Problemen met mijn paard... wat te doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Kimnor

Berichten: 2547
Geregistreerd: 17-06-01
Woonplaats: Overal en nergens :-)

Problemen met mijn paard... wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-03 21:46

Hallo allemaal,

Norton is al een tijdje erg vervelend met rijden..
Ik zal even uitleggen wat hij zoal doet.

Als ik buiten over straat rijd dan ben ik nog geen 5 minuten van huis en gaat hij protesteren. Hij gaat dan niet meer vooruit, niet meer links, niet meer rechts, alleen nog maar ACHTERUIT!! En hij weet het precies... als er een sloot ( soms zelfs hele diepe ) of prikkeldraad in de buurt is dan zet hij zichzelf daar met zijn kont naar toe en dreigt hij achteruit te lopen als ik wil drijven. Ik heb al een paar keer met hem in de sloot gezeten.
Of hij zet zichzelf klem met zijn kont tegen verkeersborden. Soms voel ik me vreselijk voor *** staan als hij me dat flikt. Hij wil gewoon zijn zin doordrijven. Drijven helpt niet, want dan loopt hij achteruit in een sloot, in het prikkeldraad of gewoon 10 meter terug. Als ik hem een tik met de zweep geef begint hij ontzettend te bokken en steigeren. Het wordt gewoon steeds erger en ik weet niet goed wat ik ermee aanmoet als ik eerlijk ben. Dit doet hij als hij alleen is. Als er een ander paard bij is gaat het meestal wel goed en is hij heel braaf, maar soms begint hij dan ook nog te vervelen als er een paard bij is, hetzelfde wat ik hierboven beschreef. Het is gewoon niet leuk meer. Hij doet dit nu al z'on 2,5 maand en het wordt steeds erger!!! In de bak gaat alles prima, springen vind hij leuk, in het bos is hij braaf, helemaal niks aan de hand!! Maar zodra hij alleen de straat op moet is het helemaal mis!! Ik wil dat hij hiermee ophoudt, ik ben de baas en hij moet naar mij luisteren, maar wat ik ook doe, hij gaat gewoon NIET!!

Heeft iemand dit ook weleens meegemaakt? Of weet iemand wat ik hieraan kan doen? Want ik wil gewoon weer lekker met hem buiten kunnen rijden net zoals vorige jaren, toen was er ook nooit wat aan de hand!

Alvast bedankt.

Groetjes van Linda


obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 22:47

Tja heel vervelend!
Die van mij doet het weleens gewoon in de bak. Gaat hij staken en doet niks anders als hupsen. Hij doet het dan ook vlakbij de bakrand zodat hij weet dat ik toch niks doe omdat ik anders in de bakrand lig!!
Misschien moet je iemand meenemen en dan ernaast gaan en dan vasthouden en de ander meppen met de zweep? Weet verder ook niet eigenlijk.
Succes ermeen iig!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 22:59

zet het eens bij rijtechnische problemen anders...

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 23:02

hoe herkenbaar! de mijne doet het in de bak, op het oefenterrein, op wedstrijd, buiten...maar buiten stop ik voortaan met slaan, want heb al op straat voor een auto gelegen!

in de bak gooit ie zn voorbenen over de bakrand heen als ie de kans krijgt, dus zorg ik dat ik hem voor ben, minste teken dat hij wil gaan staken krijgt ie een flinke mep(wel met handen mee naar voren) en dan ff goed voorwaarts houden

wat ook goed helpt is iemand met een longeerzweep erbij!

en buitenrijden samen met een ander paard gaat vaak veel makkelijker, of iemand op de fiets of te voet die voor je paard fietst/loopt

