Grote schoonmaak houden: wat doe je weg?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Grote schoonmaak houden: wat doe je weg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-03 10:01

Omdat ik mijn kast op mijn vorige stal leeggehaald heb en alles nu in de auto ligt Haha! , wilde ik maar eens grote schoonmaak gaan houden. Door het hele huis heen liggen ook nog allemaal paardenspulllen dus het wordt tijd dat ik eens de bezem er doorheen ga halen.

Maar ik kan zo vreselijk moeilijk afstand doen van mijn spullen. Zo heb ik wel 5 hoofdstellen boven liggen, ik doe er nooit wat mee, gebruik ze niet, maar toch vind ik het zonde om ze weg te doen.

Precies hetzelfde geldt voor mijn Stubben springzadel dat ik een blauwe maandag gebruikt heb voor Fitz. Ergens is het hartstikke zonde dat dat ding maar ligt te liggen maar aan de andere kant: stel dat ik nog eens een jong paard moet inrijden, dan doe je dat toch ook niet met je goede zadel?

Kortom, *zucht*, wat verkopen jullie allemaal tweedehands? Laten jullie ook alles liggen, want je weet tenslotte maar nooit, of hebben jullie zoiets wie dan leeft die dan zorgt en opruimen die troep?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 10:08

Ik heb zo laatst ook grote opruiming gedaan,
ik heb op alle spullen waar ik me aan ergerde (zoals bijvoorbeeld fleecedekens, dat vind ik zo rotspul voor paarden), alle spullen die ik 2 jaar niet meer had gebruikt en alle spullen die ik niet mooi meer vond een prijs geplakt.
Voor dat geld wilde ik het kwijt en voro minder niet, dan houdt ik het nog liever zelf...

Als je opruiming gaat houden wil ik me graag aanbevolen houden, kom ik wel bij je thuis shoppen

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 10:09

Ik heb de knop omgezet en eens eea wat ik meer dan een jaar niet gebruikt had verkocht/weggedaan.
Je kan wel blijven verzamelen.....

Thuis gaat dat ook zo, wat ik langer als 1 of 2 jaar niet gebruikt of bekeken heb, dat gaat weg.

Dat ruimt lekker op moet ik zeggen.

:evaw:

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 10:46

Als je al eens drie van de vijf hoofdstellen wegdoet, dan heb jer nog twee over. Ook dat is lijkt me wel genoeg. En verder idd wat heb je al een jaar of langer niet gebruikt.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 11:01

Weggooien doe ik niet gauw, dus mijn verzameling wordt alleen maar groter en groter en groter. Ik krijg nu in huis een extra zadel/paardenspullenkast, die zijn we nu aan het bouwen, zodat mijn bende iets meer georganiseerd is. Daarbij komt dat ik een dekjesmanie heb, dus ik koop dekjes bij de vleet en ik kan er geen afstand meer van doen..... HELLUP!!

Toos paardloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 11:17

Mijn kast puilt zowat uit ... tis echt erg. Maar soms vind ik het ook zo zonde om weg te doen. Straks heb je het nodig en dan heb je het verkocht. Maarja ... ik ga eerdaags ook maar eens aan mijn ''grote schoonmaak beginnen''.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 11:38

Ik heb nieuwe kasten gekregen( hele mooiruime) en nu heb ik de helft weg gedaan
Ouwe dekens,vliegendekens.
Halsters, hoofdstellen, dat soort dingen, allemaal weg, bij het grofvuil gezet, halfuur later was het allemaal weg Haha!

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 11:38

als dat een bruin springzadel (geen vzh) is Fitz, heb ik misschien wel belangstelling *LOL* Helpt dat? Overigens doe ik zelf dus niets weg aaan paardenspullen tot het echt helemaal versleten is. Je weet nooit of het nog eens handig is Haha!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 11:41

Ik probeer altijd minimaal 1x per jaar een grote schoonmaak te houden. Als ik iets een jaar niet heb gebruikt, dan bewaar ik het nog een jaar. Heb ik het dan nog niet gebruikt, dan doe ik het weg/verkoop ik het.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 12:14

Ik heb vorige jaar grote opruiming gehouden toen ik van stal verhuisde en tot de ontdekking kwam dat ik wel erg veel spullen had! Haha!
Ik heb spullen die stuk waren (oude dekens enzo) weggegooid, even heel erg zonde, maar daarna ruimt het toch wel lekker op!
De dekens die Fie te klein waren heb ik naar het 2e hands winkeltje gebracht, samen met wat spullen die ik echt niet meer gebruikte.

Het is onwijs moeilijk, maar soms is het echt even nodig om een grote opruiming te houden...
Succes!
En als je nog wat leuks voor mij weg doet hoor ik het wel!! Haha!

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 12:34

Als je met zulke mededelingen komt, liggen er altijd wel aasgieren op de loer :-D

Ik ben zelf iemand die ook moeilijk dingen weg doet, maar zo af en toe verkoop ik drastisch alles wat weg kan.
Ook ik ben wel geinteresseerd in je springzadel. En misschien ook wel in andere spullen...

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-03 12:41

Hahaha, laat ik even zeggen voor iedereen die in dat springzadel geinteresseerd is, dat het al een oud zadel is en dat het er niet meer zo mooi uit ziet.
Het is vooral functioneel Haha!

