Overledene geeft signalen? Waar of niet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Overledene geeft signalen? Waar of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 15:07

Zoals sommige wel zullen weten is een vriendin van me een aantal weken geleden overleden... Laatst sprak ik met die moeder en hoorde een aantal vreemde dingen, bijv.:

- Toen een goede vriend van het meisje hoorde dat ze in het ziekenhuis lag, gingen ze er als de donder heen. Maar haastige spoed is zelden goed en er gebeurden dus weer de nodige dingen (sleutels kwijt, enz). Toen hoorde die vriend het meisje ineens zeggen 'Maar je niet zo druk, ik red me wel' en later bleek dat ze precies op dat moment overleed.
- De hartsvriendin van het meisje woont in Canada en had een voetbalwedstrijd. Ze maakte ineens een (bijna onmogelijk) doelpunt en werd niet goed. Duizelig, misselijk, enz. Ook weer precies op het moment dat het meisje overleed.

Toen ik dit naderhand dus hoorde, liepen de rillingen over mijn lichaam. Volgens mij is er dus echt meer tussen hemel en aarde en geven overleden mensen echt signalen door, wat denken jullie?

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 15:11

Als ik jouw verhaal lees dan was ze dus niet dood op het moment van 'bericht' geving, of beter gezegd waren de personen blijkbaar ontvankelijk voor de energie die ze uitstuurde op dat moment.
Ik vind het niet zo vreemd, maar dat ben ik.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 15:11

Ik denk dat je gelijk hebt. Het is voor iedereen anders, maar ik ben er heilig van overtuigt dat er meer is na dit leven. Er zijn zoveel verhalen, die heel veel op elkaar lijken, dat kan geen toeval zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 15:17

Hmm. Er was ook zoiets op het moment dat ze echt overleden was. Haar moeder had heel zware slaapmiddelen na het overlijden. Toch werd ze (na geloof is 4 dagen) midden in de nacht wakker. De andere 2 kinderen waren bij een vriendin van ze aan het slapen. Ze zag licht op de gang en hoorde heel jonge kinderen spelen en roepen. Toen hoorde ze ineens de stem van haar dochter (die niet meer was...) zeggen: "Stil jongens! Anders word moeder wakker en ze slaapt net lekker!" Vervolgens ging het licht op de gang uit en was er niets meer te horen of te zien. Sindsdien slaapt ze weer gewoon goed...

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 15:22

Laatst is de vader van een vriendin van me overleden.

Normaal wordt het in het weekend toch wel een uurtje of 6, maar nu ging ze ineens om 3.10 weg.
3.20 steekt ze thuis de sleutel in de voordeur.. telefoon.. of ze naar het ziekenhuis kwam. En inderdaad toen ze daar aankwam was d'r vader net overleden en hebben ze haar meteen gebeld.

Denk dat er inderdaad meer is, en bij dat soort dingen probeer ik ook altijd bewust stil te staan.
Op een bepaald tijdstip iets typisch voelen wordt in de agenda geschreven, je zal de dag erna maar 'zie nou' zeggen. En bij een dejá-vu ga ik er ook altijd voor zitten, plaats de situatie en ga kijken of ik al 'wist' wat er verder gebeuren gaat.

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 15:25

Zelf probeer ik altijd hele nuchtere verklaringen te vinden maar dat dit soort dingen kunnen weet ik heel erg zeker. Ik heb al meerdere dingen meegemaakt en ik krijg er nog steeds de stuipen van.

Volgens mijn dochter van 5 komt mijn vader (die al bijna 14 jaar dood is) af en toe bij haar langs. Ik weet niet of het waar is, ik weet in elk geval dat ik het haar niet aangepraat heb.

