Gaan we weer..

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Gaan we weer..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-03 19:19

Hoe vermoeiend.. Ik dacht dat het nu wel over was. Ik heb er gewoon de hele winter geen last van gehad, de hele herfst en het laatste deel van de zomervakantie. Maar helaas begint het weer terug te komen.. Ze wil niet uit de wei komen. Ik was zo blij dat het nu zo goed tussen ies en mij ging.. Maar blijkbaar heeft ze met dit weer (lente dus) meer zin om in de wei te blijven.. Ik ga zometeen aan de eigenaresse vragen of ik het halster weer om kan laten, want ik heb hier dus echt geen zin in. Een half uur heen en terug fietsen voor niets Scheve mond ! Wat zouden jullie doen?

Zeg liever: "Ga maar" "Dat is leuk" en "Moet je doen."
Want kijk me lachen, man.



KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 19:25

Tja drama's kan je dan hebben. Mijn allereerste pony kreeg ik alleen uit het land als ik haar met meerdere mensen opsloot dmv een longeerlijn en een hoek..... knettergek word je ervan. Ik weet niet hoe je het op moet lossen. Ik neem aan dat je haar altijd iets lekkers geeft als ze uit het land komt en verder heb ik er geen tips voor. Sorrie

citalover

Berichten: 380
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 19:26

gewoon volhouden de aanhouder wint!! Knipoog

zo heb ik ook ooit 45 minuten achter een paard aangelopen. Haha!
daarna kwam hij er toch wel achter dat het geen zin had om weg te blijven rennen. Haha!

veel succes ermee!

Thundering hooves, blood in the nostrils, sweat in the face. Remember wherever you are,
you carry the blood of Man o' War.

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 19:27

probeer in het land een stukje af te zetten met draad waar je haar dan in jaagd, draadje dicht doen, en klaar.
klinkt wel iets makkelijker dan het is, maar het is beter dan niks.
suc6

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 19:29

macario schreef:
Ik was zo blij dat het nu zo goed tussen ies en mij ging..


Ik denk niet dat het veel te maken heeft met de band tussen jullie.
Rinkja en ik hebben een hele sterke band,maar zij laat zich ook vaak niet uit het land halen. Haha!
Daar zou ik me maar niet te druk om maken. Lachen

thegirl
Berichten: 52
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: aalten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 19:39

Klinkt misschien raar, maar je moet haar net zo lang weg jagen en dan ook zo dat ze dan niet kan eten. Na een poosje komen ze vanzelf naar je toe. Zo gaat het in de kudde ook. De baas jaagt een pony weg, om te laten zien dat hij de baas is. Je kunt het gewoon met een halstertouw doen. Normaal kwam ze nooit, maar nu hoef ik haar maar een paar keer opjagen en ze komt dan vanzelf naar me toe. Dit is dan ook de enigste manier om haar uit de wei te halen.

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 19:53

Ik ken het, als babs mij met het halster ziet komen gaat ze tegenwoordig er ook vandoor.
Gewoon laten rennen, en met je stem duidelijk Nee! en Hooo zeggen.
Bij babs helpt het, die gaat dan twijfelen, en uiteindelijk komt ze naar me toe.
En de band tussen babs en mij is ook niet zo heel erg goed.

Brabantse Fries ;)

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 22:52

niet opgeven...je paard heeft dan ook wel door dat ie het elke keer kan doen omcdat je dan vanzelf wel stopt!
gewoon blijven volhouden en goed belonen als het gelukt is! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 23:24

Mijn paard (goede band mee) had van de zomer ook ineens verzonnen dat hij ook gewoon niet kon komen Verward. Toen heb ik hem inderdaad weg gejaagd en wat rond laten lopen, daarna heb ik me omgedraaid en ben naar het hek gelopen zonder verder nog op hem te letten. Die ommezwaai in aandacht werd hem teveel (;) ) en kwam ie toch maar mee naar het hek, braaf.