succes!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 23:42

Jij bent niet de enige met een paard met nukken! Ik heb ook dit soort paarden gereden (en rijd nog steeds) en wat je eigenlijk moet doen is dit probleem onmiddelijk de kop in drukken. Ik heb de fout gemaakt om m'n paard van me te laten winnen en dan gaat het van kwaad tot erger. Ik zie het vaak hoor, paard is een beetje vervelend, krijgt op z'n flikker van de ruiter maar begint daardoor zo te dreigen (met bv. achteruit de sloot in, steigeren etc.) dat de ruiter eigenlijk niet durft door te zetten in de angst dat het paard nog meer gaat terug vechten. Paarden hebben dit zo door!
Dit soort gedrag moet je absoluut niet tolereren, want het kan knap gevaarlijk worden. Dus gewoon korte metten maken: paard lief? jij lief. Paard stout? paard krijgt gigantisch op z'n donder Haha! Gebruik een tie-down zodat ie niet kan steigeren of bokken, westernzadel erop voor extra houvast, stel flinke sporen aan en als ie het ook maar flikt te etteren, schop je hem naar voren. Steigeren kan ie niet door de tie down. Wil ie bokken, dan trek je z'n hoofd omhoog en opzij. Je houd een paard in de wurggreep op deze manier. Op het moment dat ie opgeeft, geef je hem onmiddelijk weer vrij en een lange teugel.

Echt, dit werkt. Ik was eerst eigenlijk best wel een schijtluis met lastige paarden. Gooide het liever op een akkoordje en liet het paard winnen dan dat ik het gevecht aan moest gaan en de kans liep te vallen. Dit heb ik dus even goed afgeleerd van iemand die no-pardon heeft met dit soort paarden. Echt aanpakken met die hap. Paarden zijn net even te groot en te sterk om ze met jou te laten sollen.

Ik moet er nog even bij vermelden dat er natuurlijk uitzonderingen zijn en sommige paarden zelfs op deze manier niet te temmen zijn. Dat zijn van die gevallen die nog liever zichzelf op de grond gooien dan opgeven. Ook paarden die van nature wat rillerig zijn moet je oppassen. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ze in blinde paniek raken van deze aanpak. Maar een gewone eigenwijze knol heb je op deze manier zo onder de duim.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 05:57

Pril schreef:
Dit soort gedrag moet je absoluut niet tolereren, want het kan knap gevaarlijk worden. Dus gewoon korte metten maken: paard lief? jij lief. Paard stout? paard krijgt gigantisch op z'n donder Haha! Gebruik een tie-down zodat ie niet kan steigeren of bokken, westernzadel erop voor extra houvast, stel flinke sporen aan en als ie het ook maar flikt te etteren, schop je hem naar voren. Steigeren kan ie niet door de tie down. Wil ie bokken, dan trek je z'n hoofd omhoog en opzij. Je houd een paard in de wurggreep op deze manier. Op het moment dat ie opgeeft, geef je hem onmiddelijk weer vrij en een lange teugel.


Ik heb zelf geen ervaring met paarden met dit soort streken, maar de methode die jij beschrijft lijkt mij niet bepaald geschikt in onkundige handen.
Ik wil Kimnor zo niet zonder meer omschrijven, want ik ken haar en haar paard niet. Dat wil ik wel even duidelijk stellen. Maar ik denk dat deze oplossing ook zo zijn gevaren met zich meebrengt. Je bent tenslotte wel op de openbare weg... En als je dan eeneens je sporen "erin" zet kun je nog weleens een andere reactie krijgen: vluchten!

* To Belg, or not to Belg *


obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 07:30

Zulke dingen moet je ook niet doen als je alleen bent, maar ik vind het wel een goede methode!
Dit gedrag moet stoppen anders wordt het van kwaad tot erger!!

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 07:45

mijn paard heeft dit 2 keer in de bak gedaan, ik heb geen sporen en op de rest reageerde hij niet hij ging gewoon met zijn hoofd dieper tussen zijn benen. ik had de teugels niet vast en hij ging niet vooruit. ik heb hem heel hard moeten 'shotten' jah dan lukt het wel. op straat had ik hem aan de hand vast en hij wou geen stap vooruit alleen als wa naar de kant(gras) gingen ging hij mee, hij stond dwars op de straat, daar heb ik geen andere oplossing voor gevonden dan toegeven, het is fout maar wat moet je anders doen?

0

boemel

Berichten: 8273
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 07:56

Dit komt mij heel bekend voor. Mijn merrie deed dit net zo en veranderde ook in een draak als ik haar op d'r flikker gaf. Zo hard bokken en steigeren op de weg, dat ik echt niet meer verder durfde. En vooral heel veel achteruitlopen en als het even kon omdraaien.

