Wat kopen jullie voor je verzorgpaard/pony..?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Wat kopen jullie voor je verzorgpaard/pony..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-03 15:38

Zoals de titel al zegt, wat kopen jullie voor je verzorgpaard/pony..?
Gebruiken jullie alleen de spullen van de eigenaar of kopen jullie zelf je spullen, shabrakjes,halsters enz..?

Ik heb voor Roos eigen poetsspullen, een halster en een shabrakje.. heb in het verleden ook een keer blauwe bandages gekocht, liggen alleen nog in de schuur en bijna nooit gebruikt.. aangezien ik pas jarig ben geweest en aardig wat geld heb gekregen, wil ik misschien wel een nieuw hoofdstel voor Roos kopen of nog een nieuw shabrakje erbij.. als het nog in de kast past en als Rooslover het goed vind.. Haha!


Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 15:48

Ik kocht alles voor mijn verzorgponnies. Alleen het voer ed niet. Maar toen ik daar kwam hadden ze zelfs geen halsters!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 16:08

Sinds mijn vorige verzorgpony heb ik een streep getrokken. Ik koop alleen nog maar dingen die ik ook bij andere paarden zou kunnen gebruiken.

Ik had namelijk allerlei spullen gekocht die de eigenaresse in de toekomst zou overnemen omdat ze op dat moment geen geld had. Door omstandigheden ben ik er in februari mee gestopt en toen wilde ze opeens niets meer overnemen. Zat ik mooi met de spullen.

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 17:41

Tja ..wat ik voor Laine heb ..en dan zal ik vast nog wel dingen vergeten is Lachen.?
- 2 Winterdekens 400 gram
- 1 Winter/tussen deken 200 gram
- 2 Zomerdekens
- 1 Regendeken
- 2 Zweetdekens
- 2 Shabrakjes
- 2 Hoofdstellen
- Longeersingel
- Longeerzweep(al vraag ik me nu af waar die gebleven is Tong uitsteken )
- Bitstukje
- Poetskist met heel veel borstel en veel dubbelen
- Zweetmes
- 2 Gele Bandages..en 4 Babyblauwe
- Peesbeschermers
- 2 Longeerlijnen
- Heel veel halsters en touwen (Oa..Babyblauw,fel blauw,groen,geel,oranje,roze,bordo,leren,grijs en nog een meeer!!)
- Muslie & Slobber om bij te voeren
- Nog een kist vol kruiden en poedertjes
- Bak vol (hoefvet ,teer,hoefolie,shampoo,anti klit enz)
Dit onder andere en nog wel meer Bloos

Your my world, my heart, my soul
If you ever leave..
Baby you would take away everything good in my life

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 17:45

Heb net 2 paarden die ik mag rijden en ben niet echt van plan om er wat voor te gaan kopen. Ze hebben t zelf al erg leuk voor elkaar, spullen genoeg enzo. Dus zie er de noodzaak nog niet echt van in

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 17:46

Tessebes schreef:
Sinds mijn vorige verzorgpony heb ik een streep getrokken. Ik koop alleen nog maar dingen die ik ook bij andere paarden zou kunnen gebruiken.


Dit doe ik dus ook. Met uitzondering van een sjabrakje met naam, maar als ik wil, kan ik zelfs dat er af halen....
Niet dat ik dat ooit van plan ben hoor! Ik denk wel dat dit een blijvend verzorgpaardje is. Ik ben helemaal gek met de eigenaren en andersom! En ik ben natuurlijk dol op Chica zelf Knipoog

Ik heb poetspullen, hoofdstelonderdelen, stuk of 6 sjabrakjes (full-maat, dus kan ze altijd nog gebruiken), een nepbonten-onderlegger en nog wat kleine spulletjes.

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 19:11

hmm ff denken wat ik allemaal gekocht heb voor me verzorgpony`s:

- 2 Zadels
- Stuk of 5 shabrakken
- 4 singels ongeveer
- 3 halsters
- 2 hoofdstellen (en 2 gekregen)
- borstels
- peesbeschermers
- bandages
- hoefvet
- zweepjes
- singelbontje
- halstertouwen
- glansspray

Vast wel nog meer, maar dat weet ik niet meer...

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 19:20

Ik heb nog nooit wat speciaal voor mijn verzorgpony's gekocht. Alleen ondertussen heb ik mijn poetsspullen die ik gebruikte op de manege, allemaal ontsmet en daarnaar toe meegenomen. Verder ligt er een singel, die past beter en had ik toch liggen.
Voor de rest niets van mij. Ik ben de enigste daar die rijd op ze, maar er ligt zat. Misschien neem ik nog eens een halster mee en touw, is er nu bijna niet. Maar alles wat ik voor mijn eigen pony heb, passen die pony's ook. Dus ik koop niets voor ze speciaal.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 19:28

Ik hoef eignelijk niks te kopen want ze hebben al alles.
Allen heb ik voor mijn verzorg shet een halster gekocht omdat het andere kapot aan het gaan was. Maar de eigenaar had het ook zelf gedaan hoor, maar ik wilde het kopen want ja ik mag ook Toont (de shet) verzorgen he.