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 01:44

Dat vind ik wel het ergste dat er is... een paard dat je uren moeten vangen. Clown Er was eerst een paard op stal waar we echt iedere keer met zijn 3en of meer een uurtje achteraan moesten hobbelen...

Wat je eraan kunt doen? volgens mij niet veel... ja zoals meer mensen zeggen... iets lekkers geven als je haar hebt.. dan zal ze wel steeds sneller komen lijkt mij...of niet natuurlijk.

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 07:27

Iets lekkers geven zou ik mee oppassen.
Als je ze altijd iets lekkers geeft en je hebt eens een keer niets bij je,kunnen ze happerig worden en ze verwachten dat je altijd wat meeneemt.
Goed belonen met je stem en een klop op de hals kan net zo veel indruk geven.

Ga eens op de grond in het land zitten met de rug naar je paardje toe,op een gegeven moment zal ze nieuwschierig worden en naar je toe komen,dan moet je haar niet meteen pakken,maar gewoon belonen om het feit dat ze gekomen is,pas als ze een tijdje bij je is kun je opstaan en haar meenemen.

Ga je altijd de wei in om met haar te gaan werken?
Ga ook eens de wei in om haar alleen een knuffel te geven en ga er dan weer uit.
Als je alleen in de wei komt om te gaan werken,weet het paard dat en komt ie niet meer (zou ik ook doen als ik paard was)

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-03 17:21

Hm, zouden jullie adviesen nou maar helpen (niet dus..) Alles al geprobeerd, geen land mee te bezeilen. Die knol is zo vreselijk slim en gehaaid! Ze heeft zo d'r periodes, soms is het goed en dan is het opeens weer hélémaal mis..
Vandaag heeft de eigenaresse haar kunnen vangen, weer zo'n dagje dat ze zich wel weer laat vangen dus (net als afgelopen zondag). Gelijk halster omgelaten.. Dat is dus alweer een beetje meer zekerheid voor de komende dagen (komt goed van pas bij de wedstrijd 13 april)
Het heeft trouwens geen zin om uren achter haar aan te gaan lopen. Daardoor word ze alleen maar "geïriteerder" en dan krijg je haar al helemaal niet te pakken. Ik geef het dan ook na hoogstens een kwartiertje op. Zonder halster kun je haar ook niet snel grijpen, dan maakt ze haar nek lang om zo tóch brokjes te kunnen krijgen (mooi niet dus)
*zucht* eigenwijs..

Zeg liever: "Ga maar" "Dat is leuk" en "Moet je doen."
Want kijk me lachen, man.

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 17:41

Een drama, ik herken het helemaal.
Sharir heeft het élke lente, knetter wordt ik ervan.
Afgelopen dagen ging het gelukkig goed Haha!
Pas geleden kwam ik hem halen voor z'n avond eten, kwam hij geneens, en voor me weg lopen enzo. Nou ik dacht ik ben gek of ik een uur ga bedelen of hij alsjeblieft wil komen eten. Ik heb het eten weer mee naar huis genomen.
Volgende ochtent met eten liep hij weer te twijfelen, maar toen hij had hij toch maar zoiets van hmm ik heb toch wel honger.
Als ik wil ga rijden en hij laat zich niet vangen dan heb ik verschillende opties, of ik loop er achteraan en probeer het steeds weer om hem te lokken met wat lekkers.
Of ik jaag hem weg, pas geleden deed ik dat zo'n 3 kwartier en opeens stond hij stil en mog ik bij hem komen Haha!.
Vroeger gaf ik hem het commando om te steigeren als hij zich niet wilde laten pakken. Dan liet ik hem een paar keer steigeren, en daarna liep ik heel enthousiast naar hem toe om hem te belonen zoals hij gewend is bij steigeren, en dan bleef hij staan om zich op te laten hemelen Haha!, helaas trapt hij daar nu niet meer in.
Wat ik ook wel eens doe ik gewoon in de wei gaan zitten of iets gaan frustelen ofzo, bijv. schrikdraad strak trekken als je schriklint in de wei hebt, dan heb je kans dat ze weleens nieuwsgierig worden, zoals iemand anders ook al schreef.
Verder sterkte, ik weet hoe frustrerend het is, vooral als je niet zo heel veel tijd hebt.
Probeer verder ook veel te komen om alleen even wat lekkers te geven of te poetsen ofzo, maarja daarvoor moet hij natuurlijk niet te ver van huis staan...

