ff inhaken op de kosten van de les

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-01 16:30

Sommige vragen best wel veel en andere best wel weinig, maar hebben jullie dan ook les van een gediplomeerde instructeur?
wat mij wel op valt is dat westernrijden veel duurder is of zie ik dat verkeerd?
Misschien wel omdat er zo weinig mensen zijn die les geven?

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 17:05

Mijn instructeur heeft geen dimploma maar zichzelf goed bewezen.
Hij heeft vroeger op een renstal gewerkt en is later op een dressuurstal gaan werken.
Eerst heeft hij les gehad van ernst van Loon (ruiters en rechters) en daarna heeft hij samen met hem gereden.
Toen is hij naar omgeving Apeldoorn gekomen en heeft hier een tijdje voor een dressuurstal gereden.
Hij heeft meerdere handelspaarden naar het Z2 gereden voordat ze verkocht werden en heeft o.a. enkele ZZ-licht ruiters als lesklant.
Naar verhouding vind ik 'm goedkoop maar hij heeft een lange wachtlijst.
Apeldoorn barst van de instructeurs maar de meesten zijn van het hangruk en pluk werk.
Er zijn er wel die echt naam gemaakt hebben als Rien v/d schaft Diana v/d spek etc. maar daar betaal je erg veel voor.
Vroeg vorige maand aan een meisje wat bij rien reed wat zijn betaalde en dat was 150 piek per uur...
dat kan ik niet betalen

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 17:25

Mijn instructeur is Belgisch kampioen van de youngriders (ofzo) voor military geweest en hij vraag 27,- per uur privé-les (dressuur of springen maakt niet uit). Ik vind dat zeer betaalbaar, zeker als ik vergelijk met de andere mensen op bokt. *LOL*

Voor mij is het vooral belangrijk dat de instructeur goed les geeft en dat doet die.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 17:28

De manege waar ik reed (die van f25.- of in middels f27.50 p/u) had voor de meeste lessen geen gediplomeerde instructie en nu volgens mij voor geen een les. Zoals ik al zei, rondhobbelen. Moet zeggen dat ik dat altijd geweldig heb gevonden daar heb ook altijd met veel plezier gereden maar ik kan mijn ouders best begrijpen dat ze me er na de zoveelste prijsverhoging hebben afgehaald. Al heb ik onwijs gejankt en gesmeekt (was al een aantal jaren geleden, ik zag op dat moment alleen maar mijn lieveling en daar ging het om) maar mijn ouders hebben doorgezet, misschien wel gelukkig achteraf...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 18:21

Volgens mij is mijn instructrice ook niet eens gediplomeerd. Mijn instructeur [waar ik eerder ook les van had] is zeker niet gediplomeerd.
Toch hebben zij beiden een uitmuntend CV. Mijn instructeur brengt meerdere paarden uit in de Lichte en Zware Tour die bijna allemaal door hem zelf zijn opgeleid. Mijn instructrice traint verschillende combinaties op Lichte en Zware Tour niveau. Beiden trainen ze aardig wat junioren en Young Riders en ook nog een aantal ggk hengsten die worden uitgebracht in de sport.

Aan een lesbevoegdheid hecht ik persoonlijk niet zo veel waarde. Ik wil graag dat een instructeur of instructrice voor 200% weet waar hij of zij mee bezig is en dat ook gemotiveerd en gepassioneerd kan overbrengen op de leerlingen. Pas sinds 2,5 jaar weet ik echt waar ik mee bezig ben. Jammer dat me dit niet eerder is overkomen.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 18:39

Ik vind het ook belangrijk als een instructeur/instructrice zich inzet en je echt verder wilt helpen. Dan interesseren diploma's mij echt niks.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 19:47

Ik hecht persoonlijk totaal geen waarde aan wat mensen zelf rijden. 't zegt mij niet zoveel of iemand Intermediair, ZZ-zwaar of weet ik veel wat rijdt. Met een goed paard en goede instructie kunnen mensen ver komen.

Wat mijns inziens het belangrijkste is, is dat je instructeur aan jou over kan brengen wat je moet doen om je paard nog beter te laten lopen. Er moet steeds een stijgende lijn in zitten en hij/zij moet inzicht hebben aan wat je paard aanbiedt. Op het moment dat je instructeur jou niet meer vooruit kan helpen en je weet zeker dat het niet aan jou of je paard ligt, zou je andere instructie kunnen overwegen.

Ook vind ik diploma's niet belangrijk zolang de instructie maar weet waar ze mee bezig is en geen onzin staat te verkopen.