Aantal mensen bij de geboorte?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Miran

Berichten: 4431
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Aantal mensen bij de geboorte?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-03 18:59

Gewoon even nieuwsgierig, hoeveel mensen laten jullie bij de geboorte van jullie veulens toe? Alleen julliezelf? Nog enkele mensen die met het paard te maken hebben? Of een compleet circus?


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 19:06

Niemand, ik denk niet eens dat ik mijn ouders wakker maak...
Voegt toch niets toe? En het gaat om het welzijn van moeder en kind.

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 20:41

Hangt van het tijdstip af. Vorig jaar kwamen alle veulens overdag. Ik ben meteen toen het begon op m'n scootertje gesprongen en heb alles kunne zien. En 's avonds wat kraamvisite, maar dat stelde niet meer voor dan 5 min verlieft kijken en dan naar binnen voor beschuit met (in allebei de gevallen) roze muisjes.
Dit jaar moeten we maar afwachten. Als Dien weer bedenkt om het overdag te doen ga ik zeker proberen om er bij te zijn. 's Nachts ook maar als het er is is het er. Dan ga ik iig 's ochtends voor ik naar stage moet nog ff kijken.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Miran

Berichten: 4431
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-03 20:55

Bij het eerste veulen bij ons op stal zijn er ongeveer 10 mensen bij geweest, bij de tweede (die heel duidelijk gewacht heeft tot het rustig werd op stal) werd er weer een heel circus opgetrommeld. Als Sheril nu zou moeten veulenen (ik wil dr volgend jaar pas laten dekken, maar als...), dan zou ik alleen mezelf, mijn bijrijdster en mijn vriend erbij willen hebben, als hun het tenminste zelf willen. Die hebben toch wat meer met dat paard en zijn ook goede bekenden van haar. Voor de rest van de stal gaat de deur gewoon dicht.

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38584
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 21:03

Helemaal niemand, wil ik ook absoluut niet!! Eh, ik zelf natuurlijk wel... ALS je het geluk hebt erbij te zijn Knipoog

Ben je een Bokker of een Jokker....


Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 05:45

bij Raimaer waren er aanwezig (op stal dan, niet in de box):
3 stalgenoten, mijn instructeur, de stalhouder, de DA en mijn moeder, en ik zat in de auto Frusty Frusty

Tancreda4

Berichten: 23962
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 06:29

Bij mijn paardje is het nogal moeilijk om er bij te kunnen zijn, omdat ze nogal sneeky en snel is Lachen Ze heeft een birthalarm, en als de boer zich echt heel erg haast zodra het alarm gaat, kan hij nog bji de laaste pufjes zijn Lachen Meestal is hij en zijn vrouw aanwezig. Wij gaan dit jaar hopelijk waken bij Genderose, en mischien kunnen we er dan ook bij zijn. Maar wel op een afstandje. Laat haar verder lekker zoveel mogelijk alleen.

Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 09:55

Vorig jaar waren de stalhouder, zijn vrouw, ik en twee waakmaatjes aanwezig, kompleet met video en fototoestel. Ik geloof niet dat het welzijn van moeder en kind eronder geleden heeft.

Volgende keer zullen de stalhouder, zijn vrouw, de eigenaren van het veulen (2 stuks) en ik plus vriend erbij zijn, als we het een beetje leuk kunnen timen Lachen

Een besloten gezelschap dus...

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 10:39

Ik was er vorig jaar met mijn ouders bij. Er zijn veel mensen die zeggen... 'als je het weer aan ziet komen moet je ff bellen' Maar ik ga daar niet op in. Wil die drukte niet.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 08:22

Ik was aanwezig bij mijn merrie thuis, mijn man tijdens de geboorte ook nog even erbij gehad en mijn vriendinnetje moest van ver komen en was te laat.....bij mijn andere merrie die op een trainingsstal staat, was alleen de (be)waker aanwezig, hij heeft 3 weken lang in de auto voor de stal geslapen, Lachen. Mijn merries waren beiden op de zelfde dag uitgerekend, droegen beiden 2 weken langer en bevielen binnen 24 uur achter elkaar.... Clown Grapjassen!!!!

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 19:37

Als het effe kan alleen mijn vriendin en ik ( Jolynn is van ons samen).

