze heeft toen een infuusnaald in z'n schouder gestoken, op de plek waar ze dacht dat het ong. zat. er kwam allemaal pus en rotzooi uit.
dit is hierna nog een paar keer herhaald en na een paar maanden liep hij weer helemaal goed. hij had dus aan de binnenkant letsel op gelopen, dit was al weer aan het genezen, maar er was een ontstekingsreactie op gekomen.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 14:18

Dex heeft ook een tijdje stilgestaan door een schouderblessure. Hij heeft een antibioticaspuit gehad, pijnstillers en na een paar maanden was het helemaal over. Het is dus niet zo dat een schouderkreupelheid per definitie het einde betekent. Kreupelheid komt heel vaak vanuit de schouder namelijk. Het ligt er natuurlijk wel aan waar en welke mate van blessure het is.
Bij ons op stal heeft iemand nu hele goede resultaten geboekt met accupuntuur. Misschien is dat wel een idee.

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 19:19

Joop heeft ook een keer iets in zn schouder gehad, hij liep de hele tijd een klein beetje kreupel, heel vervelend.

Wij hebben er toen ene meneer de Wilde (uit Ede) bijgehaald. Als je zijn telefoonnummer wilt weten moet je maar even een PB sturen.
Hij was in elk geval heel erg goed, bij Joop heeft het goed geholpen, we moeten nu soms nog wat rek-en-strek-oefeningen doen, en het gaat echt geweldig!
Van iedereen bij wie hij komt hoor je goede reacties trouwens.

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 11:08

In beweging houden, stappen op het harde, geen kleine wendingen laten lopen. Ik mocht Baduh ook niet losgooien bij andere paarden of op een zachte bodem. Meest frustrerende weken van Baduhs leven. Boos! Maar door ons er netjes aan te houden konden we eerder als verwacht weer rijden.