hoe lang gaan jullie leren laarzen mee?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

hoe lang gaan jullie leren laarzen mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-03 21:22

Ik vraag me af hoe lang jullie je laarzen al hebben of hoe lang ze meegegaan zijn. Ook graag het type erbij.

Ik ehb dus laarzen met coating en deze gaan nu na een jaar al 'bladderen'.
De petries hadden een constructiefout in de zool, maar dat is gerepareerd en die heb ik dus al 2 jaar en ik gebruik ze vaak.

Ik heb dus 2 paar voor om en om gebruik, dan kunnen ze ook een dagje drogen.
Ik deed altijd 2 jaar met de goedkooptste plastic laarzen (HH of Dafna, 40 gulden) en dan gebruikte ik ze elke dag. Ik had gehoopt dat ik met leren laarzen wel zo'n 10 jaar zou kunnen doen. Maar ik vrees dat de kwaliteit dus neit zodanig is.

Met gewone schoenen doe ik 2 jaar, dagelijks gebruik, prijssegment tussen 80-120 euro, dus geen flutkwaliteit.
Dit omrekenen naar leren rijlaarzen zou zeker wel 10 jaar moeten betekenen.

Ik onderhoud ze goed, vet ze regelmatig in, haal altijd zweet eraf enz. Dus dat is het niet. Toch vind ik dus van zowel de Rectilignes als de Petries de kwaliteit tegenvallen.

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 21:26

Ik heb leren laarzen avn Equin gehad. Ik heb ze een jaar of 3 intensief gedragen en het leer is eigenlijk nog best mooi. Omdat ze van mijn moeder waren en zij hele korte beentjes heeft waren ze voor mij wel te kort. Ik ben 1.65 maar heb schachthoogte 50 van Petrie! Ik heb nu dus nieuwe Petries gekocht, maar heb het idee dat de coating daarvan minder goed is dan die van de goedkopere Equins (€ 100 ongeveer)

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 21:29

Ik heb laarzen van moutain horse. Ik zal ze nu zon 1,5 jaar hebben en ze zijn al 3x teruggebracht/laten maken. Ik vind best fijn lopen maar de kwaliteit van het leer is niet zo goed.
Ik hoop wel dat ik ze nog lang aankan, want ik vind ze wel ontzettend stoer. Cool
Na dit paar koop ik denk ik geen leren rijlaarzen meer maar gewoon schoenen.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-03 21:37

Die equin laarzen zijn nu voor iets van 90 euro in de aanbieding bij Divoza. Ik heb ze bekeken, mijn maat zat er nog bij. Helaas al scheurtjes in de coating.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 21:51

ik heb leren laarzen van Derby, rijd er zo'n 3x per week mee en mn wedstrijden dus ook, deze heb ik nu 1,5 jaar en zijn nog heel erg goed!

had hiervoor ook leren laarzen, merknaam ff kwijt wel ongeveer zelfde prijsklasse als Derby, die waren na 1 of 1,5 jaar dagelijks gebruik echt op! maar die maakte ik niet dagelijks schoon...

heb nu chaps van pikeur om door de week mee te rijden, gebruik mn laarzen voor mn les en mn concoursen!

heb hiervoor van die gevoerde Aigle laarzen gehad, die met zo'n hoger stukje bij je knie zegmaar, en die zijn nu nogsteeds goed!alleen laat de voering los, maar die zijn zeker 5 jaar oud!

ff vergeten te zeggen, de eerste 8/9 maanden gebruikte ik mn huidige leren laarzen wel dagelijks!liep ik ook mee door de stal(mest dus) en door de modder enzo! maar toen ze er niet meer nieuw uitzagen(beetje vaal aan binnenkant verder nog wel alles mooi, stiksels enz ook nog goed, hele buitenkant nog perfect alleen de binnenkantwaar de beugelriem ertegen komt is beetje vaal)en ik maakte ze toen echt niet dagelijks schoon, maar vind zeker in de zomer chaps fijner dan laarzen(ivm aan&uitdoen....)