Omdat ze liet zien zo goed achteruit te kunnen lopen, heb ik daar maar gebruik van gemaakt. Ik liet haar extra achteruit lopen, maar dan wel de kant op , die zij niet op wilde. Dus hoofd richting huis en d'r kont richting de kant die ik opwilde. Een martingaal hielp goed om haar recht te kunnen houden. Na een aantal meter achteruit draaide ik haar snel in de goede richting, begon ze weer te etteren, dan zette ik haar met haar hoofd weer richting huis (iets dat ze natuurlijk graag wilde) en liet haar weer achteruit de goede richting op lopen. Als ik dit een paar keer herhaalde liep ze in een drafje de goede richting op.

Soms moest ik het best een paar keer herhalen. Ik heb het in ieder geval altijd heel rustig gedaan. Meer alsof het een gewone oefening was. Wees duidelijk, maar rustig en als ze het goed doet doe dan alsof dat heel normaal is en ga er dan niet teveel mee aan het tutten.

Bij mijn paard heeft dit heel erg goed geholpen. Van een draak, waar ik echt bang van werd is ze veranders in een paard waar je heel erg fijn mee kunt buitenrijden.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 08:50

boemel schreef:
Omdat ze liet zien zo goed achteruit te kunnen lopen, heb ik daar maar gebruik van gemaakt. Ik liet haar extra achteruit lopen, maar dan wel de kant op , die zij niet op wilde. Dus hoofd richting huis en d'r kont richting de kant die ik opwilde. Een martingaal hielp goed om haar recht te kunnen houden. Na een aantal meter achteruit draaide ik haar snel in de goede richting, begon ze weer te etteren, dan zette ik haar met haar hoofd weer richting huis (iets dat ze natuurlijk graag wilde) en liet haar weer achteruit de goede richting op lopen. Als ik dit een paar keer herhaalde liep ze in een drafje de goede richting op.

Mijn vorige paard had hier ook een handje van. Deed het overal, ook in de bak. Hij kon ook in galop ineens stilstaan, gewoon om me te pesten }> Maar inderdaad, omdraaien en lekker achteruitlaten lopen in de richting die je vooruit al wilde gaan. Dan weer omdraaien en de kans geven om haar fout te herstellen. Doet ze het weer; omdraaien en nog een keer. Net zo lang tot ze het opgeven. Hebben ze heel rap door. Hoef je niet te slaan, niet boos te worden maar je bent gewoon slimmer Bloos
Als mijn paard in galop stilstond draaide ik hem op zijn hakken om en galloppeerde de andere kant op. Had hij ook gauw de balen van!
Succes!

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

ikke

Berichten: 37462
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 09:20

*LOL* *LOL* Ik zie het helemaal voor me, je beschrijft het wel komisch. Maar het is helemaal niet om te lachen als je zoiets meemaakt.
De methode van Pril is wat grofstoffelijk en niet zonder risico, maar met enig beleid toegepast zeer goed werkbaar.
Je vindt dat je de baas bent en je denkt ook dat je de baas bent, maar je bent helemaal niks. Op de een of andee manier heeft je paard in de beschreven situatie geen respect voor of vertrouwen in je, welke van toepassing is, is op afstand moeilijk te beoordelen.
Probeer er iemand op de grond bij te hebben, vooral ook voor de mentale steun.
Andere oplossing: zet hem met z'n kont in de gewenste richting en laat maar lopen, zo ver als ie wil. Dit geeft ie vanzelf een keer op. Het gaat erom dat je komt waar je wezen wil, of dit nou zijwaards, voorwaards of achterwaards is, boeit niet.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 09:45

ik zou ook eens even nadenken over wat de oorzaak zou kunnen zijn waarom hij zo doet.is hij bang van iets wat daar staat of is hij een keer van iets geschrokken.ik zou eens met iemand er naast weer daar naar toe gaan zo dat hij of zij kan kijken wat er aan de hand is en jullie kan helpen.ik zou idd wel uitkijken op de openbareweg....

mijn lieve spirit is naar seren verhuisd.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 10:13