XANTHA

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 19:47

Vorig jaar was de staleigenaar en zijn vrouw, en dan ik en mijn vader erbij.
De stal was al gesloten om half 8 dus er was niemand meer op stal. Maar wij mochten natuurlijk gewoon komen omdat we bijna 100% zeker wisten dat het die avond ging gebeuren. (Maarja, je weet maar nooit Knipoog ) En inderdaad dat gebeurde. Om 11 uur 's avonds. Omdat Camilla niet ging liggen moest mijn staleigenaar helpen en zijn vrouw ook. Maar verder was er gelukkig niemand bij, ik hoef er niet veel toeschouwers bij. Dat lijkt me ook neit fijn voor de merrie.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30595
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 19:15

Mijn verzorgpony moest vorig jaar veulenen. En dit jaar weer. Die staat aan huis. Vorig jaar is alleen mijn kennis bij de geboorte geweest. Ik had er wel bij mogen wezen, maar hij had geen tijd om mij gelijk te bellen. En toen hij erna belde sliep ik er nog doorheen ook. Ben wel binnen twee uur gaan kijken. Verder is er niemand bij geweest de eerste tijd. Die avond (ze is heel vroeg in de ochtend geboren) is er iemand wezen kijken. De rest pas de volgende dag of later.
Idd niet teveel mensen erbij, dat is niets.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

rooslover

Berichten: 2104
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 19:44

Meestal ik en me vader of alleen me vader! Of niemand

http://www.stalmaasdijk.nl
When freedom is just a ride over the hill


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 00:25

Avonden hebben we gezeten om te wachten op wannabet. Maar hij kwam maar niet.

En toen niemand er was ,ging de merrei snel liggen en bevallen. Zelfs de fokker die een half uurtje daarvoor nog op de camera had gekeken was er niet bij.

Daarna is het wel snel op gang gekomen, de veearts, twee professoren van Utrecht, en met nog eens 4 meiden.
Maar toen was het al gebeurd.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 00:30

Vorig jaar heb ik Voice niet meegemaakt, maar ik hoop wel dat ik er van Iloon bij mag zijn, en dat ik het dit jaar bij W'tje wel een keer mag meemaken. Het zal tenslotte voor mij een 'once in a lifetime experience' zijn Lachen

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 08:02

Als ik het aan zie komen, be je er natuurlijk wel bij Syph.... Dat weet je.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48209
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 21:07

zoals jullie misschien hebben gelezen moet Banjer tijdelijk haar grote box afstaan voor een drachtige merrie... en ik mag van de eigenaresse ook bij de bevalling zijn... vind ik een heel mooi gebaar... Lachen

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 21:14

Het liefst gewoon helemaal niemand.Wij hebben een camera op Flair staan en op het moment dat de voorbeentjes komen gaan we zelf heen en voorderest niemand.Het brengt te veel onrust vind ik.De volgende dagen houden wij het ook nog rustig om moeder en kind zoveel mogelijk aan elkaar te laten wennen en daarna is iedereen welkom

Miran

Berichten: 4431
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-03 20:15

FlairS, wezelf, zijn dat 2 personen?

Ik wil Sheril volgend jaar laten dekken, maar ben afhankelijk van een pensionstal. Op het moment van veulenen gaan dat gewoon de deuren dicht, maar de dag(en) erna zal toch iedereen even om het hoekje kijken.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 11:23

Inderdaad,mijn man en ik.Wij hebben een pensionstal en kunnen natuurlijk ook niet voorkomen dat iedereen wil kijken,maar we hangen meestal wat dekens over de boxwanden zodat iedereen stiekem kan gluren.Later halen we die weg .

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 16:54

Helemaal niemand, misschien als mijn vader er is, dan gaat hij wel mee om te kijken. Maar Nuala vertrouwd hem niet dus dan moet hij toch echt op een afstand blijven! als het 's nachts is dan lig ik toch echt in mijn eentje in de wei (ze bevalt op de wei)

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 16:40

Mijn zusjes willen er dolgraag bij zijn dus die laat ik bij de geboorte en mijn ouders (en overdag ook mijn opa, daar is het paard nml van... als het veulen 's nachts geboren wordt laat ik mijn opa mooi slapen!!!) Ik wil er eigenlijk niet teveel mensen bij hebben, dus ik laat iedereen wel mooi op afstand kijken!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Vagabondo en 2 bezoekers