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 15:28

Ohh bah.. Scheve mond
Ik geloof echt in dit soort dingen, er is echt wel meer na dit leven. Je hoort ook zoveel verhalen, die lijken zo op elkaar, maar onverklaarbaar. De moeder van mijn vriendin lag al in bed, en dr vader was nog niet thuis, en opeens hoorde ze de deur beneden open gaan, dus ze dacht dat die vader thuis was. En 5 min weer de deur open, dus die moeder gaat kijken, en zag die vader en vroeg was jij net ook al thuis? Hij zo nee? Verward Ik kom net binnen lopen, en later zag die vader een overleden familie lid.. Scheve mond Brr.. Ik geloof er echt heilig in dat er meer is, moet haast wel denk ik. Maarja niet iedereen gelooft erin, maja zeg nooit nooit..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 15:35

Percy, dat lijkt me niet fijn! Ik zou toch niet lekker zitten als mijn dochter me zoiets vertelde (niet dat ik die heb)

Het lijkt me best wel eng als je daadwerkelijk een overleden familielid ziet... Zeker als je later hoort dat het niet je man was, maar een overleden familielid dat langs kwam...

Druif_01

Berichten: 8835
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 15:38

mijn tante is overleden vorig jaar (ze was geestelijk en lichamelijk gehandicapt) en zat in een tehuis voor lichamelijk en geestelijk gehandicapten. Op een dag overleed ze plotseling toen ze werd gewassen in de armen van een verpleegster, mijn oma heeft het daar heel moeilijk mee gehad dat ze geen afscheid heeft kunnen nemen van mijn tante. Ze heeft heel lang slecht geslapen totdat ze in een droom een keer mijn tante zag en die zij haar dat alles goed met haar ging en dat ze zich geen zorgen hoefde te maken. Sindsdien slaapt mijn oma weer normaal. Ik weet zeker dat er meer is als gewoon het leven hier op aarde

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 15:43

Dat is bijna hetzelfde als wat ik in een eerder bericht vertelde!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 16:11

Ik ben best wel nuchter, maar hier geloof ik dus wel in!

Ik hoor heel vaak het nummer dat op de crematie van een hele goede vriendin gedraaid werd op momenten dat ik het moeilijk heb of als ik gewoon bevestiging wil...Je kunt natuurlijk zeggen dat het tussen mijn oren zit, maar het is geen nummer dat je vaak hoort dus ik vind het wel toevallig Verward

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 16:21

Niet direct waar hierover gesproken wordt, maar ik heb ook zoiets geks meegemaakt. Mijn broer is in het weekend van 20 januari 2001 overleden. In zijn agenda stond in geen enkel weekend ook maar een letter geschreven, maar precies in het weekend dat hij is overleden stond er "oliebol happens, even while you're having the greatest time of your life". Vond ik zelf heel gek...alsof hij onbewust wist dat hij zou komen te overlijden in dat weekend...
Persoonlijk zou ik het heel fijn vinden als mijn broer me een bezoekje zou brengen Scheve mond

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 16:46

Ik heb zelf nog nooit zoiets meegemaakt, maar ik geloof wel dat dit soort dingen kunnen. We kunnen nou eenmaal niet alles verklaren. En andersom: dat we iets niet kunnen verklaren wil ook niet zeggen dat het niet bestaat...
Ik denk dat degenen die iets dergelijks meemaken er veel steun aan hebben.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 17:39

Bij mijn oom was het ook zo raar. Hij wist al dattie dood ging (me tante wist dat niet) hij liet overal briefjes achter (waar me tante later achter kwam)...toen ging hij naar de wc, bleef lang weg dus me tante kijken.

Me oom lag ingezakt bij de wc, leek dood, opeens staattie op rent de tuin in, rent terug brabbeld iets en zakt in en is dood!

Brrr Scheve mond

Éowyn

Berichten: 44
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Roeselare,België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 17:39

Ik geloof ook dat dit soort dingen kunnen.

Het is misschien dwaas om te zeggen maar volgens mij hebben meerdere mensen dit al eens meegemaakt. Waarom zouden er anders boeken over geschreven worden, of films van gemaakt (zoals the sixth sense).
Die mensen kunnen dit toch niet gewoon verzinnen? Ze moeten toch ergens ooit eens een impuls gehad hebben, die ze op die weg gezet heeft?

of ben ik nu gewoon te ver aan het denken...?

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 19:02

Ídd ik geloof hier ook sterk in..

Heb zelf ook zoiets meegemaakt.

De neef van mijn vader bijv.
Had hem echt al járen niet meer gezien, nog als klein kind weet ik nog dat hij in het ziekenhuis lag voor zijn kanker.

