Inenten ook rhino?of alleen influenza?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Inenten ook rhino?of alleen influenza?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-03 16:02

Ik heb de keuze moeten maken of ik alleen tegen influenza ent of ook tegen rhino. Mijn (verzorg)paarden hebben altijd alleen influenza gehad dus nu heb ik Mabel ook niet tegen Rhino ingeënt, heb ik de juiste keuze gemaakt?

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 17:16

Ik heb ook alleen tegen influenza geeint. Volgens mijn dierenarts zijn ook geeinte dieren vastbaar voor Rhino, alleen de gevolgen zullen waarschijnlijk minder ernstig zijn. Bovendien moet je tegen Rhino veel vaker enten dan tegen influenza.

Wij gaan niet heel vaak weg met de paarden. Als we toch op pad gaan zorgen we dat ze niet aan vreemde paarden ruiken en gebruiken we onze eigen borstels etc. Volgens de dierenarts heb je dan de grootste risico's uitgesloten.

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 17:58

mammasan schreef:
Ik heb ook alleen tegen influenza geeint. Volgens mijn dierenarts zijn ook geeinte dieren vastbaar voor Rhino, alleen de gevolgen zullen waarschijnlijk minder ernstig zijn. Bovendien moet je tegen Rhino veel vaker enten dan tegen influenza.

Wij gaan niet heel vaak weg met de paarden. Als we toch op pad gaan zorgen we dat ze niet aan vreemde paarden ruiken en gebruiken we onze eigen borstels etc. Volgens de dierenarts heb je dan de grootste risico's uitgesloten.


Klopt, mee eens. Ik ent ook alleen tegen Influenzea en Tetanus...

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 19:32

Ik heb mijn drachtige merrie ook niet tegen Rhino geent, verder doe ik het ook nooit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 21:05

wij enten er wel tegen, een tuigpaard dat we eerst hadden heeft het gehad en het hoeft maar 2 keer per jaar

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 21:41

Als je alleen jouw paard tegen rhino laat enten en de stalgenoten worden niet tegen rhino geënt, dan heeft het eigenlijk geen zin.
Naar mijn idee heb j ede goede keus gemaakt.

demmie

Berichten: 131
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 23:50

ik ent gewoon altijd maar allebei (2 x p.j.).... dan weeet ik zeker dat het niet aan mij heeft gelegen als hij iets krijgt.... Nerd

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 07:00

Ik heb niet geënt tegen rhino omdat het volgens de DA geen enkel bewijs geeft dat het paard dan ook beschermd is.
Maar gebruik de zoekfuntie maar eens. Hier zijn al meerdere topics over geweest waar alle voors en tegens in beschreven worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 18:17

ik doe het inderdaad ook maar om te doen wat je kan. Je weet maar nooit en als er een kans is dat het helpt......

Jel

Berichten: 699
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 19:30

Ik heb het wel gedaan omdat hij met veel verschillende paardjes in aanmerking komt. Al zijn stalgenootjes hebben het ook gedaan. Volgens mij doet iedereen het bij ons op stal.