Levensgevaarlijk een staker op de openbare weg. Voor ons paardenmensen is het enigsinds in te schatten wat een paard van plan is als we het van een afstand zien. De gemiddelde automobilist houd er geen rekening mee dat een paard ineens in zijn achteruit gaat of omdraait met alle gevolgen van dien. Zorg er eerst voor dat je het paard volledig onder controle heb en ga niet meer alleen naar buiten. Neem iemand mee met een longeerzweep als je toch alleen wil. Sorrie ik vind het gewoonweg dom om met een paard naar buiten te gaan die zich zo gedraagt dat is vragen om ellende.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 10:30

Linda250"]
[quote="Pril schreef:
Dit soort gedrag moet je absoluut niet tolereren, want het kan knap gevaarlijk worden. Dus gewoon korte metten maken: paard lief? jij lief. Paard stout? paard krijgt gigantisch op z'n donder Haha! Gebruik een tie-down zodat ie niet kan steigeren of bokken, westernzadel erop voor extra houvast, stel flinke sporen aan en als ie het ook maar flikt te etteren, schop je hem naar voren. Steigeren kan ie niet door de tie down. Wil ie bokken, dan trek je z'n hoofd omhoog en opzij. Je houd een paard in de wurggreep op deze manier. Op het moment dat ie opgeeft, geef je hem onmiddelijk weer vrij en een lange teugel.


Ik heb zelf geen ervaring met paarden met dit soort streken, maar de methode die jij beschrijft lijkt mij niet bepaald geschikt in onkundige handen.
Ik wil Kimnor zo niet zonder meer omschrijven, want ik ken haar en haar paard niet. Dat wil ik wel even duidelijk stellen. Maar ik denk dat deze oplossing ook zo zijn gevaren met zich meebrengt. Je bent tenslotte wel op de openbare weg... En als je dan eeneens je sporen "erin" zet kun je nog weleens een andere reactie krijgen: vluchten!
[/quote]

Toch heeft Pril gelijk. En als dit meisje niet deskundig is moet ze misschien hulp vragen van iemand die bovenstaande wel kan toepassen. Heb het ook vaak meegemaakt, echt hetzelfde. paddy leverde mij dezelfde streken en onlangs ook nog een fries. MAar ik sla en ik schop met mijn sporen en ze MOETEN er langs. MAar ze willen omdraaien maar dat laat ik niet toe. Op het moment dat ze toch naar de sloot dreigen te gaan wordt ik rustig en doe ik niets meer MAAR ik laat ze niet omdraaien. Dit komt aan op geduld: het paard leert hiermee dat hij niets bereikt met zijn gezeik, want hij gaat misschien niet de richting op die hij niet wil, maar OOK niet in de richting die hij WEL wil, en daar staan is eigenlijk ook geen bal aan. En op zo'n moment laat ik hem gewoon staan en ik zit stil in het zadel (en ik profiteer dan gelijk van de pauze om uit te rusten want het kost veel lichamelijk inspanning!!). En daarna probeer ik weer en ik hou vol. Uiteindelijk win ik!

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 10:36

gijsenkim schreef:
Levensgevaarlijk een staker op de openbare weg. Voor ons paardenmensen is het enigsinds in te schatten wat een paard van plan is als we het van een afstand zien. De gemiddelde automobilist houd er geen rekening mee dat een paard ineens in zijn achteruit gaat of omdraait met alle gevolgen van dien. Zorg er eerst voor dat je het paard volledig onder controle heb en ga niet meer alleen naar buiten. Neem iemand mee met een longeerzweep als je toch alleen wil. Sorrie ik vind het gewoonweg dom om met een paard naar buiten te gaan die zich zo gedraagt dat is vragen om ellende.

als ze jouw advies opvolgt zal het paard altijd ongeschikt blijven om mee buiten te rijden. Veel paarden zijn goed controleerbaar in de bak maar veranderen in eigenwijze duivels als ze naar buiten moeten. Ik ken verschillende van zulke paarden en ik geef ze hun zin NIET! SOrry, ik vind het erg dom om zo'n uitspraak te doen want iedereen weet dat je dingen leert alleen aldoende. En niet door dingen NIET te doen.