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 20:26

-poetsspullen
-halsters
-bandages
-peesbeschermers
-hoofdstel
-onderleggers

En dat is het denk ik, het is allemaal niet echt nodig, maar ach, het is zo leuk he, dat kopen Knipoog.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 20:39

Ik koop wat ze nodig heeft ( of eigenlijk wat ik nodig heb, om haar te rijden).
Tot nu toe heb ik daar mee naar toegenomen (omdat ik het nog had liggen / of heb gekocht)
- een zadel
- nieuw hoofdstel
- shabrakje
- zweep
- pijpekousen
- longeerlijn en bitstukje
- hoevenkrabber
- halster
- nieuwe zweetdeken
- en nu een halster voor de shet die daar ook staat.

En dan ben ik vast nog wel wat dingen vergeten. De eigenaar is ook zeker bereid die spullen te betalen, maar dat vind ik niet nodig. Ik mag kosteloos op zijn paard rijden (mag er echt alles mee), dan ben ik blij als ik wat terug kan doen.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 22:06

Ik kocht altijd alleen maar kleine dingetjes. Een halster of een shabrakje, ofzo. Maar ja, in die tijd had ik ook niet zoveel geld te besteden.

* To Belg, or not to Belg *

Eliesje

Berichten: 1141
Geregistreerd: 06-09-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 22:06

Ik gebruik gewoon de spullen van de eigenaar voor Rapido.
Waaronder het Kieffer Lech dressurzadel Kwijl kwijl...

Check mijn CU2 en laat een bericht achter!

Tancreda4

Berichten: 24022
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 22:30

Ik koop eigenlijk alles voor mijn paardje. Alleen een zadel niet. Dat komt wel van de baas. Hij heeft ook wel halsters + touwen + hoofdstellen, maar dat heb ik ook zelf gekocht.

Ik heb nu dit allemaal gekocht:
2 zweetdekens, een aantal dekjes, een hoofdstel, bandages, strijklappen poetsspullen, uiercreme, singel, singelbontje, ik heb een stuk of 5 halsters, 3x een neusbontje, hoevenvet, shampoo, sponsen, heel veel halstertouwen, bandage riempjes, poetsbak. Dat was het volgens mij. Meer schiet me niet te binnen.

En binnekort komt er pijpkousen, een vliegendeken, antiklit, nog een halster, een vliegennetje (heb ik trouewns ook al een oude), waarschijnlijk ook nog een hoofdstel en een zomerdeken (als zweetdeken).

En ook koop ik voor haar voer (mixen), heb knoflook, zonnebloemolie, zemelen + slobber, zeewier.

De baas heeft voor de paarden halsters, twee zadels, een stuk of 4 hoofdstellen, heel veel verschillende bitten, een kaptoon, bijzetteugels, longeer singels, bijzet teugels, twee zweetdekens, en een paard dekjes. Ook een aantal borstels, maar die zijn echt bagger.

Ik koop dus eigenlijk alles voor haar Haha! Maar doe het met liefde en vind het ook hartstikke leuk om te doen. De baas vidn bv. nieuwe strijklappen onnodig, maar van haar oude kreeg je schuurplekken, en ik vind dat ik best genoeg mag doen om het ook voor Genderoosje zo fijn mogelijk te maken. En dat doe ik dan ook zo goed mogelijk Haha!

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 09:47

ik rijd mijn moeder's paarden (= dus mijn verzorgpaardjes) en we hebben alle twee een complete uitrusting voor de paarden die we ook van elkaar gebruiken.

En voor mijn eerste eigen paard (Nou ja, voor de helft dan en het is een veulen) hebben we een halster + touw en een borstel. Hij heeft verder nog niet zoveel nodig *LOL*

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 10:18

Tessebes schreef:
Sinds mijn vorige verzorgpony heb ik een streep getrokken. Ik koop alleen nog maar dingen die ik ook bij andere paarden zou kunnen gebruiken.


Ik moet nog even zeggen, dat bij het paard wat ik nu verzorg/rijd alle spullen goed geregeld zijn. Hij kan misschien een keer een paar nieuwe peesbeschermers gebruiken, maar verder is alles goed voor elkaar.

Danijelle

Berichten: 344
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 10:47

Ik hoef niet veel te kopen omdat ze alles (wat ze op dat moment nodig hebben) gelijk kopen als hij overkomt. Ik denk dat ik wel af en toe iets kleins koop, of een mooi dekje ofzo Haha!

