vraag over zomerdekens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kareila
Berichten: 69
Geregistreerd: 07-11-02
Woonplaats: Grou City tha place to be!!!

vraag over zomerdekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-03 18:05

Wie heeft zijn/haar paard een zomer dken op zomers en waarom.
Ik snap dat eigenlijk niet zo goed als het zo heet is maar was er toch wel benieuwd naar.
groetjes yvonne

[Edit] titel duidelijker gemaakt [/edit]

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 18:33

Zo heet?? We wonen in nederland hoor Tong uitsteken Ik niet dat iemand zn paard een zomerdeken op doet als t echt warm is, mijne heeft nu zn zomerdeken op en als t wat warmer word gaat ie zonder deken...

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 18:37

Die van ons staan nu al weleens zonder deken, alleen als het waait of regent hebben ze nog een deken op. Die van ons hebben in de lente `s nachts nog wel een zomer/winter deken op, maar buiten dus eigenlijk niet meer. Wij doen het een beetje zo: heb je zelf een jas aan? Dan de paarden ook een dekentje op!

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 18:39

Maar zomerdekens zijn toch ook tegen vliegen, vuil en verkleuring van de zon Verward

Lobke98
Berichten: 430
Geregistreerd: 13-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 19:20

De meeste van mijn verzorghorses hebben zomers geen deken op. Maar worden met slecht weer ook niet buiten gezet. Riekie heeft altijd een boetekleed om in de zomer. Ook buiten. Sommigen vinden dat zielig zo'n warm ding om maar met de zomerexceem is het prettig als ze geen jeuk heeft! ook al is het bloedheet. Mevrouw wil perse haar jurk aan Cool !! Naja, dan zal het wel goed zijn toch?? Haha!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 19:29

mij paardje heeft nu de zomerdeken op, alleen als het warm is. het kan ook handig zijn voor paarden die geschoren zijn, zodat ze iets langer de deken op kunnen houden.

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 19:34

zijn paarden met een donkere vacht die ze wel eens een witte deken op doen om zonlicht te reflecteren, zo hebben ze het dus cooler ook al verwacht je dat ze het warmer hebben

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 21:50

Mijn paardjes zijn geshoren en hebben nu 's nachts nog een 300 grams deken op en als het overdag een beetje lekker weer is (niet van dat weer als vandaag, maar lekker zonnetje, niet zo veel wind) de zomerdeken op. Zo gauw het voor de Nederlandse begrippen lekker warm zomers wordt gaan ze helemaal zonder dekens... en aan het eind van de zomer begin ik weer op te bouwen met de dekens en als eerst dus weer de zomderdekens!

Dusi

Berichten: 750
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Ravenstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 15:38

Bij ons op stal hebben de paarden alleen een deken om als ze na het werken bezweet zijn en in de stal gezet worden. Ze komen ook niet buiten als ze bezweet van het werk zijn. Buiten hebben ze nooit een deken om. Ze zijn eraan gewent om zonder deken buiten te staan. Ook als het regent. Ziek zijn ze eigenlijk nooit.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 19:34

Die van mij staat nog met een 150 grams op en als het mooi weer is gaat ze zonder deken naar buiten. Maar dat is nu nog niet zo heel erg vaak voor gekomen, en ze zit nu al lekker kort in het haar en dat wil ik ook graag zo gaan houden.

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 12:43

Die van mij staat in de zomer ook gewoom zonder deken buiten hoor, wel heeft hij nu nog een zomerdeken of waterdichte deken om.
Maar het lijkt mij ook dat ze worden gebruikt bij wat Mazzel-meid al zei.

Kareila
Berichten: 69
Geregistreerd: 07-11-02
Woonplaats: Grou City tha place to be!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-03 18:27

oke dankjewel
weet ik dat ook weer.
ik doe kareila namelijk van het zomer ook geen deken op.
wilde het gewoon even weten
groetjes yvonne