rijbroeken vanaf maat 50 bestaan die? (dames)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

rijbroeken vanaf maat 50 bestaan die? (dames)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-03 11:31

Hallo allemaal,

Ik zit me eens af te vragen of er rijbroeken bestaan die groter zijn als maat 48?
Het kan toch niet zo zijn dat er helemaal geen rijbroeken te koop zijn voor mensen met een grotere maat als maat 48?

Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 11:54

volgens mij moet je dan over naar herenbroeken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 11:54

Ze moeten er zijn, ik heb wel eens ruiters gezien met een nog dikkere kont dan ik heb. Misschien eens vragen bij Divoza? Ik denk alleen wel dat je dan minder keuze hebt uit modelletjes en kleurtjes omdat er toch minder vraag naar zal zijn dan naar de standaard maten.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 12:18

Er is pas een topic geweest waarin gesteld werd (niet door mij overigens) dat mensen vanaf een bepaalde omvang maar beter niet op een paard kunnen gaan zitten, misschien heeft dat er iets mee te maken?

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-03 12:30

Ik heb inderdaad dat topic gelezen ja, maar dat is toch de grootst mogelijke onzin?
Dat zou betekenen dat wanneer jij iets meer als 100 kilo weegt jij niet meer zou mogen paardrijden.
Je zou t inderdaad wel denken aangezien ik nog nergens helaas de grotere maten rijbroeken ben tegen gekomen.
Ik zelf heb ook een maat 52 gehad maar reed ook gewoon nog op m'n paardjes.
Alleen dan gewoon in spijkerbroek.
Inmiddels ben ik wel de nodige kilo's al kwijt en heb nu maat 46.. maar t gaat om t idee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 12:35

Volgens mij moeten ze er wel zijn, maar dan misschien in de herenmodellen, daarvan weet ik zeker dat er hele grote te koop zijn.
Rijbroeken worden niet alleen gedragen voor in het zadel volgens mij, maar ook bijvoorbeeld voor op de bok??

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 12:46

herenmddellen en dat dikke dames niet mogen paardrijden is stom je moet dan alleen een groter zadel maar friezen,tinkers enzo kunnen makkelijk meer dan 100 kilo dragen hoor

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 12:52

Ik heb ook (per ongeluk) een heren rijbroek gekocht! en die zit echt heerlijk met mijn dikke kont! Haha!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 13:07

Dus heren mogen wel met een minimale maat 50 en minstens 100 kg op het paard zitten en wij dames niet???? Stom Frusty

Ben ik blij dat ik gewoon maat 40 heb.

Maar een vriendin van me had een hele leuke heren paardrijbroek gekocht, vondt ik eigenlijk nog een leukere dan die ze in dames hebben.

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 13:38

Ik heb wel vaker een herenbroek gekocht ... zelfs als ik in damesmaten pas. Maar bij ons in de ruitershop zijn somme kleurtjes er alleen voor mannen en wil ik dat dan net leuk vinden ...
Zit daar eigenlijk veel verschil in? Tussen een heren en een damesmodel?

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 14:07

Heren hebben meestal wat langere pijpen nodig dan dames Lachen Plus dat heren geen heupen hebben. Dus ik denk dat het bij mij in verhouding niet goed zou zitten. Brede heupen en niet al te lange benen.

Gelukkig pas ik gewoon in mijn maatje 38 (soms 40 )

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 14:17

Bij "boer'n peerd" in Diever kan je grote maten rijkleding krijgen, misschien dat ze het wel voor je moeten bestellen, maar het is er wel!
Larissa wilde mij in "rijkleding" laten mennen en toen zei ik "dat bestaat niet in mijn maat", maar volgens haar is het wel tot maat 60 te krijgen...(en dat zou mij zelfs veel te groot zijn! Knipoog )

Dus als je op zoek bent kun je het altijd daar eens proberen....

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-03 14:36

T lijkt mij inderdaad wanneer jij een beetje brede heupen hebt je niet in een heren broek past?
Of zie ik dat verkeerd?

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 19:53

Nee dat zie je goed volgens mij Haha! heren hebben een veel rechter bovenlichaam dan dames.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 20:08

Ja, dat klopt van die herenbroeken. Ik heb er eentje en die zit vrij goed, alleen in m'n taille is hij te wijd. Verder zitten bij damesbroeken het flapje over rits vast aan de rechterkant en bij herenbroeken aan de linkerkant.