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 22:45

Ik heb de Cavallo 44000 (kalfsleer), inmiddels 2 jaar oud. Ik rijd er ongeveer 3-4x per week mee, loop er niet op, altijd in de laarzenspanners.
Ze zien er nog goed uit, heb alleen een stiksel op de hak kapot gehad, maar dat was ook zo weer gemaakt. Ze worden wat bruin aan de binnenkant, maar daar doe je bijzonder weinig aan...

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 22:58

Ik heb Veroka's ( heel onbekend merk geloof ik ). Over de prijs/kwaliteit verhouding ben ik wel tevreden. Ik gebruik ze niet in zo vaak (als in: laat uit, dikke benen, niet erin passen), maar meestal wel 1 of 2x per week. Ik heb ze al bijna 2.5 jaar, maar ze zijn nog steeds heel mooi. Ik vet ze ook regelmatig in en maak ze ook schoon na het rijden (niet altijd, maar wel een doekje erover). Ze waren niet superduur, 400 gulden geloof ik, maar het zijn prima laarzen.

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 23:20

Ik heb de Cavallo brons (ong. f 400,-) en deze zijn na 2 jaar nog steeds netjes. Ik heb er wel een keer een rits in laten zetten omdat ik er niet meer in kwam en van een laars is deze nu in reparatie. Alleen de coating stroopt wel iets op als je achter bijv een paaltje blijft hangen. Maar dit is niet van een normale afstand te zien. Ik gebruik ze vrijwel dagelijks, maar na het rijden gaan wel mijn klompen weer snel aan. Ik mest er dus niet mee en loop er ook niet geregeld mee in de blubber. Maar echt goed schoonmaken doe ik ze ook niet, soms een vochtig doekje en voor een wedstrijd even wat ledercreme.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 01:56

niet invetten, slecht voor je laarzen
gewoon schoenpoets van kiwi erop smeren, werkt veel beter en ze blijven veel mooier

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 01:57

ik hoop nog lang Haha!

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 07:24

foutje moest een pb zijn, het is nog vroeg Boos!

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 11:42

Ik heb petrie windsor. Gaan al 4 jaar mee en zitten nog prima. (ik vet ze overigens gewoon in en het leer lijdt er bij mij er niet onder). Ik draag ze ongeveer 5 x pw

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 12:15

Ik heb laarzen van Cavallo. Vrij hoog aan de zijkant. Ik heb ze van de zomer 3 jaar. Ze zijn nog vrij goed, maar aan de binnenkant gaat een stukje steeds los. Dat is wel erg irritant... Tuurlijk beginnen ze wel aardig te slijten, want ik draag ze ook 5 keer per week zeker. Ik kan bijna niet meer rijden met chaps. Het geeft me meer steun en veiligheid vind ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 12:20

Ik heb Petri dressage laarzen van een jaar oud. Ze zien er nog uit als nieuw.

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 12:46

Manon schreef:
Ik heb Veroka's ( heel onbekend merk geloof ik ). Over de prijs/kwaliteit verhouding ben ik wel tevreden. Ik gebruik ze niet in zo vaak (als in: laat uit, dikke benen, niet erin passen), maar meestal wel 1 of 2x per week. Ik heb ze al bijna 2.5 jaar, maar ze zijn nog steeds heel mooi. Ik vet ze ook regelmatig in en maak ze ook schoon na het rijden (niet altijd, maar wel een doekje erover). Ze waren niet superduur, 400 gulden geloof ik, maar het zijn prima laarzen.


Deze heb ik ook.
IK heb ze nu bijna 2 jaar, gebruik ze elke dag, en ik loop er dan ook de hele tijd op. Ook bijvoorbeeld met staluitmesten, en door de bagger Scheve mond Niet echt goed, maarja. IK maak ze om de paar dagen schoon, en dan vet ik ze ook in. Ze zien er nog heel goed uit, in ze waren inderdaad niet duur!

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 15:44

Ik heb mijn rijlaarzen (Van Huet) drie jaar gehad en nu zitten de hak en de zool los. Niet meer te repareren volgens de schoenmaker.
Ik gebruik ze nu alleen voor op stal en gewoon rijden voor mezelf.

