De Panne, België>>enkele dagen camperen+rijden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

De Panne, België>>enkele dagen camperen+rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-03 17:34

Oke, eventjes een nieuw topic hierover opstarten dus.

Wat is mijn voorstel?

In de zomer een weekendje/midweek/week(?) camperen met zn allen in De Panne. Er zou dan paardgereden kunnen worden, maar we kunnen ook allerlei andere dingen samen ondernemen, zoals dagje strand, gaan bowlen, gaan minigolfen, gaan fietsen in de omgeving, gaan wandelen, avondje(s) stappen, gocarten (kwistaxen Haha! )....

Goed, de camping: Camping Kindervreugde: http://www.kindervreugde.be/Start.htm
meer info kan je op de site vinden
Ik ben er twee zomers geleden een weekje geweest, en mijn ervaring was de volgende:
* de camping ligt midden in de velden, is heel rustig
* het sanitair is goed en netjes
* de standplaatsen zijn best wel groot
* het is er niet duur
* de halte van de kusttram ligt op kleine 10 minuutjes stappen
* je hebt absoluut GEEN last van Plopsaland dat op 800m ligt, je kan het zelfs niet zien/horen vanop de camping
* er is ook één trekkershut (maar ik vermoed dat die al volgeboekt kan zijn voor gans de zomer)
* ik was er in het hoogseizoen, nl eerste week van augustus, en er waren echt niet veel kinderen op de camping te bespeuren, en heb geen last gehad van de paar kinderen die er wel waren
* er is een restaurantje aan
* je hebt wel best een fiets tot je beschikking (kan makkelijk mee op de trein), wat natuurlijk wegvalt als vereiste als er enkele mensen met een auto meegaan, want dan kunnen we carpoolen Knipoog (dan dragen we natuurlijk allemaal een beetje bij in de benzine he, da's geen ramp)
* Delhaize, bakker, enzovoort zijn allemaal te vinden op tien minuutjes fietsen afstand
* het strand en De Panne-city ( Haha! ) zijn maar een 2tal km weg (bowling is nog dichter bij)

Ik heb even gemaild voor een recente prijslijst en nog wat extra info, ik zal die hier neerzetten van zodra ik die ontvangen heb.

Het paardrijden kan gebeuren bij manege De Drie Vijvers, er zijn ook nog andere maneges in De Panne en Koksijde (best wel met de auto naartoe gaan dan) http://www.dedrievijvers.be/

Wat wil ik nu graag van jullie weten?
1. wie is geïnteresseerd?
2. wat hebben jullie het liefste: weekend/midweek/week/lang weekend??
3. heb je zelf tent/caravan/mobilhome (camper zoals men in Nederland zegt)? heb je ruimte over voor iemand? wil je wel komen maar heb je geen tent of iets dergelijks en zou je dus graag bij iemand bij willen?
4. kom je met de auto? indien niet, kan je een fiets meenemen op de trein, of op de auto als je gebracht wordt? (ik weet niet zeker of er fietsen verhuurd worden, moet ik ff informeren)
5. wil je graag vriend/vriendin/partner meenemen (en wil die zelf wel mee?), zelfs al gaat die persoon bijvoorbeeld niet paardrijden? (lijkt me geen probleem, zolang dat dat dan meer dan één iemand is, zodat die niet zielig achterblijft)
6. welke periodes kan je wel of juist niet? of hoelang op voorhand moet je het weten om verlof te kunnen vragen op je werk?

Denk dat ik nu wel alles heb, laat de reacties maar komen!



(kleine toevoeging: jongere bokkers die bijvoorbeeld niet mee mogen gaan camperen, kunnen natuurlijk altijd nog een dagje "op bezoek" komen)

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 17:45

Ik zal proberen mijn moeder te overtuigen want het lijkt me echt leuk.
Als ik kom kom is samen met mijn nicht Sannieke op bokt.
We hebben wel een tent ja.

Zoltje

Berichten: 11
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 17:45

SUUUUUPPPEEEERRRR, ik doe alvast mee!!!

