peesbeschermers , bandages , waarvoor

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
shiana

Berichten: 936
Geregistreerd: 29-03-03
Woonplaats: eelde

peesbeschermers , bandages , waarvoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-03 21:50

wanneer gebruik je nou peesbeschermers en wanneer bandages wat is het verschil in werking van deze en waarvoor dienen ze nou eigenlijk , ik hoor zoveel verschillende dingen , dat ik me nu afvraag waar ze nou eigenlijk echt voor zijn
ben benieuwd
groetjes



Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 21:57

peesbeschermers bieden alleen bescherming als een paard zijn eigen benen aantikt met de hoeven , vandaar ddat de meeste peesbeschermers ook van stug/hard materiaal zijn
bandages bieden ook bescherming maar tevens ook steun
als ik beenbescherming gebruik zijn het peesbeschermers, het paard loopt op zijn eigen benen maar is wel beschermt tegen aantikken

bandages gebruik ik nooit , geeft steun waardoor de pezen/banden slapper worden(bij veel gebruik), en het word zo warm onder bandages, broeien

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

shiana

Berichten: 936
Geregistreerd: 29-03-03
Woonplaats: eelde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-03 22:10

bedankt voor je re , weer wat geleerd , ik heb namelijk vaak het idee dat bandages alleen voor de show gebruikt worden , maar ze hebben dus wel degelijk nut

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 23:14

bandages hebben zeker wel nut, maar je moet ze natuurlijk wel goed om doen, anders helpen ze niet op de goede manier!
Over dat broeien wilde ik eigenlijk nog wel wat zeggen... het kan inderdaad wel dat als de bandages wat langere tijd om de benen zitten het er wat warm onder wordt, maar dat is toch ook zo met peesbeschermers??

Ik gebruik vooral tijdens buitenritten,springen en crossen peesbeschermers en tijdens de dressuurtrainingen gebruik ik vooral trainingen. Ik denk niet dat je op de manier zoals ik bandages gebruik slappe pezen krijgt..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 bezoekers