Rijden bij een handelsstal

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-01 12:59

Vorig jaar heb ik korte tijd bij een handelsstal gereden maar omdat het 's avonds elke keer zo ontzettend laat werd, heb ik het weer opgezegd. Vorige week heb ik er echter weer een mailtje heen gestuurd en ze kunnen nog wel iemand gebruiken. Vanmiddag ga ik er dus weer heen. Eigenlijk ben ik best we zenuwachtig ondanks dat ik er vorig jaar al kort gereden heb.
Als alles goed gaat, mag ik de paarden ook op wedstrijden uitbrengen. Leuk, weer een nieuwe kans om toch eens wat hogerop te komen! Ze verkopen namelijk paarden van 3 jarigen tot Grand Prix-niveau. Niet dat ik dat nou zo snel zal rijden, maar ik doe er in elk geval een hoop ervaring mee op!
Ik weet ook wel dat ik met heel veel paarden gewoon in de B of L zal starten, maar dat maakt niet uit. Er zijn twee paarden die ik onder mijn hoede mag nemen en zo ver mogelijk mag proberen te brengen! Ik vind het wel heel spannend!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 13:35

Je hebt je keuze nu dus gemaakt. Fijn voor je. Meid ik hoop dat je hier veel plezier aan zult beleven en je schopt het vast en zeker erg ver! Succes!

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 13:57

Heel veel succes! En daar kun je zooooooveel leren!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 16:11

Leuk zeg, ik denk dat je daar vreselijk veel zal leren.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 19:32

Leuk Kitty, ik ben heel benieuwd hoe je het gaat vinden. Wel laat thuis 's avonds maar je doet er inderdaad een hoop ervaring mee op. Is die handelsstal een beetje dicht bij je huis? En doe je Muzefee dan ook nog?
Of heb je gekozen...Dan zal het een moeilijke keus geweest zijn, ik weet er alles van, maar soms moet je ook aan jezelf denken en krijg je er iets leuks voor terug.
Succes!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 19:54

Welke handelsstal, als ik vragen mag?

En, hoe was het trouwens?

Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-01 20:11

Het was echt ontzettend gaaf! Ik heb op een grote Ferro-zoon gereden die ZZ-internationaal springt. Wat een paard! Lovers
In de galop van hand veranderen, ik ging even verzitten, verlegde mijn been en <hop> hij springt zo een wissel! En die galop, echt relaxed!
Woensdag ga ik mee naar Beilen, dan moet één van de paarden gekeurd worden. En vandaag heb ik voor het eerst gezien hoe een paard geïnsemineerd werd. Tja, ik denk dat ik hier heel veel ga leren.
Morgen ga ik weer. Ze hebben een stuk of wat paarden op stal staan: een Welsh Cob-hengst die doorgereden moet worden. Hij is alleen nog maar met halster en zadel gereden... Een grote Ferro-zoon die flink aangepakt moet worden. Een paard dat van Paul Schockemoller (hoe schrijf je dat?) geweest is. En nog een paar anderen waarvan ik zo de ouders niet meer weet... Ze hebben ook nog een Balzflug, eentje met gebruiksaanwijzing.

Ik blijf er even rijden en als het echt bevalt, is mijn keuze definitief! Dan blijf ik voor hen rijden en moet ik Muzefee helaas vaarwel zeggen... Jeetje, nu ik dit zo intik klinkt het wel heel erg hard! Frusty
Eerst maar een zien of het bevalt de komende tijd.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 22:00

welke handelsstal is dat dan?

Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-01 22:14

Royal Sequoia - dressuurpaarden.
Ze hebben nog geen website, die wordt binnenkort gemaakt Haha!
Momenteel kopen en verkopen ze alleen dressuurpaarden, maar nu hebben ze ook al een goede springer op stal staan. Het zou me niks verbazen als er nog meer springers bij komen...

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 23:26

Die paarden klinken erg leuk!
Lijkt me niet vervelend om daar mee te rijden Lachen
De naam zegt me echt helemaal niets.. maar dat kan wel kloppen als ze zelf niet op hoger niveau wedstrijden rijden ( v.a. ZZ zwaar ofzo). Dan zou de nam me misschien bekend voorkomen uit de uitslagen in de bladen..?
Hoe heten ze zelf..?
je eigen paard wegdoen voor andeemans parden.. zou ik zelf niet snel doen, ook omdat 't ( wat je eerder hebt meegemaakt blijkbaar) erg tegen kan vallen, maar je eigen paardje is dan al pleitos..
heb je dan geen tijd om 1 paard voor jezelf te houden..? of is ze niet van jou zelf..?
( daar ging ik hier van uit eigenlijk?)

Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-01 12:08

Nee, ik was van plan om Muzefee te kopen en er was ook al het één en ander geregeld, maar ze moet toch nog wel aardig wat geld opleveren (als je ervan uit gaat dat ze nooit door de keuring heen zal komen met haar been).
Ik denk dat het beter is zo.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 12:55

s
Laatst bijgewerkt door janna op 12-03-22 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 20:16

Mocht je nog tijd overhouden om misschien zelfs daar wel een leuk eigen paardje neer te zetten, er stond een leuke merrie op marktplaats, van een meisje uit Assen!

Afbeelding
<br><i>Helaas moet ik mijn zeer elegante, voskleurige, 10-jarige KWPN-merrie Damiro (v.Ramiro Z.)x Echo (v.Orthos) wegdoen wegens tijdgebrek. Zij heeft zeer ruime gangen en is zeer lief. Stalgebreken kent zij niet al loopt zij natuurlijk ook graag in het land. Tevens kunnen er buitenritten met haar gereden worden, al is zij een echt sportpaardje, maar een aanrader voor beginners is zij zeer zeker niet. Dressuurmatig wil zij wel lopen, maar het liefste springt zij. Met gemak springt zij 1.20/1.30m zoals je van een Damiro en Orthos mag verwachten. Tevens is zij geschikt voor de fokkerij aangezien zij al meerdere malen geveulend heeft en al haar veulen dezelfde souplesse en ruime gangen als zij zelf bezitten. Voor meer informatie of om haar te bezichtigen kunt u mij altijd mailen of even bellen.

Naam: Y.L.S. Kleinsmit
E-mail: Y.L.S.Csizmazia@noknok.nl Telefoonnummer: 06-24859262
</i>

Lijkt me een leuk paardje voor je! Komt me ook erg bekend voor trouwens. Verward