Dus wie nog interesse heeft, gelieve via PB, want hij gaat eruit, dat heb ik inmiddels besloten. Haha!

P.S. Voor het overige zet ik wel een topicje op Eenmaal, Andermaal, dus houd dat maar in de gaten. Knipoog

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 12:43

Nou ik kan dus al helemaal niks weg doen, ooit wilde ik een neopreen singel van Kieffer te koop aanbieden. Mijn vriend zei dat ik hem misschien beter kon bewaren want wie weet kocht ik er ooit nog eens een groter paard bij en dan zou hij goed van pas komen (hij was Jaike te groot)
En zie nu Ilet draagt hem Haha!

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 12:43

ik houd EA in de gaten *LOL*

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 12:45

Ik heb al niet zo veel, ik doe dus niets weg! Mijn VZ zadel brengt niet veel meer op (ze gaf er 100 euro voor) die houd ik dus mooi zelf.
Iemand zei zo mooi tegen mij, het vreet niets dus laat het maar mooi liggen Haha!

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-03 12:46

Daar zit ook wat in, Jantina. Maar als je langzamerhand wat ruimte tekort begint te krijgen en met name een zadel kun je niet zo makkelijk kwijt dan moet je toch gaan ruimen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 12:51

Zo heb ik voor een paar maanden tig shabrackjes en dekens weggegeven aan een gehandicapten instelling.
Het was niet de moeite om te verkopen, maar te goed om weg te doen. Zelf gebruikte ik het niet meer en lag het in de weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 13:26

Sjuimpje schreef:
Zo heb ik voor een paar maanden tig shabrackjes en dekens weggegeven aan een gehandicapten instelling.
Het was niet de moeite om te verkopen, maar te goed om weg te doen. Zelf gebruikte ik het niet meer en lag het in de weg.


Da's toch liefdadigheid?
Wel lief van je hoor Sjuim Haha!

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 13:57

Soms heb ik wel een opruim bui. Dan verzamel ik alle dingen die weg mogen en maak daar een topic van op EA. Maar meestal gaat de helft niet eens weg. Het zijn bij mij allemaal veulen halsters en wat shetland spulletjes. Ook al zijn die shet spullen bijna nieuw en heel duur geweest geeft men daar verschrikkelijk weinig(10 euro voor een bijna nieuwe stal deken enzo) voor dus dan gaat het maar weer bij mij de kast in.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-03 14:17

Help!!!!!!

Ik was net begonnen, maar ik word bij de eerste doos al gillend gek.
Spliksplinternieuwe longeerlijn, toen de DA bij mijn vorige paard zei dat werk aan de dubbele longe wel goed was, nooit gebruikt, dat is toch zonde om die te verkopen? Stel voor dat ik nog weer eens werk aan de dubbele longe moet doen (en dan ook echt ga doen Knipoog)
En zo gaat het maar verder, ik ben echt slecht in opruimen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 14:26

Ik ook!
Vooral met mijn kamer *gna gna*
Maar ik vind het soms ook wel moeilijk om spullen te verkopen die erg dierbaar kunnen zijn geweest ...

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 14:57

Ik "verzamel" dekens Bloos. Die heeft ie dan 1 of 2 jaar op en dan beginnen ze wat ouder te worden en dan koop ik er vast een voor als de oude bijvoorbeeld kapot gaat. Maar na een tijdje kan ik het dan toch niet laten en doe de nieuwe op Frusty.
Heb dus nu een rek vol met op zich nog goede dekens die ik niet meer gebruik. Moet er toch maar eens een paar van zien te verkopen...

Iemand toevallig interesse in een Norton staldeken met onderlengte 1.75?

Endurance: To Finish is To Win!
[o]

Alvaron 1.6.1988 - 31.8.2017 Dag lief, ik mis je...

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 15:16

Zal ik een dagje komen helpen Fitz Verward Ik ben namelijk erg goed in opruimen, vooral bij een ander *LOL* Mijn eigen kamer is wat minder, maar paardenspullen opruimen kan ik wel het enige ding dat ik in de kast heb liggen wat niet gebruikt wordt is een chambon...Ik kan echt niet met dat ding overweg...Knipoog

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 15:59

ja mijn zoldertje ligt ook proppievol Haha! heb getuigen *LOL* ,ben ook slecht in wat wegdoen,heb ook nog iets van 3 zadels boven en allerlei dekens.

Mocht de clinic van katja bij mij thuis bevallen wil ik aan het eind van de zomer wel een 2ehands marktje houden,gezellie met kleedje op de grond

Z1+4


cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 16:17

heey,
ik heb ook wel eens van die buien maar dan denk ik meestal niet alles te overhaast weg doen want dan krijg je er misschien nog spijt van, misschien is het een idee, om iets te verhuren of uit te lenen aan iemand van wie je weet dat hij/zij er goed mee omgaat en dat, als jij het echt weer nodig hebt, je het weer kan gebruiken.

veel succes
cracker

Let love shine so bright


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, Foreverkliek, Leedebee, Lucy_121, MirjamRobin, Nina1999, Yavanna, ziechriet en 97 bezoekers