Stal bouwen, jou ideen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Stal bouwen, jou ideen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-03 13:47

Het is zover, ik mag een stal gaan uitzoeken! Maar ik ben niet zo creatief en er mag geen bedrag van 1000-en euro's aanhangen maar het moet wel degelijk en stevig zijn! Het moet een "hok" zijn met een ruimte voor 3 stallen, waarvan 2 voor grotere paarden en 1 voor een pony die ook naar buiten moet kunnen, en de mogelijkheid voor 4 te realiseren op den duur. Ze moeten naar buiten kunnen kijken maar niet meteen nat worden. Er moeten genoeg ramen inzitten en de stal moet ruim, licht en veilig zijn.


Er zijn vast wel genoeg mensen die een stal aan huis hebben. Hoe ziet jullie stal eruit (foto's??) en waaruit is het opgebouwd (welk materiaal?)
Zijn er misschien mensen diezelf kastenvol ideeen hebben (bouwtekening???) en mij willen helpen.
Ik wil het liefst dus geen! standaard stal (zo'n houten die je in elkaar kan zetten en klaar!!) maar gewoon iets aparts! Het moet wel 1 geheel zijn en niet een aan elkaar geplakt zooitje!

Iemand misschien een website met voorbeelden en-of ideeen, ik hoor alles graag!

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 13:55

ik ben bang dat als je iets aparts wil er dan ook een flink bedrag voor
neer zal moeten leggen


#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-03 14:00

Barb schreef:
ik ben bang dat als je iets aparts wil er dan ook een flink bedrag voor
neer zal moeten leggen


Met iets aparts bedoel ik meer een aparte vorm of iets dergelijks. Met goedkoper doel ik meer op het materiaal. Je kan met betonblokken (bewijs van spreke Haha!) eeen hele luxe stal bouwen!


Dankje Yaar, ik ga meteen zoeken!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 14:02

Graag gedaan hoor!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 14:20

hier wat foto's van onze stal, weet alleen niet wat het heeft gekost, maar was niet echt heel goedkoop geloof ik, maar met die dingen mag ik me niet zo bemoeien vam mn ouders, heb alleen zitten zeuren om 3 boxen ipv 2 en het werden er ook 3(wilde jong paard kopen) maar toen ineens ging ons mam paardrijden en niet veel later was die 3e box bezet...door haar paard!
denk alleen niet dat het bij deze stal makkelijk uitbreiden is naar een 4e box

onze vorige stal was 1 grote soort schuur zegmaar, met daarin eerst 1 box, later 2 en mogelijkheid voor 6 boxen, helaas is die afgebrand, maar we hebben nu wel een mooie nieuwe stal Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en van dichtbij, het hout is gewoon houtkleur, maar de digi maakt het zo geel!
Afbeelding

dit is wel een populaire stal volgens mij want bij mn bijrijdpaardjes hebben ze dezelfde allee dan met 2 boxen, en een iets grotere zolder erboven voor hooi&stroopslag, wij hebben maar een beetje ruimte bovenin, maar we hebben nog een aparte schuur laten bouwen waar de trailer staat en het hooi&stro ligt

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 14:26

Bovenstaande boxen op foto kostten in 2001 ongeveer 5.000 gulden per stuk.

Ik zelf heb een houten schuur van 6x10m., met daarin 2 boxen, en een deel garage/werkplaats 4x6m. ,met een zoldertje erop. Kostte me in 2001 ongeveer 29.000 gulden inclusief boxwanden.
Zelfmaken is vast iets goedkoper, maar houdt nog steeds rekening met een bult materiaalkosten.

Indicatie: een sneu tuinhuisje van 2x3 m. kost al 900 euro....

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-03 14:32

Ja, dat is inderdaad dat ik wel eens gezien heb!
Met apart doel ik meer op b.v. een ronde deur i.p.v een vierkante en dat soort dingen. Maar die stal van jou vind ik wel erg mooi!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 14:43

Je kan vaak veel details wel zelf bepalen, heb toen ook stallen gezien met zo'n deur die aan de bovenkant rond is, en ronde of halfronde raampjes ipv vierkante, alleen bij alles zit je met de materiaalkosten, wij hadden ook nog eens de kosten van het laten zetten, maar als je een paar sterke&handige mensen kent ben je ook al een heel eind!

geloof dat wij toen bij Stallenbouw Roosen(belgie)zijn geweest, en bij nog een paar, maar weet niet eens meer precies bij wie we de stal nou hebben gekocht!in Belgie hebben we meer voorbeelden gezien, dan bij Roossen in Eersel

http://www.Roosen.be

dat is de site van Roosen, daar kan je vanalles vinden over de bouw van stallen

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 14:47

De staleigenaar waar Dex staat heeft een metselaar laten komen en stallen laten bouwen. Zie er heel leuk uit. Gewoon van baksteen en een lessenaarsdak, met een ruime overstek. Ervoor hebben we nog ong. 1.5 mtr "betonnen terras" voordat de hof begint. De deuren zijn extra vrij breed gemaakt ivm met jonge paarden. Ik zal eens kijken of ik een foto kan maken.