Voor wedstrijden heb ik nu Petri Windsors. Ik ben ze nog aan het inlopen, dus heb geen idee hoe ze bevallen.

Barco

Berichten: 2609
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Harmelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 16:52

ik heb petri's (elite) nu 5 jaar ik gebruik ze elke dag. maar ik doe ze voor het rijden pas aan en doe ze erna meteen weer uit. ik zet ze meteen weer in de laarzenspanners.
ze zien er nog erg netjes uit.

frieda
Berichten: 60
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 17:01

Ik heb lipica laarzen heb ze 4 jaar rijdt er elke dag mee en loop er soms de hele dag op, ik heb er alleen 2 x nieuwe hakken onder laten zetten,ze zijn nog mooi ik maak ze schoon met water en dan kiwi schoenpoets in de brand zetten zodat het een beetje vloeibaar wordt en dan met een oude panty oppoetsen en ze glimmen als een spiegel.
Het cotingslaagje is eigenlijk gewoon een laagje plastic over je laarzen als dat emaal los laat gaat het er heel snel verder af zonde maar helaas.

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 19:30

Sinds 2 weken heb ik ook leren laarzen Haha!
Van Petrie, ik weet niet welke, maar ze waren 229 euro, misschien dat jullie dan weten welke het is hihi.
Gelijk laarzenspanners erbij gekocht (van die voetjes en die lange stokken die door de lussen moeten), en ook gelijk die 2 spuitbussen, eentje om schoon te maken, en een spuitbus wax. en ook een potje met laarzenwas. en van die aantrekhaken
ja ik dacht ik doe het gelijk maar goed Haha!
ze zien er nu nog perfect uit hihi, maarja heb ze nog maar net natuurlijk Knipoog

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 19:48

Ik weet niet welke je hebt, maar ik weet wel dat ik die spuitbus wax niet super vind. Of ik ben gewoon te ongeduldig dat ik te vroeg ga uitpoetsen (ze glimmen dan wel).... Heeft iemand een tip???

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 20:48

ik heb groeiende voeten, maar ben er nog maar 1 keer echt uitgegroeid.
de eerste waren in italie gekocht. ben ik na een jaar uitgegroeid.
de tweede waren lipica´s. die waren in ongeveer 3 maanden helemaal kapot!
de derde waren petrie´s, die vond ik best stug, sleten snel en daarom ben ik voordat de helemaal kapot waren weer nieuwe laarzen in italie gaan halen. met de petrie´s heb ik ongeveer 6 maanden gereden.
nu heb ik dus italiaanse en die zijn super!!!!

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 01:05

Ik heb mijn petries sinds vandaag en ze zien er nog super uit!

Sorry kon het niet laten Knipoog

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 11:08

Ik heb mijn laarzen ongeveer 3.5 jaar, gebruik ze 3-4 x per week op rit (langere ritten van 2-5 uur), Het voetdeel wordt minder (maar als ik ze poets kunnen ze er weer tegenaan), de schacht is nog als nieuw!
Het zijn petrie's. het type weet ik helaas niet. ze gaan in mijn geval in elk geval veel langer mee als kunstof laarzen die nu ca 1 jaar al flinke slijtage vertoonden. Ik heb de laarzen nog nooit weggebracht voor reparatie oid.

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 11:22

Ik heb Petries en die heb ik inmiddels 8 jaar. Ik heb ze een tijdje dagelijks gebruikt maar de laatste tijd gebruik ik ze alleen voor wedstrijden. Ze zijn inmiddels 1 x gerepareerd maar kunnen nu nog wel een tijdje mee helaas.

Flempy

Berichten: 134
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: somewhere between heaven and earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 13:14

Ik heb mijn petris nu drie jaar,de zolen zijn al twee keer gerepareerd en een paar keer nieuwe hakken eronder. Verder beginnen ze de laatste tijd serieus in te zakken (helaas want ze zitten super).
Ik ben dus al langzaam aan begonnen met een "nieuwe laarzen spaarpotje" Haha!