Karnat is er eindelijk!

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 11:31

Voor Dien heb ik niet zo heel veel. Een sjabrakje en peesbeschermers. Voor Floor een halster, voor Tammy(die inmiddels helaas verkocht is) een hoofdstel en een halster. Dat was het wel denk ik. Voor dat Dennis van mij was had ik echt veel voor hem. Hoofdstel, zadel, dekens, een kar, poetspullen, beenbeschermers enz. Eigenlijk alles al. Sinds ik hem gekocht heb is er alleen maar meer bij gekomen

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 18:32

De eigenaresse van Risco had bijna alles wat ik nodig heb, maar op een gegeven moment vind je het leuk om er wat bij te hebben bijvoorbeeld Haha! . Even een paar dingen die ik heb gekocht:

- halster
- touw
- hoofdstel
- dunne zweetdeken
- shabrak
- voer
- elastiekjes
- verzorgingsspullen
- bandages

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 21:11

- Peesbeschermers ( Dat was toch wel handig)
- Poetsspullen
- Shabrakje & halster ( Eigen keuze )
- Zweetdeken ( Eigen keuze )

Meer kopen heeft toch geen zin, ik verzorg op een grote stal, waar zwepen en poetsspullen dagelijks worden gegeten. Iedereen leent ze en legt nooit wat terug.

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 19:50

Lotte had enkel een zadel, een singel, één shabrakje (dat je enkel nog als schotelvod kon gebruiken ), een hoofdstel dat veel te klein was en een paar bortsels.
Wat ik al had en meegenomen heb naar haar :
*groen zadelvormig shabrakje
*rood vierkant shabrakje
*een hoop borstels
*een rood halstertje
*een groen halstertouw

Wat ik bij heb gekocht :
*Martingaal
*twee witte onderleggers
*twee bordeaux onderleggers
*een felblauwe met geel randje
*een groene met geel randje en d'r naam erop
*een geruite onderlegger
*een singel
*een nieuw hoofdstel
*een uitrijdeken
*een hoop halster en halstertouwen
*nog wat borstels
*en nog een hele hoop andere rommel
*getten,voor en achter (ik weet niet hoe het in nederland heet,peesbeschermers geloof ik)

Wat ik nog wil bij kopen :
*een winterdeken
*een gelpad
*iets voor op het zadel zodat IK wat beter zit Tong uitsteken

Grammar, it's the difference between knowing your sh!t and knowing you're sh!t.
Mensen met een zuiver geweten hebben een slecht geheugen.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 19:53

Alles!
Hoofdstel/zadel, poetsspullen, halsters en touwen, allerlei tuttelfrutjes, zelfs het voer/wormenkuren ed. Heb er geen spijt van want het is nu mn eigen. Haha!

Annetteb
Berichten: 16
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 18:59

Ik koop ook wat ze nodig heeft. En eigenlijk ook wat ze niet nodig heeft maar wat ik gewoon leuk vind. Ik weet ook de smaak van de eigenaresse, dus ik zoek het ook zeker wel in die hoek. Gelukkig hebben we dezelfde smaak dus dat gaat heel goed.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 20:49

ik moet alles zelf kopen, de eigenaar heb nieteens een halstertje, maar had nog wel een heel oud zadel liggen....
we kopen ook zelf voer voor ze en dat soort dingen, en verder hebben we nog een zadel, een paar hoofdstellen, poetspullen longeerdingen shabrakjes en nog heel veel meer, en er komt ook steeds meer bij omdat ik gewoon een koop tik heb Knipoog dus er zijn ook een hoop onnodige dingen maar ook wel dingen die echt nodig zijn.....

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 21:36

noouuuuuu sinds junta verhuist is naar een weitje verderop.. staat nu alles in me eigen schuur.. pffffff alles moest op de fiets.. wel hebben echt van alles...
sharir...
halster 3 halster+ touwen, 2 dekjes... heelllll veel lekkere dingen voor hem.. borstels... gekocht (sharir heeft eigenlijk alles al )

junta .. heel veel meer

junta had een westernzadel.. en daar reden we dan mee.. maar niet echt western.. maar ik kreeg onwijs pijn in me rug ..
dus hebben we een vh zadel gekregen van de nicht van me buurmeisje. lag nog op zolder zei ze.. past perfect.. zelf hebben we gekocht
2 dekjes. bandages.... hoofdstel.. heel veel lekkers... truttelspulletjes... eehmzzzz heel de schuur ligt nu vol met junta d'r spullen.. hihih wat een paard allemaal voor troep kan hebben....

Vasco nog altijd mis ik je
Peline mijn nieuwe topper


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __danielle__, MightyMike, MirjamRobin, Monique1963, Plonspony, Supertje, Vagabondo, vilo en 168 bezoekers