De hond is de betere mens

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 10:44

Desiree"]
[quote="gijsenkim schreef:
Levensgevaarlijk een staker op de openbare weg. Voor ons paardenmensen is het enigsinds in te schatten wat een paard van plan is als we het van een afstand zien. De gemiddelde automobilist houd er geen rekening mee dat een paard ineens in zijn achteruit gaat of omdraait met alle gevolgen van dien. Zorg er eerst voor dat je het paard volledig onder controle heb en ga niet meer alleen naar buiten. Neem iemand mee met een longeerzweep als je toch alleen wil. Sorrie ik vind het gewoonweg dom om met een paard naar buiten te gaan die zich zo gedraagt dat is vragen om ellende.

als ze jouw advies opvolgt zal het paard altijd ongeschikt blijven om mee buiten te rijden. Veel paarden zijn goed controleerbaar in de bak maar veranderen in eigenwijze duivels als ze naar buiten moeten. Ik ken verschillende van zulke paarden en ik geef ze hun zin NIET! SOrry, ik vind het erg dom om zo'n uitspraak te doen want iedereen weet dat je dingen leert alleen aldoende. En niet door dingen NIET te doen.
[/quote]


LEZEN ik zeg niet NIET doen ik zeg VERANTWOORD doen dus met zijn tweeen of iemand mee met longeerzweep die op de lastige momenten ook nog eens het overige verkeer kan waarschuwen dat hier rare dingen gebeuren. Maar vooral niet doen wat ik zeg hoor! Misschien word ze wel voorpagina nieuws omdat ze haar paard zo goed onder controle had

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 10:48

ikke"]
:)) *LOL*
De methode van Pril is wat grofstoffelijk en niet zonder risico, maar met enig beleid toegepast zeer goed werkbaar.
.
[/quote]

Juist en je moet de keuze maken: neem ik dit risico (wetende dat het verkeerd kan aflopen) en win ik er een paard mee waarmee ik buiten kan rijden en wat leert te gehoorzamen of neem ik geen risico en blijf ik voortaan maar op het terrein rijden.

Ik koos bij paddy voor het eerste.

En ik heb echt goed gelezen, dit las ik:
[quote="gijsenkim schreef:
[Sorrie ik vind het gewoonweg dom om met een paard naar buiten te gaan die zich zo gedraagt dat is vragen om ellende.
[/quote]

De hond is de betere mens

Kimnor

Berichten: 2547
Geregistreerd: 17-06-01
Woonplaats: Overal en nergens :-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-03 10:52

Hallo

Bedankt voor jullie reacties.
Ik weet dat het voor medeweggebruikers ook gevaarlijk is, maar ik zoek vaak extra rustige wegen op ( bij ons in het dorp zie je vaak geen hond buiten, maar er komt natuurlijk wel eens een auto voorbij, maar druk is het niet ). Maar het maakt niet uit of ik een weg neem waar een paar bomen staan en verder niks engs, hij vertikt het gewoon om verder te lopen. Nee... meneer wil achteruit, liefst met z'n reet tegen een boom... of met z'n achterste in de sloot en met de voorbenen op straat blijven staan... Kun je je voorstellen hoe dat zit??!! Verward En dan heeft ie gewoon zijn oren naar voren... en blijft hij staan... geef ik been...dan gaat hij met zijn voorbenen steeds iets verder achteruit... Boos! Hij '' lacht '' me dan gewoon uit.... zo voelt dat...

Maar ik ga het weekend eens flink aan de gang met mijn etterbal...
Ik zorg ervoor dat ik gewoon een rustig stukje weg afzet en iemand naast ( achter ) me heb lopen met een longeerlijn. Gaat hij protesteren... dan geef ik been... gaat hij nog niet... dan harder been.... gaat hij dan nog niet... dan een tik met de zweep.... wil hij dan nog steeds niet... dan kan hij een mep van de longeerlijn verwachten. En dan proberen steeds minder bij punt 4 ( longeerlijn ) uit te komen... Is hij lief.. dan ben ik lief...
Ik ga het zo maar eens proberen....

In ieder geval iedereen bedankt. En ik laat nog wel weten hoe het gegaan is.