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 17:46

ooh ja een weekend lijkt me het beste

marijke*

Berichten: 886
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 17:52

1. Dit idee lijkt me iets haalbaarder denk ik en ziet er best wel plezant uit Haha!
Een week lijkt me wel nogal lang (zeker aangezien er in België zo'n mooi klimaat heerst Schijnheilig ).

2. Midweek of lang weekend lijkt me het best.

3. Ik heb zelf wel ergens een tentje liggen, en denk dat daar nog alles bijzit. Het is geloof ik een iglotent voor 3 personen.

4. Ik kan wel een fiets met de trein meenemen.

5. Tja dat zal er nog van afhangen, kan ik nu direct nog niet zeggen.

6.Als ik geen herexamens heb (cross the fingers Knipoog ) dan kan ik vanaf 15 juli. Maar ik kan wel geen hele week ofzo weg zijn, want moet wel zorgen voor de dieren (een paar zou geen probleem mogen zijn).

Minne

Berichten: 512
Geregistreerd: 02-11-01
Woonplaats: Gent, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 18:12

Citaat:
1. wie is geïnteresseerd?


IK dus alvast wel

Citaat:
2. wat hebben jullie het liefste: weekend/midweek/week/lang weekend??

lang weekend of midweek

Citaat:
3. heb je zelf tent/caravan/mobilhome (camper zoals men in Nederland zegt)? heb je ruimte over voor iemand? wil je wel komen maar heb je geen tent of iets dergelijks en zou je dus graag bij iemand bij willen?


Ik heb een tent, misschien ook caravan, hangt ervan af of mijn ouders het wel veilig vinden om mij daarmee op de baan te laten.
In de tent is er plaats voor twee die dicht op elkaar liggen, dusse...
In de caravan heb je plaats voor drie, denk ik


Citaat:
4. kom je met de auto? indien niet, kan je een fiets meenemen op de trein, of op de auto als je gebracht wordt? (ik weet niet zeker of er fietsen verhuurd worden, moet ik ff informeren)


Met een beetje geluk kan ik de auto hebben, fiets lukt wel.

Citaat:
5. wil je graag vriend/vriendin/partner meenemen (en wil die zelf wel mee?), zelfs al gaat die persoon bijvoorbeeld niet paardrijden? (lijkt me geen probleem, zolang dat dat dan meer dan één iemand is, zodat die niet zielig achterblijft)



Vriendje blijft mooi thuis, laat mij maar lekker paardig doen met geestesgenoten, hij vind dat toch maar niets. Misschien kan mijn paardenvriendin mee, maar moet ik nog vragen.

Citaat:
6. welke periodes kan je wel of juist niet? of hoelang op voorhand moet je het weten om verlof te kunnen vragen op je werk?


Liefst niet van 11 tot 20 juli want dan zit ik op de shetlandeilanden, maar het liefst van al in AUgustus, want dan heb ik mijn thesis afgewerkt en ingediend en dan verdien ik nog wat vakantie.

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 18:15

Dat zou echt fantastisch zijn, als ik zou mogen.
Als ik iemand (bv Jola ofzo) op voorhand beter leer kennen, en dat zij dan zou vragen of ik mee mag, dan zou het misschien wel mogen, maar zo? Dat denk ik niet, ook denk ik dat het misschien in het totaal ook vrij duur is?

Tomm

Berichten: 748
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: West-Vl (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 18:58

Jeps lijkt me wel heel leuk hoor! Ik ben er zeker voor te vinden!

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 19:02

Ik ben kandidaat, maar vrees dat ik niet veel tijd ga hebben... Juli zal lukken als het in het weekend is, augustus is zo goed als uitgesloten, dan zit ik een maand in Friesland op een stal te werken. MAAR hopelijk heb ik tegen juli eindelijk weer een paard, en dan weet ik niet of ik die wel wil achterlaten. Nu ja, een weekendje kan er nog wel van af.
In juli werk ik hoogstwaarschijnlijk (las ik deze deadline niet haal) nog aan mijn thesis, maar 1 weekend zal het nu niet gaan maken...