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 20:57

Ik koop altijd heren broeken puur omdat ik gezet ben en korte benen heb.En bij de heren maten de pijpen wat korter zijn.Echt very handy.Maar uhh zit heerlijk zo'n heren broek en ik hoef mijn onderkant niet om te slaan.Dus waarom geen heren broek?Als dat net zo makkelijk is en die zijn in meer grotere maten te krijgen als vrouwen broeken.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 21:06

Ik heb nu ook een herenrijbroek, die zit veel beter als de dames maat. Ze zijn idd korter, dus hoef ze niet meer om te slaan en dat is heerlijk. Ik pas wel damenbroeken, maar ze zitten niet zo lekker, dus voor mij een herenbroek.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 21:55

Ik heb op marktplaats weleens grotematen broeken te koop gezien. Ze zijn er dus wel, maar ik kan me voorstellen dat ze moeilijk te krijgen zijn.
Vroeger kocht ik ook altijd herenbroeken, vanwege de lange benen. Inmiddels heb ik de lengtematen ontdekt, dus ben ik terug bij de damesafdeling. Herenbroeken hebben trouwens nog een voordeel: de meeste hebben 2 voorzakjes + een kontzak = dus erg handig!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 23:24

Angelique18 schreef:
Ik heb inderdaad dat topic gelezen ja, maar dat is toch de grootst mogelijke onzin?
Dat zou betekenen dat wanneer jij iets meer als 100 kilo weegt jij niet meer zou mogen paardrijden.


Ik weet dat sommige maneges de regel hebban dat als je boven de 80 of 85 kilo weegt je dan niet mag lessen op de manege paarden. Vind het helemaal niet zo gek en dat bedoel ik absoluut niet gemeen maar als je een beginner die 100 kilo weegt op een normaal paard zet en dat paard moet minimaal 3 uur per dag lopen en die persoon zit alleen maar te hotsen in het zadel, Tja ik kan me voorstellen dat dat niet bevordelijk is voor de paardenrug. Wel vind ik als je gewoon goed kan rijden dat het dan een ander geval is............ dan belemmer je niet met je gewicht het paard.

Mijn paard verzet trouwens maar weinig passen als er een veel zwaarder persoon dan ik op gaat zitten (zoals Prima met zijn 90 kilo) dan zie je hem helemaal doorzakken!

Volgens mij bestaan er trouwens wel grotere maten hoor, in ieder geval hebben ze die wel in Engeland en Duitsland, zal eens kijken of ik adressen kan vinden

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 00:06

gewoon de herenmaten, die van eurostar zitten heerlijk

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 10:11

In Brielle zit een klein ruitersportzaakje die grote maten dames-rijbroeken heeft,die koopt zij speciaal in omdat haar dochter heel erg flink is,en ze is ook niet duur.Ik heb daar in mijn dikke dagen[gelukkig zoveel afgevallen dat het niet meer moet]een hele mooie rijbroek voor nog geen 40 euro,alleen al voor het merkje van bv.eurostar oid.betaal je al meer.En de kwaliteit is ook goed,het is dus niet zo dat als je op je paard gaat zitten met die rijbroek,hij vanachtere openscheurt.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 10:34

Viking schreef:
In Brielle zit een klein ruitersportzaakje die grote maten dames-rijbroeken heeft,die koopt zij speciaal in omdat haar dochter heel erg flink is,en ze is ook niet duur.Ik heb daar in mijn dikke dagen[gelukkig zoveel afgevallen dat het niet meer moet]een hele mooie rijbroek voor nog geen 40 euro,alleen al voor het merkje van bv.eurostar oid.betaal je al meer.En de kwaliteit is ook goed,het is dus niet zo dat als je op je paard gaat zitten met die rijbroek,hij vanachtere openscheurt.


De Viervoeter bedoel je zeker. Ik ben er ook wel eens geweest, maar ik vond dat ze een te beperkt assortiment hadden. Maar goed, ik heb niet naar de grote maten gekeken daar.

Verder ben ik ook wel eens uit een Horka rijbroek gescheurd, ik dacht dat dat ook wel redelijk kwaliteit was.

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 11:14

horka is prima kwaliteit jah mijn 1e rijbroek was ook van horka en das 7 jaar gelden en hij is nog steeds heel en ik pas er ooknog steeds in