Waar kun je leuk aan de High Tea?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Waar kun je leuk aan de High Tea?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-03 11:51

Mijn moeder heeft nog steeds van verleden jaar moederdag een High Tea te goed Bloos , maar het is er nog steeds niet van gekomen.

Omdat het alweer bijna moederdag is, wilde ik het toch nog voor die tijd inplannen.
Wie weet leuke locaties met een goede High Tea?

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 12:07

Kun je niet zelf van alles voor haar maken, dat vindt ze misschien nog wel leuker?
Op internet zijn denk ik wel veel recepten te vinden.

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-03 12:09

Nou, ik ben niet zo'n kokkin, dus dat wilde ik maar niet doen!

Kabouterdans
Berichten: 5086
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 12:27

De Elzentuin is gelegen aan de rand van Oud-Beijerland, op het Zuid - Hollandse 'groene eiland', de Hoekse Waard. Het gehele jaar door bent u van harte welkom in de TEA-ROOM & TUINEN. Genieten in 't buitengebied van ondermeer: High Tea, Broodmaaltijden , DagversMENU's , Tuinterras & wandeltuinen.

Adres
De Elzentuin
Zinkweg 172
3262BH Oud Beijerland

Telefoon: 0186-618768

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 12:29

Heb weleens heerlijk een paar uur in het Krasnapolsky aan de high-tea gezeten met m'n mams. Vork jammie zeg, die petit-fours! Vingers aflikken
Hoewel een gezellige bodega natuurlijk ook altijd wel wat heeft!

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 12:31

Tja, hotel New York in Rotterdam vond ik zelf wel heel leuk, maar ik weet niet of dat te ver voor je is? Wij kregen van die lekker dunne sandwiches (zonder korstjes) met kip, zalm en kaas geloof ik, erg lekkere scones met crème en jam, soesjes, soort kaneelstokjes, grote bokkepootjes, diverse soorten chocolade, en nog wat geloof ik, dit alles geserveerd op een etagiere. Daarnaast een grote pot thee, die je altijd kunt laten bijvullen als je dat wilt. Is het mooi weer (= waait het niet te hard), dan kan je ook een watertaxi nemen naar het hotel / restaurant. Kost drie keer niets, maar wel erg leuk. In het weekend is het er meestal superdruk, maar je hebt redelijk snel een tafeltje. Kleine waarschuwing, ga niet te dicht bij de visafdeling zitten!
Dit is de link: http://www.hotelnewyork.nl/ned/caferest ... n_tea.html

Ben erg benieuwd of er nog meer suggesties komen, ben ik zelf ook wel in geïnteresseerd eigenlijk.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 12:44

Hotel New York lijkt me ook leuk. Leuke locatie, relaxte sfeer, enz.
Zelf doen zou ik idd ook niet doen, je moet zoveel verschillende dingetjes maken.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 13:02


Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-03 13:30

Oeps, Lielle, bij Harrods ben ik ook al geweest dus dan valt het tegen bij andere restaurants?

Ik heb wel gezocht op internet en mij lijkt zelf 'Jachtslot de Mookerheide' wel leuk.
Voor de rest vond ik ook nog een 'hortus,hofjes en high tea" van de VVV Leiden.
Wie kent hotel te Saane uit Wormerveer?

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 13:31

Lielle schreef:
Verder vond ik Hotel New York persoonlijk wat tegen vallen met de High Tea maar ik was dan ook pas daarvoor bij Harrod's geweest Haha!


Kijk, als we dan toch op de snobtoer gaan Tong uitsteken, dan schijnt Hotel Des Indes in Den Haag ook een aanrader te zijn. En high tea bij Harrods, hoe ziet dat er uit?! Zeker ook wel een high price?

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-03 13:33

Sorry Jot, mijn collega is bij Des Indes geweest en vond het erg tegenvallen. Valt dus af ...

Prijs bij Harrods viel wel mee vond ik. Ik weet het niet meer precies.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 13:37

Ben bang van wel Fitz, alhoewel het Amstel toch wel heel goed schijnt te zijn!

JoT, Harrods viel eigenlijk best mee. Ik weet het ook niet meer precies, maar het was voor ons ruim voldoende als avondmaaltijd; wij hadden enorm veel honger, dus toen de schaal sandwiches in no time op was werd er rustig een tweede neergezet. En als je dat meeneemt, was het eigenlijk zelfs goedkoop *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 13:38

Hotel New York heb ik niet al te beste ervaringen mee helaas, eens maar nooit weer.
Vroeger kon je bij het Americain op het Leidseplein heel goed high tea-en (zal nog wel zo zijn), net als bij het Amstel (La Rive heeft een ster) en het Kras, bij de Doelen (Excelsior) zal het ook wel kunnen. Café Roux (The Grand) zal ook wel prettig zijn denk ik.
Kurhaus?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 13:49

Dagje Limburg? Aan de Maas ergens bij Venlo (weet even de plaatsnaam niet) zit een ontzettend leuk theehuisje/restaurantje met een enorm goede high tea. Kan het voor je nazoeken, ben er een tijd geleden geweest en heb nog foto's. Staat vast wel op de achterkant waar het was. Haha!

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 14:18

Fitzroy schreef:
Sorry Jot, mijn collega is bij Des Indes geweest en vond het erg tegenvallen. Valt dus af ...

Prijs bij Harrods viel wel mee vond ik. Ik weet het niet meer precies.


Weet ik dat ook weer, een collega van mij was er ook geweest en die vond het juist een aanrader. En wat betreft Hotel New York, daar verschillen de meningen zo over. Ik hoor wel meer mensen die het daar drie keer niks vinden. Zelf vind ik het altijd wel gezellig en met het eten heb ik nog nooit problemen gehad. Het moet je liggen blijkbaar.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 14:21

Ik vind hotel New York erg leuk en kom er graag, maar alleen de High Tea kan ik dus niet aanraden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 14:30

Bilderberg Hotels en Restaurants, super chique, verspreid door heel Nederland; www.bilderberg.nl

kebie

Berichten: 1574
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluws dorp aan de rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 15:18

Bij Kasteel Rosendael (vlak bij Arnhem) van Stichting het Geldersch Landschap zit een Oranjerie waar je echt lekker en uitgebreid kunt High tea-en (raar woord Haha! ). Daarvoor of daarna nog even door de tuinen wandelen en de bedriegertjes in actie zien c.q. het kasteel zelf bekijken. http://www.hgl-vgk.nl/rosendael.html