Ik kan met de trein en fiets komen. Ik laat mijn vriend beter thuis, want die gaat dat maar niks vinden. Ik heb ook een iglotentje voor 2 à 3 (krap) personen.

Ik heb er wel zin in...

Tomm

Berichten: 748
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: West-Vl (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 19:02

Voor mij hoeft het zeker geen week te zijn hoor, met zelfs 1 dag ben ik content. Maar een weekendje mid-week lijkt wel leuk ja... Ik verlang er nu al naar om daar paard te rijden. Groetjes.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-03 19:08

Ik ben pb'tjes aan het rondsturen, maar heb nog niet iedereen kunnen bereiken (ik moet die per persoon versturen).
Over de vriendjes die meegaan: mijn vriendje wil graag mee, maar is niet echt n paardenpersoon, dus die ziet graag andere vriendjes meegaan. Dan kunnen ze trouwens elkaar bezighouden (en bijvoorbeeld zagen over computers, auto's, ons, ...) terwijl wij gaan rijden...

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 19:28

1)ikke

2)weekendje ofzo

3)we hebben een mobilhome maar ik kan die moeilijk meenemen (ben er nogmaar 12 dus...

4)dat weet ik niet

5)mijn vriendin bieke mag mss mee (mogen ouders mee? mss mag ik dan wel komen met de mobilehome, zij doen wel wat anders!!!)

6)we hebben nog niets gepland voor de vakantie maar mama wil graag op reis dusgraag snel een datum dat we dan die periode niets plannen!!!


als de ouders niet mee mogen kan ik misschien niet mee, ik ben er tenslotte nog maar 12 en als ik niet de jongste ben wil ik wel mee. Mss mag ik mee zonder ouders kweet dat echt niet!!!

duimduimduimduimduimduim!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 20:09

Citaat:
1. wie is geïnteresseerd?

Ik! Als ik er tenminste geen verlof moet voor opnemen, als 't in een weekend is maw (beetje zuinig zijn met mijn verlofdagen hé, er moet ook nog op reis gegaan worden enz Lachen) & er is dan nog niets gepland...

Citaat:
2. wat hebben jullie het liefste: weekend/midweek/week/lang weekend??

Weekend dus...

Citaat:
3. heb je zelf tent/caravan/mobilhome (camper zoals men in Nederland zegt)? heb je ruimte over voor iemand? wil je wel komen maar heb je geen tent of iets dergelijks en zou je dus graag bij iemand bij willen?

Euh.... ben niet zo'n campingmens, niets v dat alles dus... kan ev wel een tentje lenen...

Citaat:
4. kom je met de auto? indien niet, kan je een fiets meenemen op de trein, of op de auto als je gebracht wordt? (ik weet niet zeker of er fietsen verhuurd worden, moet ik ff informeren)

Mijn trouw autooke zou iig meekomen...

Citaat:
5. wil je graag vriend/vriendin/partner meenemen (en wil die zelf wel mee?), zelfs al gaat die persoon bijvoorbeeld niet paardrijden? (lijkt me geen probleem, zolang dat dat dan meer dan één iemand is, zodat die niet zielig achterblijft)

Mmmmm, denk niet dat die daar in geïnteresseerd zou zijn, integendeel Knipoog

Citaat:
6. welke periodes kan je wel of juist niet? of hoelang op voorhand moet je het weten om verlof te kunnen vragen op je werk?