Maitu
Berichten: 619
Geregistreerd: 28-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 15:22

Mijn stallen zien er hetzelfde uit als bij Renske20, ik heb aan de binnenkant alleen nog dik beton uit een stuk, niet van die schuttingdelen. Ik kan zo van de foto niet beoordelen of Renske dat ook heeft. Ze bevallen prima, en ze zijn makkelijk uit te breiden...die van Renske ook hoor... Die van mij komen van Prubo uit Eindhoven, de vier stallen waren in twee dagen klaar! Prima service, prima kwaliteit. Het voordeel van een bestaand bedrijf is dat die door de jaren heen door ervaring wijzer zijn geworden; de deurstijlen (niet de deur maar wat je ziet als de deur open is) zijn bij mij bevoorbeeld rond; een paard kan zo nooit zijn heupen bezeren....Als je zelf ook op al die kleine details wil letten ben je vaak duurder uit.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 15:35

ja ik heb ook betonnen stukken!
hier een foto van toen ze hem gingen zetten!
Prubo zijn wij ook weze kijken toen!

wij hebben ook afgeronde deurstijlen, kunnen zich dus niet openhalen als ze zich stoten!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 17:26

Even offtopic: Renske je hebt dezelfde stallen als de pensionstalling waar ik een paardje verzorg. Alleen daar hebben ze 2 keer 3 stallen. Dus een blok van 6 stallen. De stallen waren in 4 dagen klaar en wat ik raar vond was dat de bodem als laatste gestort werd... Maar ze zijn supermooi en handig! Prijs was iets van 30000 gulden.... Alles werd gedaan door een bedrijf uit Brabant.

Maitu
Berichten: 619
Geregistreerd: 28-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 22:00

Renske volgens mij heb je ook Prubo als ik het zo bekijk...ik heb het beton aan de binnenkant geschilderd donkergrijs en beige. De buitenkant heb ik iets donkerder gemaakt als dat jullie dat hebben.
Symmetje: het is helemaal niet raar dat ze de vloer als laatste doen, deze stal rust op betonnen pouren (of zoiets) is dus juist handig, ev kun je de stal gewoon weer verhuizen. Wij hebben een blok van vier, en ik ben er super happy mee, en de paarden ook. Als je alles bij elkaar optelt; straatwerk, stal, verlichting, schilderwerk etc. dan ben je wel een heleboel geld kwijt, maar je hebt dan ook wat......

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 22:18

#Ymke# schreef:
Ja, dat is inderdaad dat ik wel eens gezien heb!
Met apart doel ik meer op b.v. een ronde deur i.p.v een vierkante en dat soort dingen. Maar die stal van jou vind ik wel erg mooi!

Dat vereist alweer een apart kozijn, hoe meer je van standaard afwijkt hoe duurder het wordt.
Voor een stal zoals jij omschrijft ben je minstens 5000 euro kwijt en dan heb je een hele gewone degelijke stal.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 22:33

Ik zal eens vragen of die van ons ook van Prubo is, hebben toen bij verschillende bedrijven een offerte aangevraagd.
bij ons is de vloer ook al laatste gestort, maar de 1e dag is er wel een riolering aangelegd, we hebben nml rubberen matten(die zijn iig bij Roosen vandaan) met mini gaatjes erin waardoor alles zo t riool inloopt en de stallen altijd droog zijn!
toen is in 1 of 2 dagen de stal gezet en al laatste de vloer er in!
ben er ook echt happy mee!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-03 00:32

Sjuimpje"]
[quote="#Ymke# schreef:
Ja, dat is inderdaad dat ik wel eens gezien heb!
Met apart doel ik meer op b.v. een ronde deur i.p.v een vierkante en dat soort dingen. Maar die stal van jou vind ik wel erg mooi!

Dat vereist alweer een apart kozijn, hoe meer je van standaard afwijkt hoe duurder het wordt.
Voor een stal zoals jij omschrijft ben je minstens 5000 euro kwijt en dan heb je een hele gewone degelijke stal.
[/quote]

Zoiets vermoedde ik dus al Scheve mond
Heb ik toch iets te hoge eisen.
Misschien toch maar overstappen op gewone standaard stallen! Heb hele mooie (complete) buitenstallen gezien voor 1500.

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 09:27

neem niet die van de stallenman of hoe hij zich nu ook mag noemen. Slechte kwaliteit vor weinig geld.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 13:05