2 jaar geleden ongeveer werd ik sochtends wakker en ik dacht ineens aan hem, ik kon me niet meer herrinneren of hij nou dood of levend was(ook al raar want ik ken 'm zeg maar amper dus denk ook zelden aan hem), dus ik vroeg het aan mijn moeder of hij nou dood was, maar dat was niet zo.


Toevallig de volgende dag kregen we een overlijdens kaart binnen.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 19:22

Best eng allemaal. ik geloof hier ook heilig in en ik vind het allemaal echt eng.
Ik hoor als ik alleen thuis ben of alleen in een kamer ben oook vaak ergens de deur open gaan of iemand op de trap lopen.
Eerst ging ook opeens de kraan in de keuken heel hard lopen, dus ik ren erheen en wil net met mijn hand de knop omdraaien, gaat ie weer uit. Oeh, toen was ik echt bang. ik snel de kuiken uit en ons hondje bij me geroepen.
Onze hond ziet of hoord trouwens ook dingen in huis, altijd op de plaats van de computer (ook vaak als ik erachter zit) Dan ligt hij te slapen en springt hij opeens op een begint te grommen en zet zijn kraag op enzo.
Daar kan ik echt bang van worden.

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 19:34

Ik geloof er ook wel in hoor. Hebben jullie char gezien op rtl4??? Ik wel, en als je dat ziet dan geloof je er wel in hoor!!:D
Ik vind het niet echt eng ofzo. Maar er zijn wel meer onverklaarbare dingen.
Zoals ineens de deur van de computerkamer open gaat terwijl ik hem toch echt dicht heb gedaan. en de gordijnen die wapperen terwijl het raam niet open staat.

Geloven jullie in aura's?? ik heb aura foto's gezien en die heb ik hier ook al een keer op het forum gezet! Maar toch vind ik hhet raar ik kan ik er niet echt in geloven dat aura'a echt bestaan.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 19:41

Sommige mensen kunnen auras zien! in mijn familie (moeders kant) zijn de mensen allemaal een beetje paranormaal begaaft. De een ziet auras, de andere lichtvlekken of vage vlekken, de een doet aan hand oplegging (is lekker ontspannend) en er is er een met telikinesise (hoe schrijf je dat?) krachten. Hij kan dus voorwerpen vrplaatsen zonder dat je ze aanraaakt. Maar ik denk eigenlijk dat iedereen dat wel kan, als je veel oefent en echt gefocust bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 19:49

gliss schreef:
Geloven jullie in aura's?? ik heb aura foto's gezien en die heb ik hier ook al een keer op het forum gezet! Maar toch vind ik hhet raar ik kan ik er niet echt in geloven dat aura'a echt bestaan.


Welk forum is dit dan?

Ik word er gewoon stil van, om dat zo te horen wat iedereen zoal meemaakt...

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 19:51

Eh domme vraag mischien wat zij aura's

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 20:13

Auras zijn een soort lichtkringen om een levend wezen heen (als je ze ziet). De kleur geeft aan in wat voor een gemoedstoestand degene is. (Sommige zien het ook bij bloeiende bomen)

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 20:14

Oh, nee ik zeg het fout. het is een soort kring van energie om je heen, maar als je ze kan zien, dan zie je ze meestal als een kring licht.

Linet

Berichten: 704
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Zoetermeer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 20:23

Anique_Vaandrig schreef:
Volgens mij is er dus echt meer tussen hemel en aarde en geven overleden mensen echt signalen door, wat denken jullie?


Ik geloof hier voor de volle 100% in!!! Lachen
Ik heb zelf heel veel van dit soort soortgelijke dingen meegemaakt met mijn overleden opa. Seinen, gedaantes zien, enz enz.
Hij is mijn beschermengel...


Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 20:31

Ik geloofde hier eerst dus helemaal niet in, tot mijn 2 opas overleden...
Bij mijn eerste opa had mijn oma (die toen al dood was) vlak voor haar dood gezegt, dat ze met moederdag bij mijn opa wilde zijn.. En precies díe nacht, is hij overleden.

Bij mijn andere opa had ik een droom gehad, dat mijn opa een ongeluk had gehad. Ik was het net aan mijn ouders aan het vertellen bij het ontbijt, toen we een telefoontje kregen dat mijn opa was overleden.. overigens NIET bij een ongeluk, maar een hartaanval... Ik vind het maar eng:S