Onze shet schijt voortdurend in d'r drinkbakje...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Finesse

Berichten: 533
Geregistreerd: 12-11-02

Onze shet schijt voortdurend in d'r drinkbakje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-03 10:38

Wat is hier tegen te doen? Ze heeft zo'n automatisch drinkbakje, hoger ophangen heeft geen zin, want dan kan ze er niet goed bij. Ik snap niet hoe ze het voor elkaar krijgt, want het drinkbakje hangt ongeveer even hoog als ze zelf is (1m). Toch ligt er regelmatig een hoop stront in en kan ik het weer schoonmaken

Weet iemand een oplossing? Een touwtje ervoor spannen ofzo, dat ze met haar kont niet in de buurt kan komen maar wel met haar nek? Wie heeft de gouden tip

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 11:01

M'n tinker schijt ook af en toe in z'n voerbak. Ik heb gewoon hem 's lekker gepest, en het NIET meteen weggehaald ... hij was er verdomd door ge-irriteerd dat ie z'n voer bij de stront zag verdwijnen en weigerde het dan ook op te eten ... PECH MENEER!!!!!!!! ... en ... moet zeggen dat het sindsdien niet meer is voorgevallen. Nu schijt hij juist in het deurgat of ... OVER de deur!!!!!!! Haha!

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 11:39

Idd dat doe ik ook altijd, laat maar gewoon even liggen. Daar leren ze van dat dat geen plek is om iets te deponeren. Als je het steeds weg haalt leert hij er niks van.
Laat hem maar gewoon een keertje flink balen dat er stront in z'n bakje ligt.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 11:43

mogelijk dat de shetlander aangeleerd is door zijn moeder altijd te poepen in een bepaalde hoek. En dat zijn juist hele schone paarden. Misschien moet die drinkbak dan dus in een andere hoek hangen of de shet in een andere stal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 12:41

Goede vraag, mijn paard mest ook regelmatig in zijn voerbak en drinkbak. Hij mest gewoon overal, of hij nu in een kleine og hele grote stal staat, hij weet altijd wel een keer goed te mikken *zuch*. En dorst dat hij dan heeft! Als hij op de wei meteen naar de drinkbak loopt weet ik al hoe laat het is.
En stang boven de drinkbak maken of een touw spannen edurf ik niet omdat ik bang ben dat hij dan een keer vastligt.

Finesse

Berichten: 533
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-03 13:05

Tja, onze shetlander is niet echt schoon, ze deponeert haar behoefte altijd overal maar waar het uitkomt... Ze legt vaak een hoop voor de ingang van haar stal, soms dus in d'r drinkbak en vaak langs de randen. Wel op vrij vaste plaatsten idd, maar wel overal in d'r stal en niet netjes op 1 hoop (zoals de pony van mijn zusje doet, mazzelaar dat ze is Knipoog) Als we de drinkbak verplaatsten moeten, zitten we ook wat in de knoei met de waterleiding, want die loopt niet overal...

Maar droogt ze zo niet uit dan als ik het niet schoonmaak (want uit dat strontwater drinken doet ze natuurlijk niet)? Als ze dan een tijdje niets heeft gehad en ze heeft ontzettende dorst, gaat ze ineens heel veel drinken en dat is toch ook niet goed? Of zie ik dat nou verkeerd... Hoe lang moet je die stront dan laten liggen?

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 13:34

In de drinkbak ben je natuurlijk iets beperkter van duur. Van één dagje niet drinken gaan ze heus niet dood hoor ... dus zie je s'morgens dat je "prijs" hebt, laat het maar liggen tot s'avonds ... ze zal even iets meer drinken dan, maar op niet extreem warme dagen en als ze geen arbeid heeft moeten leveren zal de "nood" niet zo extreem zijn dat er gevaar op koliek is. In de voerbak heb ik het twee dagen laten liggen ... Wat ben ik toch GEMEEN hé!!!!!!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 14:28

Bud schijt ook regelmatig in zijn drinkbak. Aangezien ik maar 1 keer per dag op stal kom (hetzij 's morgens, hetzij 's avonds), haal ik het meteen weg omdat ik niet wil dat hij hele dag zonder drinken zit. De laatste keer dat ik het eruit gehaald heb, kon hij niet wachten op een beetje water. Ik heb geen idee hoelang het er toen ingelegen heeft, maar sindsdien heeft meneer een andere plek gevonden. Door de tralier over de deur heen. En, je voelt hem aankomen, aan de deur hangt mijn deken Elke keer helemaal ondergescheten! Boos!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 14:31

Xono ... t'is iets voor de "bonte" viervoeters, de mijne doet dat ook, over de deur schijten ... Haha! En hij mikt 'm ook zo of de emmer in, of in je laarzen die klaarstaan ... Lekker BIO! Misselijk

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 15:33

Hij heeft gelukkig geen emmer in de box staan, en mijn laarzen zet ik al helemaal niet in de buurt, die kan ik daarna gaan zoeken Hij pakt alles wat er binnen mondsbereik staat en gaat ermee gooien *LOL*

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 15:37

het ligt eigenlijk aan of je paard het doet omdat ze graag door heel d'r box heen ligt, of omdat ze het doet doordat het perongeluk gaat of iets dergelijks, je kan het ene tijdje laten liggen vordert het niet, dan moet je er maar aan geloven dat je het elke keer eruit haalt

10y

Berichten: 1566
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 17:11

Mijn ruin doet het ook of in de drinkbak of in de voerbak. Als je komt staat hij al schuldig te kijken en dan weet je meteen hoe laat het is. Laten liggen heb ik ook al geprobeerd, het helpt niet. Als hij honger heeft, eet hij de biks er gewoon voorzichtig van weg (viespeuk). Met water ben ik voorzichtig vanwege koliekgevaar dus de drinkbak wordt altijd direct schoongemaakt. Ik denk dat het bij hem gewoon luiheid is. Lekker met z'n kont er tegen aan leunen en dan alleen de staart omhoog. Geen zin een stap opzij te gaan. Overigens het zelfde gebeurt als hij met zijn kont tegen de deur aan staat, dan mikt hij de keutels naar buiten. Gelukkig heb ik daar geen dekens hangen Haha!

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 20:13

Die van ons heeft het ook gedaan, in de drinkbak. Ik heb het gezien toen ik kwam, maar volgens mij lag het er toen al een dagje in, ze heeft het niet meer gedaan, daarna. Nu doet ze het helemaal niet meer want ze staat in de wei, maar op stal ook geen last van gehad, volgens mij had ze best dorst gehad.

STELLAlover

Berichten: 796
Geregistreerd: 03-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 20:25

Als je geen touwtje durft te spannen, waarom zet je er dan niet zo'n hooiruifje omheen? Kan hij er niet meer bij en kan hij zich ook niet vastrollen.

Stella legt de drollen altijd netjes ONDER haar waterbak of voor de deur, die ze het gangpad inschopt als ze dr stal uitloopt.