Groetjes van Linda

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 10:53

Precies zorg eerst voor je eigen veiligheid. en dan werkt desiree haar manier het allerbeste.

Kimnor

Berichten: 2547
Geregistreerd: 17-06-01
Woonplaats: Overal en nergens :-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-03 10:55

Ohja... als iemand nog meer goed tips heeft, dan hoor ik het graag!
En als de methode die ik hierboven beschreef niet gaat werken, dan ga ik met die methode van Pril aan de gang, want ik heb er echt helemaal genoeg van......

Groetjes Linda

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 10:55

enne, zet ook maar je cap op. Is nooit weg in zo'n geval! Nog een paar tips: dingen voel je aankomen he.
de eerste aanstalten moet je al gelijk de kop indrukken en dat zijn de aanstalten dat hij langzamer gaat lopen, kleinere passen maakt of je voelt alleen al geen voorwaarts drang meer. Hetgeen wat daarop volgt is namelijk dat hij omdraait. Dan METEEN al een tik geven al heeft hij nog niets gedaan. MAar dus voorwaarts oplossen. Wees hem voor! En niet 1 tik geven maar gewoon een paar keer hard slaan. GAat hij in galop over de weg, kan niet schelen, als hij maar de goede richting in galoppeert. Dat leert hij vanzelf ook wel weer af hoor. Liever in een fiks tempo de goede kant op dan de verkeerde kant op in een rustige gang.

Het helpt als je heel kwaad bent. Het is allemaal heel eng, dat weet ik wel, maar mijn woede overheerst mijn angst altijd en dat maakt dat ik doorzet en dus win.

De hond is de betere mens

Kimnor

Berichten: 2547
Geregistreerd: 17-06-01
Woonplaats: Overal en nergens :-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-03 11:04

Ja je hebt helemaal gelijk, ik moet hem voor zijn.
Ik ben hem vaak voorgeweest, althans dat dacht ik... als hij langzamer ging lopen gaf ik hem al been en een tik met de zweep... maar zijn antwoord daarop is: Gelijk stilstaan en achteruit lopen en bokken!!
Dus dat voorzijn heeft niet veel zin bij hem....

Maar kwaad worden kan ik ook wel! En dat weet hij....
Ik heb ook dat ik door mijn woede niet bang ben. Ik ben sowieso niet zo heel bang... maar als ik dan echt kwaad ben... dan kan hij doen wat hij wil, maar angst heb ik dan niet. En daar ben ik wel blij om. Dan geef ik de moed ook niet zo snel op.

En cap op is inderdaad een goed plan!

Groetjes Linda

Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 11:10

en een bodyprotector ook wel, als je daar aan kunt komen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 11:19

gijsenkim"]
ik heb echt goed gelezen, dit las ik:
[quote="gijsenkim schreef:
[Sorrie ik vind het gewoonweg dom om met een paard naar buiten te gaan die zich zo gedraagt dat is vragen om ellende.
[/quote]


Levensgevaarlijk een staker op de openbare weg. Voor ons paardenmensen is het enigsinds in te schatten wat een paard van plan is als we het van een afstand zien. De gemiddelde automobilist houd er geen rekening mee dat een paard ineens in zijn achteruit gaat of omdraait met alle gevolgen van dien. Zorg er eerst voor dat je het paard volledig onder controle heb en ga niet meer alleen naar buiten. Neem iemand mee met een longeerzweep als je toch alleen wil. Sorrie ik vind het gewoonweg dom om met een paard naar buiten te gaan die zich zo gedraagt dat is vragen om ellende.



Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! gelukkig zijn we het over de aanpak wel eens

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 11:27

Trouwens. Als je eraan gaat beginnen zorg er dan ook voor dat je het af kan maken. Er is niks erger voor het probleem dan dat jij het gevecht op moet geven. bereid je dus goed voor en ga door net zo lang tot dat jij gewonnen hebt ook al lig je drie keer in een half uur in de sloot of sta je er drie dagen NIET eerder naar huis voordat je het voor elkaar heb gekregen. Geef je het eerder op dan zal het gevecht alleen maar erger worden.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: diesel83, Groetje, Jessica_1998 en 18 bezoekers