wormen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pantharei7
Berichten: 712
Geregistreerd: 01-11-02

wormen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-03 14:09

hoi,
Mijn pony heeft altijd als ik hem een wormenspuit heb gegeven een heleboel rode en witte kleine wormen in zijn stront zitten.
Ik weet echt niet hoe ik er van af kom.
Ik gebruik meestal de merken furexel of eqvalan.
Nu ga ik hem binnenkort weer een wormenspuit geven van equest.
Nu is de kans natuurlijk erg groot dat hij weer een heleboel wormen in zijn stront heeft zitten.
Hoeveel dagen moet ik dan wachten tot ik weer een nieuwe moet geven? Er staan hier op bokt namelijk een heleboel verschillende meningen over. Zoals 3 dagen achter elkaar een wormenspuit, een dubbele spuit, na 3 weken herhalen of na 6 weken enz...
Ik weet het dus echt niet. Mijn dierenarts zegt dat je er niks aan kunt doen want mijn pony staat altijd op de wei en dan blijven ze altijd last houden. De andere pony´s op de wei hebben er geen last van dus dat klopt volgens mij dan niet helemaal.
Wie weet er raad ?
groetjes marlon

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 15:12

ik zou even een van de duurdere kopen die tegen alle wormen en horzels is en dan iets meer dan de hoeveelheid geven die ze nodig heeft,en dan de normale ontwormings periode aanhouden evt. iets verkorten.en overleg anders nog eens met je dierenarts.ik zou zeker NIET 3 dagen achterelkaar ontwormen.

succes!!

GermaJ

Berichten: 7
Geregistreerd: 02-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 15:33

Ben het vorstrekt met Ebony eens. Misschien is het de Lindworm? Als je het echt niet meer weet kun je er het beste een deskundig iemand naar laten kijken. Een DA oid.

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 15:40

een lindworm zal het denk niet zijn,het zijn de "normale"wormen zoals je die beschrijft.maar idd als je pony altijd in de wei staat kunnen ze er meer last van krijgen.die equest is geloof ik die dure die je om de 3maanden moet doen toch?die zou ik idd even nemen en dan iets meer dan ze nodig heeft,daarna na ong. 2,5 maand een goedkope,als het die is die je om de 3 mndn moet doen,dan verkort je de tijd iets en blijf wel goed afwisselen dure ,goedkope,inverband met immuniteid die de wormen kunnen krijgen.

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 16:01

Helaas heeft jouw dierenarts wel gelijk en kun je er niets aan veranderen. Wat wel een voordeel is voor jou: je ziet tenminste effect van al die guldens (euro's) die jij in jouw paard stopt. Ik had altijd het idee dat ik het voor niets deed en "vergat" wel eens een keertje te ontwormen!

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 23:43

ik zou ook van 1 van de duurdere kopen, maar wel verschillende steeds, want anders kunnen de wormen ertegen. Als je het normaal 1 keer in de 10 weken doet zou ik dat gewoon aanhouden of iets verkorten. Maar 1x in de 3 dagen of 1x in de week is wel errug veel hoor! Als je slim bent koop je een kalender een schrift of een agenda ofzo, dan kan je bijhouden wanneer je voor het laatst een wormenkuur hebt gegeven zodat je het niet vergeet! Je kan ook alle inentingen bijhouden en de hoefsmid enzo! Succes

Pantharei7
Berichten: 712
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-03 16:53

hoi,
Bedankt voor jullie reacties.
omdat mijn pony nu ook heel mager wordt van al die wormen moet ik hem gewoon elke 6 weken geven van de dierenarts totdat er geen wormen meer te zien zijn.

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 17:37

zou wel goed opletten dat je een spuit koopt die ook tegen lindwormen is.
zeker omdat hij er nu ook mager van wordt.

Pantharei7
Berichten: 712
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-03 22:29

ebony schreef:
zou wel goed opletten dat je een spuit koopt die ook tegen lindwormen is.
zeker omdat hij er nu ook mager van wordt.

hoi,
Ik heb hem vandaag een spuit gegeven van equest en de volgende keer pak ik een spuit tegen lindwormen. Ik denk eigenlijk niet dat hij die heeft.
Hoe zien die er eigenlijk uit?
groetjes marlon

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 09:33

is equest dan niet ook tegen lindwormen?
lindwormen zijn erg lang met een platte kop geloof ik,
maar je kunt ze niet zien,alleen merken dat als je paard bijv. mager word.

othello
Berichten: 52
Geregistreerd: 03-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 16:01

hoi

ik heb ook eens van die rode wormpjes gehad bij mijn paard dan moet je ontwormen met e-qeust maar LET OP nooit van deze een dubbele dosis geven dit werkt verlamt ik heb bijna een schetje dood de spuit schoot uit en alles erbinnen ze is er kantje boortje doorgekomen wel zegt mijn da voor elk nieuw paard dat je op stal zet een dubbele dosis furexel en 2 dagen binnen laten dat hij de rest niet besmet

groetjes nancy

Pantharei7
Berichten: 712
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-03 18:41

ebony schreef:
is equest dan niet ook tegen lindwormen?
lindwormen zijn erg lang met een platte kop geloof ik,
maar je kunt ze niet zien,alleen merken dat als je paard bijv. mager word.

volgens mij niet ik zal nog even kijken. ik geef de volgende keer in ieder geval een spuit die werkt tegen lindworm.

Shelley

Berichten: 265
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 22:42

Ik denk dat het het beste is als alle pony's tegelijk ontwormd worden. En dan even om de 6 a 8 weken aanhouden. Zo doen wij het altijd en we hebben nooit ergens last van. Succes!