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 17:52

hahaha jahh irritant hey met sharir.. ik doe altijd.. als ie niet wil komen.. net alsof doen dat ik hem ben aan het longeren.. ddrrrraaaffff gaat die gek rondjes om je heen draven.. en dan hoooo staapppeenn.. en dan heeft ie een paar rondjes gestapt... en dan zeg ik altijd kom maar en dan komt ie 5 van de 10 keer wel.. en anders ga ik gewoon weg.. ga ik effe een rondje fietsen en dan kom ik weer eens terug.. en dan laat ie zich meestal pakken.... meestal dan.... ook wil wel eens helpen als ie met vriendjes staat ... die weg halen.. dan wil die ook mee en heb je hem/ haar zo... maar jah dan moeten er wel vriendjes zijn....

Vasco nog altijd mis ik je
Peline mijn nieuwe topper

Marleen_

Berichten: 3576
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 18:13

ik ken het probleem. Spriet (lees high spirited) laat zich ook nooit vangen, sinds kort ben ik er achter gekomen wat de beste manier is om spriet te vangen en dat is (tromgeroffel) EIERKOEKEN , ja ik weet het dat beest spoort niet maar is dol op eierkoeken, tis eigenlijk heel gemeen van mij maar ik lok er doe zo snel mogelijk het halster om (zit dan altijd in de knop, zulke problemen komen dan weer ter voorschijn) stop de eierkoek weer in mijn jaszak en loop samen met spriet weer naar stal. Ze mag absoluut geen eierkoeken van de bazin (ben ik het helemaal mee eens) maar ik weet anders echt niet hoe ik haar uit het weiland moet halen dus doe ik maar een beetje gemeen, spriet is niet de slimste van het land Slapen en hebt het helemaal niet door dat ik een (gemeen) spelletje met haar speel, best makkelijk zo paard Lovers

Black Boy is mijn nieuwe vriendje en liefde <3

Sassje
Berichten: 717
Geregistreerd: 27-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 18:19

wat ook nog wel eens wilt helpen is aan haar geen aandacht besteden.
dus gewoon het land op en ga andere paarden aaien, knuffelen.
meestal worden ze dan wel nieuwsgierig en komt ze kijken en als je geluk heb kan je dan pakken Lachen

succes! dit soort geintjes ken ik maar al te goed Frusty

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 18:31

Toeties deed dat voorheen ook weleens, wegjagen inderdaad, dat hielp, hij ging kleine rondjes om me heen draven en na zo'n 4 a 5 rondjes kwam hij naar me toe, niks aaan de hand Verward dat deed hij alleen als hij zijn halster niet om had.
Wat ie nu doet als ze met z'n allen in het land lopen, is eerst alle andere paarden uit mijn buurt jagen en dan komt ie. Verward
maf beest.
Wat bij mij ook heeft geholpen is regelmatig het land in gaan met wat brokjes, alleen om brokjes te geven of te knuffelen. verder niets, zelfs niet de gedachte meeneemen om misschien, ALS ze zich laat pakken dan toch te gaan rijden. alleen maar wat lekkers geven, knuffelen, en voeren ofzo. dan associeert ze jou komst in het land niet per definitie met rijden meer.
succes ermee


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anjali, BimAsSpi, BlueStocking, josien_m_, LisaVH96, mooney, onpaard, XladyX, xVerax en 42 bezoekers