Kan ik nu nog niet zeggen... Moet geen rekening mee gehouden worden, ik zie wel gewoon of het uitkomt!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 20:31

Lijkt mij ook wel heel erg leuk. Heb eigenlijk nog helemaal geen plannen voor de vakantie, maar ze willen denk ik op m'n werk wel graag weten wanneer ik wel en niet kan werken.
Als m'n vader me wil brengen, en dat ding dan niet verkocht is, hebben we een vouwagen met genoeg ruimte voor andere mensen.
Ik probeer dan mijn zusje (Tiko op bokt) denk ik wel mee te krijgen. En misschien wil Navy dan ook wel mee.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 20:41

leentje schreef:
(kleine toevoeging: jongere bokkers die bijvoorbeeld niet mee mogen gaan camperen, kunnen natuurlijk altijd nog een dagje "op bezoek" komen)


zal ik zeker doen!!!! *was ik maar al volwassen* Huilen Haha!

LoendriJarig
Berichten: 196
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Heist-op-den-Berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 21:34

ik zal is vragen of ik dan kan en dan kom ik miss met een vriendin

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-03 21:43

Voor de Nederlanders: wat mij betreft zijn jullie van harte welkom, maar hou er misschien wel rekening mee dat er behoorlijk wat Vlaams gaat gesproken worden Haha! Knipoog

nathalieke
Berichten: 608
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Waregem (West-Vlaanderen / België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 21:48

ik ben er zeker voor te vinden!
voor wat? voor een weekendje
met wie? met JULLIE natuurlijk en m'n zus of een vriendin (die rijden)
wat heb ik? een tent!
hoe kom ik? met de trein(en een fiets mee in de trein als dat kan?)

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 21:52

Ik wil wel mee Haha!, heb een tentje waar je met 3 à 4 inkan hangt van je "plooibaarheid" af.

Hoelang enz zou voor mij niet veel uitmaken, maar in augustus werk ik en de laatste week van juli ben ik op "uitwisselingsproject" in Italië ... dus als het in augustus valt, liefst een weekendje Schijnheilig .

Eeeuh kan een fiets op de trein? Anders moet ik hier wel een auto subtiel meekrijgen, dan kunnen er eventueel wel een paar mensen uit de Limburg met me mee rijden Haha! . Maar als dat ding dus op een trein past, ga ik ze hier niet zo gek krijgen Knipoog.

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 21:53

Het lijkt mij ook echt wel leuk !Maar rond hoeveel zal die prijs dan ongeveer komen ?Ik heb ook nog wel een paardenvriendin , wat dan leuk is als die mee zou kunnen !De eerste 2 weken van juli kan ik niet want dan ga ik op reis.De rest van de vakantie heb ik nog geen bepaalde plannen.Een weekendje of een midweek zou ik dan leuker vinden Tong uitsteken , want als het slecht weer is , is de zee echt K U T Tong uitsteken.Vorig jaar was ik 14 dagen naar de zee en was 14 dagen slecht slecht slecht weer !!!Maar ik ben natuurlijk nog helemaal niet zeker Tong uitsteken , maar zou het igg wel leuk vinden Lachen

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-03 21:54

Een fiets kan op de trein, dat moet je wel op voorhand reserveren (kan in het station waar je vertrekt) en ik moet er ook wel bijzeggen dat je daar ook moet voor betalen, het is niet gratis.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-03 21:55

Oh ja, en ik denk dat we al wel kunnen besluiten dat het een weekend wordt, nu alleen nog: welk weekend?

Eerste weekend van augustus bijvoorbeeld? (Ik wil het ook weer niet te laat in augustus zetten, ivm eventuele tweede zitten Knipoog )
Laatst bijgewerkt door leentje op 03-04-03 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Frederieke

Berichten: 444
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Zonhoven (Limburg,Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 21:57

Ik zou ook wel graag willen maar ten eerste is het nogal ver, maar dat zou nog gaan, maar ik denk niet dat ik het mag omdat ik ten eerste volgens mijn ouders nog maar 15 ben, en zeker omdat ik jullie eingelijk niet ken. Maar het zal het alvast eens vragen je weet maar nooit!

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 22:01

Juli of augustus ?

Frederieke

Berichten: 444
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Zonhoven (Limburg,Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 22:04

Spikkel schreef:
Juli of augustus ?


Had je het tegen mij?
Want ik weet het niet goed Frusty .
Zoja liefst augustus indien ik zou mogen!