Help! ik zit in dubio! :D

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Help! ik zit in dubio! :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-03 11:05

oke, ik zal ff vertellen wat het verhaal is:

Ik ben op zoek naar paardenstalling in of om harderwijk, nu heb ik 2 stallen gevonden, en ik weet niet wat ik moet kiezen:

de eerste is 18 minuten fietsen van huis, € 125,-, mooie grote rijbak, mooie weide, buitengebied, en er is op het moment een stal vrij die ik misschien zou kunnen huren. in die € 125,- zitten 4 balen zaagsel per maand en een voldoende rantsoen. Het paard staat de hele dag op de wei en de stal is 10 minuutjes stappen van de rijvereniging. Er staat alleen geen huis in de buurt, dus geen toezicht.

de tweede is 2 minuten fietsen (écht om de hoek zeg maar), € 57,-, beetje provesorische rijbak, wel goede weidegang, stalling is ongeveer gelijk aan de eerste. Het is alleen in de stad, er zijn wel uitrijmogelijkheden, maar dan moet ik wel de weg of het spoor over en een woonwijk door. Dit is alleen zonder voer en zonder stro, ik wil dus ook vragen wat jullie hieraan uitgeven per maand (is dit meer of minder dan het verschil van € 75,-) En nog een probleem, hier is op het moment geen stalling vrij. Binnenkort komen er 2 stallen vrij, maar er staat er ook 2 op de wachtlijst die dan binnenkomen, daarna sta ik genoteerd Haha!.

Wat vinden jullie een beter aanbod en wat moet ik kiezen Verward

En dan vraag ik me nog af of jullie aan voer, hooi en stro meer of minder dan € 75,- per maand uitgeven? Vork Vork

Ik hoop op een paar reacties, want ik kom er zelf niet meer uit!

P.S, ik weet niet of het wat uitmaakt in jullie beslissing, maar ik ben van plan een fjordje te kopen zodra ik stalling heb en er recreatief mee te gaan rijden

Natuurlijke Pensionstalling:

http://www.rumelshof.nl


marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 11:16

125 met alles erop en er aan is een erg lage prijs in vergelijking met normale prijzen vindt ik. als je alles zelf moet doen en kopen ben je minstens zoveel kwijt of nog meer.
ik ben voor 1 paard ongeveer 50 euro kwijt aan voer, 40 aan krullen (ongeveer 2 pakken per week heb nogal een vies paard dus vandaar) en ongeveer 25 euro aan kuil (een pak doe ik een maand mee ongeveer)
bij elkaar is dit dus 115 euro dan moet je ook nog zelf voeren en uitmesten wat voor somige een probleem is. daarnaast komen dus ook nog de stallings kosten die ik niet heb. dus ben je met 125 denk ik goed koper uit.

ik vind het persoonlijk heel erg fijn om alles zelf te doen. maar daar zijn meningen over verdeeld. ik ga voor school iedere dag ook zelf voeren en dergelijke. (ben eigenlijk eigen baas en da bevalt me wel.)
ik denk dat je alles voor je zelf even op een rijtje moet zetten en er eens goed over na moet denken.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 11:18

Dit is echt heel moeilijk. Misschien zou je eens een lijstje kunnen maken met voors en tegens.
Kijk, als je recreatief wilt rijden, is de uitrijmogelijk heel belangrijk. Dus is stal 1 de beste keuze.
Bij stal 1 heb je all-in zeg maar, dus dat betekent geen gesleep met voer, stro enz. Weet niet hoeveel dit in kosten scheelt. DUs dan is stal 1 ook weer ietsiepietsie positiever. Stal 1 is ook per direct vrij, hoe groot is de kans dat bij stal 2 binnenkort iemand (de derde dus) weg gaat??Is het fjordje dan niet al verkocht???
Maar van de andere kant:
Hoe erg is het dat je door een woonwijk moet om te gaan buitenrijden?? Als je vooral naar buiten gaat dan is die provesorische rijbak geen probleem. De weidegang is overal hetzelfde, dus daar hoef je niet uit te kiezen.
En vind je het een probleem dat er geen toezicht is bij stal 1? Of is daar toch wel altijd een pensionklant aanwezig?
En ten slotte natuurlijk de afstand? Ben je in het bezit van goed vervoer of is het een probleem om 18 minuten te reizen, zo ja dan kun je het beste keizen voor stal 1.
Kortom, de keuze is heel moeilijk. Zet eens op papier wat je vooral stoort aan stal 1 en wat aan stal 2 en kijk eens bij welke stal je uiteindelijk het goedkoopst uit bent. De stal met de minste minpunten kun je kiezen. En kom je er toch niet uit, dan kun je altijd nog bij stal 1 gaan staan en als er bij stal 2 iets vrijkomt kun je verhuizen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 11:21

Ik zou ze alletwee niet willen, de eerste niet omdat er geen toezicht is, de tweede niet omdat je dan dus zelf stro moet gaan halen etc.
Dus ik kan je niet adviseren...

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-03 11:21

ja, ik was al van plan een lijst met punten te maken en dan per stal per punt een cijfer geven en dan aan het einde kun je de totaalcijfers berekenen en heb je je uitkomst zonder vooroordelen. iig bedankt!

Natuurlijke Pensionstalling:

http://www.rumelshof.nl

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 11:30

Ik heb stal 1 gekozen, omdat de uitrijmogelijkheden daar beter zijn en de prijs redelijk is. Ik kan natuurlijk niet weten wat er voor jou belangrijk is. Heb je bijvoorbeeld de tijd om 2x 18 minuten onderweg te zijn? Verder begreep dat je voornamelijk buiten wil rijden, die stal is dan het meest geschikt. 125 euro vind ik een goede prijs voor all inclusive, ik denk dat je met stal 2 ook minimaal op die prijs komt met alles erbij.

