frozen semen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

frozen semen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-03 10:57

Hoi, Ik ben van plan om voor mijn merrie frozen semen over
te laten komen uit de USA.
Van de hengst Brownie Jones (www.judlittleranch.com).
Kwijl
Natuurlijk hebben we ook genoeg mooie en goede quarter-horse
stallions in Nederland en Europa, maar niet voor de Barrel Race.
Vandaar ! Ik was benieuwd of iemand hier ervaring heeft met
het versturen van frozen semen uit de USA naar Nederland ?
Groetjes Wendy



DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 11:04

Volgens mij kan Kimmmy er meer over vertellen, die hebben ook veulens via frozen semen.
Overigens vind ik hem op de onderste foto op hun site er wat overbouwd uitzien.
Waarom kies je speciaal voor de Barrel-richting. In Nederland zijn er haast geen wedstrijden in, maar ik weet niet hoe dat in de rest van Europa is.

10y

Berichten: 1566
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 11:25

Citaat:
Overigens vind ik hem op de onderste foto op hun site er wat overbouwd uitzien.


Ligt er maar net aan hoe de foto genomen is, zegt dikwijls niet alles. Kan ook een flinke bespiering zijn. Daarvoor zou je hem misschien in het echt moeten zien of tenminste op een video.

Citaat:
Waarom kies je speciaal voor de Barrel-richting. In Nederland zijn er haast geen wedstrijden in, maar ik weet niet hoe dat in de rest van Europa is.


De één wil graag barrelen en de ander doet liever aan pleasure. Ik heb de indruk dat er steeds meer mensen graag een barrelrace willen doen. Er wordt wel om gevraagd. Er worden er ook steeds meer uitgeschreven. In bijvoorbeeld Italië is het al heel normaal. In Duitsland worden ook uitgeschreven. Zal niet meer lang duren totdat het hier ook ingeburgerd is. Kwestie van vraag en aanbod. Totdat dat toekomstige veulen zover is om mee te kunnen doen is alles waarschijnlijk alweer heel anders.

Zelfs als je een minderheid van 1 bent, de waarheid blijft de waarheid. (Gandhi)
He who lights the match, will catch the fire one day.

Je zult maar een ééndagsvliegje zijn en je dag niet hebben.

WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-03 16:12

Sugarmiss schreef:
Volgens mij kan Kimmmy er meer over vertellen, die hebben ook veulens via frozen semen.
Overigens vind ik hem op de onderste foto op hun site er wat overbouwd uitzien.
Waarom kies je speciaal voor de Barrel-richting. In Nederland zijn er haast geen wedstrijden in, maar ik weet niet hoe dat in de rest van Europa is.

Bedankt, Ik zal contact opnemen met haar.
De meeste barrel race hengsten zijn een beetje overbouwd, maar bij Brownie vind ik dat wel meevallen, vooral op de video is hij super...
Zoals Dance ook schreef is hij flink gespierd.
Ik kies speciaal voor de barrel-richting, omdat mijn merrie ook zo gefokt is en omdat ik veel wedstrijden rijd. Ik doe alleen aan barrel racing.
Je hebt gelijk; er zijn maar weinig wedstrijden in Nederland (daar komt gelukkig binnenkort verandering in omdat hier ook een NBHA National Barrel Horse Association opgericht word. Meer wedstrijden en clinics dus.)
Maar nu ben ik nog meeste tijd van het jaar in Italie. Veel wedstrijden, bijna iedere week. Ook de Europeese Kampioenschappen worden in Italie gehouden. Groetjes Wendy

WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-03 16:28

Ik kan Kimmie niet vinden op deze site. Ik wou haar een mailtje sturen... Heb jij haar email adres ?
PS Mijn merrie komt uit Canada en ik heb ook nog een ruin zelf uit Oklahoma geimporteerd ook voor de Barrel Racing Haha!
Afbeelding
Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 18:54

Sorry, de juiste naam is Kimmmy (3x 'm')

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 10:51

Waarin verschilt een barrelracer bv. van een reiner of een pleasure gefokt paard??
IK ken geen barrelracers maar vind het wel interessant om er wat meer over te weten. Misschien kun je ons er wat over vertellen??

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-03 15:26

In de USA word er veel op bepaalde bloedlijnen gelet bij het fokken van
een Barrel Race paard. De favoriete bloedlijnen zijn bijv. van Sun Frost, Dash for Cash, Easy Jet, Jet Deck, Sugar Bars, On the Money Red, enz.
Dit omdat deze nakomelingen goed presteren op de renbaan of als Barrel Race paard...Als je een jong barrel race paard koopt kijk je ook naar de bloedlijnen, maar ook naar de bouw en karakter van een paard (net zoals bij alle andere paarden) Vaak (niet altijd) zijn de Barrel Race paarden wat groter als de andere quarters, Het is belangrijk dat ze een lange onderlijn hebben en stevige benen. Ze moeten veel snelheid kunnen maken en kort kunnen wenden. OOk belangrijk: Een cool karakter hebben.. Dit is vaak het moeilijkste omdat veel van deze paarden veel TB (Thoroughbred) hebben. Daar moet je dan ook weer opletten als je gaat fokken, bijv. heeft je merrie veel TB, dan is het verstandiger om een coole hengst uit te zoeken met zo min mogelijk TB.
We zijn een artikel aan het schrijven voor de Western Horse World over Barrel Racing in de USA, Europa en Nederland. Ook een stukje over 'Barrel Horses' met foto's erbij natuurlijk...
Groetjes Wendy

Roos1

Berichten: 363
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 14:13

Citaat:
er zijn maar weinig wedstrijden in Nederland (daar komt gelukkig binnenkort verandering in omdat hier ook een NBHA National Barrel Horse Association opgericht word. Meer wedstrijden en clinics dus.)



Dus weer een aparte vereniging erbij?? Verward Ik ben natuurlijk ook blij voor alle barrel Knipoog fans....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 bezoekers