Alles gaat mis...altijd weer pech...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tancreda4

Berichten: 24022
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Alles gaat mis...altijd weer pech...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-03 20:38

Weer een tegenslag gehad. Ik heb al meerdere verzorgpaardjes verloren. Zo werd mijn eerste opeens verkocht. Daarna ging ik Tancreda verzorgen. Na een klein jaartje geluk en vreugde, kreeg zij een ongelukk en werd afgemaakt. Daarvoor was ik al voortdurend bezig met wondjes te verzorgen, want Tancreda bleek echt een ongeluks vogel te zijn. Was ze niet gewoon kreupel had ze wel een irriterend oog of een wond.
Nadat ze weg was, ging ik Genderose doen. Deze verzorg ik nu sinds september, nu dus een half jaartje. Ze is nu hoogdrachtig.
Maar ook met haar heb ik niet lang gewoon kunnen genieten. Ze verliest bloed tijdens haar drachtigheid (poreus bloedvat), daarnaast heeft ze gigantische gallen aan haar achterbeen waar ze ook last van krijgt als ze op de weg heeft gelopen (voor de kar). Nu heeft de baas verteld dat hij haar niet meer wilt houden, omdat ze neit meer voor het fokken kan worden gebruikt en haar benen het niet meer toelaten om voor de kar te lopen. En alleen stappen vind hij neit genoeg om een paar te houden. Weer een hele tegenslag, omdat het net zo goed gaat. Ik heb net een goede band met haar weten te berijken, iets dat ik vorig jaar nooit had durven denken. Gelukkig blijft ze nog een half jaartje, maar ik moet nu dus weer een paardje moeten missen, terwijl ik nog lang niet over het verdriet van Tancreda heen ben.

En of dat niet genoeg is, is Genderose kruepel geraakt, en heeft ze ook sinds een paar dagen vocht in haar voorbeen bij haar pees. En de drachtigheid is ook nog een vraag hoe dat zou gaan aflopen, omdat ze veel dikker is dan vorig jaar en er ook veel meer last van heeft. Ik ben zo bang dat het een tweeling wordt...

Allemaal tegenslagen dus in mijn leven. En mensen zeggen me vaak: Bel een dierenarts om al die kwaaltjes zeker te stellen. Maar 'Mijn' merrie, is niet mijn merrie. Ik verzorg haar, dus heb ik er niets over te zeggen.

Ik vind het echt zo klote, ik moet nu weer een paardje gaan verliezen, en ze krijft er ook steeds wat bij. Zou er een vloek ofzo op mijn rusten, dat de paardjes die ik verzorg allelei kwaaltjes krijgt. Ik baal zo... Waarom is het leven zo klote op sommige momenten....

Ik moest dit even kwijt, ik vole me echt klote...



KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 20:42

Ach meissie. Wat rot voor je. Soms kan het allemaal zo ontzettend tegen zitten. Maar toch moet je verder, je moet goed voor haar blijven zorgen in ieder geval zolang dat gaat. Zij zal dat wel op prijs stellen. Ik wens je heel veel sterkte...... Ach gut Ach gut Ach gut

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 20:44

Wat vreselijk rot voor je. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet zeggen. Ik hoop voor je dat je nu alle narigheid hebt gehad en een zonnige periode tegemoet gaat.
Geef de moed niet op hè?
Sterkte....

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Tancreda4

Berichten: 24022
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-03 20:48

Ik verzorg haar natuurlijk zo goed mogelijk en ga ook zoveel mogelijk genieten van de tijd die ik nog met Genderose heb. Maar ik ben zo bang voro haar toekomst, omdat ze steeds vaker last heeft van haar benen en ook niet meer voor de fok kan. Ze is nog maar 15 en nu al allerlei ouderdoms gebreken...

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 20:55

Wat erg zeg. Hoop dat het toch goed komt met Genderose, dat ze iig de dracht goed af kan maken. Sterkte meis!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Lobke98
Berichten: 430
Geregistreerd: 13-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 21:17

Tjee wat rot voor je zeg. Verdrietig Vooral dat het maar blijft doorgaan al die pech!! Ik vind het ook sneu voor het paard. Ik begrijp je trouwens wel dat je je machteloos voelt...het is niet jouw paard dus eigenlijk heb je geen inbreng. Terwijl je er net zo van houd alsof het je eigen paard zou zijn.
Sterkte saampjes!! Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, JudithO, Laj1, Monique1963, Supertje en 168 bezoekers