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-03 11:42

Ja, ik denk zelf ook wel dat ik het aanbod van stal 1 niet moet verwaarlozen. Het kost normaal namelijk € 200 euro all inclusive, maar speciaal voor mij heeft ze voor mij alleen de prijs verlaagt naar € 125,- p.m omdat ik domweg niet meer uit te geven heb. Ik vind het een geweldig aanbod en een leuke aardige eigenaresse. Ik ga nog ff met m'n vader overleggen en dan beslissen te wachten of niet Haha!

Natuurlijke Pensionstalling:

http://www.rumelshof.nl

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-03 12:25

Sonja, hooi en stro is wel op stal aanwezig, je moet het alleen betalen per hoeveel je gebruikt. dus eigenlijk wel fijn, je betaald nooit voor iets wat je niet gebruikt. toch?

Natuurlijke Pensionstalling:

http://www.rumelshof.nl

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 12:34

ilsejee schreef:
de eerste is 18 minuten fietsen van huis, € 125,- in die € 125,- zitten 4 balen zaagsel per maand


is dit niet een beteje weinig?? ligt er natuurlijk aan hoe groot die balen zijn...

♥ Iets met diepe dalen en hoge bergen!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 12:37

Persoonlijk zou ik voor de eerste optie gaan. De prijs valt me reuze mee en ook de mogelijkheden lijken me prima.
De tweede valt voor mij af omdat er geen ideale uitrijmogelijkheden zijn en dat vind ik wel erg belangrijk.
Toezicht hoeft geen probleem te zijn, mits het terrein afgesloten kan worden.

* To Belg, or not to Belg *

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 12:37

Als ze speciaal voor jou de stalprijs verlaagd heeft zou ik het aannemen. De condities zijn beter dan de 2e en uiteindelijk ben je bij de 2e toch duurder uit.
En 18 minuten fietsen is alleen maar goed voor je conditie Lachen

Goedgekeurd onderschrift :)

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-03 13:06

haha Haha! daar heb je gelijk in! en als ik bij de 2e uiteindelijk duurder uitkom... eigenlijk heb ik bij stal 1 veel meer vastigheid.. stel je voor dat het paard wat je koopt wormen heeft als je em koopt, en je moet zelf voer kopen.... bijvoorbeeld..
Het terrein wordt wel afgesloten met een hek, maar als je erin zou willen kan dat natuurlijk makkelijk, maar er staan ook 4 trailers, en die staan aan de weg! dus ik ga er niet van uit dat dat een probleem is.
bedankt allemaal, ik denk dat ik er wel uit ben en ga voor optie 1. Ik kan die vrouw inmiddels, en ik ben al ruim een half jaar bezig met het regelen van alle voorbereidingen, en als ik nu dan ook nog moet gaan zitten wachten tot er een stal vrijkomt... sja.. das ook niet wat..
en die 18 minuten was op normaal tempo met tegenwind, en misschien is er zelf nog wel een kortere route.. dus ik ben er wel uit..
(waarom ik er nog niet sta is dat ik van m'n vader eerst stal 2 moest bellen Haha!)

Natuurlijke Pensionstalling:

http://www.rumelshof.nl

boemel

Berichten: 8259
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 15:18

Ik heb ook ooit voor een goedkope stal gekozen, die lekker dicht bij huis was en slechte uitrij-mogelijkheden had en ik heb er echt spijt van gehad.
De bak was slecht in orde en bij enige regenval gewoon gevaarlijk. Verder lag het aan een drukke weg, dat echt een probleem vormde voor mijn paniekerige paard.

Ik ging toen steeds minder rijden, omdat de mogelijkheden zo beperkt waren dat ik er gewoon geen zin meer in had.

Ik vind € 125,00 niet duur voor een stal all-in. Ik zou voor de 1e stal gaan.


michele
Berichten: 2133
Geregistreerd: 25-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 10:09

Ik weet dat het al weer een paar dagen geleden aktueel was, maar toch nog even mijn mening.
Ik ben dus de persoon waar Ilse wil gaan staan.
Ik las hier net boven van iemand dat die hier niet zou willen staan doordat er geen toezicht zou zijn.
Nou die is er wel degelijk en Ilse wist (weet) dat ook niet maar er staat een woonhuis achter het complex. Deze man let altijd op en komt regelmatig een kijkje nemen. Dus dat probleem is wel uit de wereld.

Dan nog even over het zaagsel. De paarden die bij ons op zaagsel staan redden het makkelijk. Toen ik zelf op zaagsel stond kon ik het ook met 4 pakken redden. Mocht je er nou niet genoeg aan hebben dan kan je altijd een extra pak bestellen.
Die 4 pakken krijgt iedereen en ik kan natuurlijk ook geen sinterklaas blijven spelen. Haha!
Op deze manier probeer ik Ilse te helpen, ja de tijd zal het leren of ze overal genoeg aan heeft.

Dit is verder geen aanval op jullie maar dacht leg nog even het een en ander uit

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 15:31

Okee , dan is dit dus de perfecte stal !!

Klinkt geweldig dan , op die 18 minuten fietsen na , in de winter , regen enzo Tong uitsteken

Maar ik zou ervoor gaan Lachen

Ontbreken van toezicht zou voor mij idd ook doorslaggevend zijn om niet op een stal te gaan staan....maar dat is hier dus blijkbaar niet aan de orde. Klinkt hartstikke goed , krijg je spijt van denk ik als je deze kans niet pakt Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 39 bezoekers