Paddock

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Paddock

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-03 07:43

Omdat wij heel misschien gaan verhuizen naar een buitenhuisje, heb ik een vraagje over paddocks.

Wij hebben dan een schuurtje tot onze beschikking waar 2 boxen in gemaakt kunnen worden. We willen graag een paddock erbij, zodat de 2 die binnenstaan bij slecht weer ook even lekker buiten kunnen staan. Bij mooi weer natuurlijk het land in.

Hoe groot moet een paddock minimaal zijn voor 1 pony?
Hoe hoog moet je de omheining maken, en wat voor afrastering is het beste? Stevige palen met breed lint, of een helemaal houten omheining?

Ik bedoel dus de afmeting van een paddock die je vaak op stallen ziet achter een box en niet om in te rijden of te longeren.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!


Liselot

Berichten: 32173
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 07:57

bij ons is de paddock net zo groot als de bak en is afgezet met palen en breed lint, 1 halfhoog en 1 bijna helemaal bovenaan. als er dan les in de bak is kun je dan nog longeren of rijden in de paddock (als er geen paarden in staan)
een houten omheining vind ik het beste, maar dan wel met een sriklint ervoor, maar dat is nogal prijzig

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 08:03

Hmmm... paddockomheining heb ik eens een leuke discussie over gehad... het nadeel van een stevige houten omheining.. tsja, als je pech hebt en je paard slaat eens flink tegen de omheining aan dan zou er iets kunnen breken (aan paard of omheining...) het nadeel van schrikdraad vind ik weer dat ik daar wel hele lelijke snijwonden van heb gezien... wij kwamen toen uit op houten palen of afgeronde holle metalen buizen met van dat dikke brede rubber als spanband... maar daar is vast ook weer een nadeel aan verbonden... en dan wat betreft de grootte... tsja, hoe meer bewegingsruimte hoe beter vind ik Ligt er dus een beetje aan over wat voor paard / pony je het hebt. Voor mijn arabje van 1,51 vind ik de maat van de paddock prima, zal denk ik ongeveer 15 x 15 zijn... maar goed, als het groter had gekund dan graag Haha! ... ik zet haar ook vaak in de bak en dan daarna netjes drollen wippen. En iets is beter dan niets toch... dus als de paarden veel de wei op kunnen dan zou ik de paddock gewoon zo groot maken als haalbaar is en daar tevreden mee zijn.

Liselot

Berichten: 32173
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 08:09

schrikdraad hou ik ook niet van, ik heb het dan ook over schriklint die van 4cm breed.

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-03 08:28

Zijn dus echt dingen waar je goed over na moet denken!
Waarschijnlijk wordt het schriklint van heel breed, wel mega duur maar dan heb je ook wat! Laatst gezien bij een winkel, 200m voor 100 euro ofzo, maar misschien is er ook wel goedkoper aan te komen.
Ik wil in ieder geval niet van dat ijzeren draad of dat dunne schriklint.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 08:29

Bij ons is de paddock ook zo'n 15x15 denk ik, en de omheining is van schrikdraad (en een houten deur).

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 08:37

Omheining: Beoband is fijn spul. Met eventueel een schriklintje er langs.

Nulla tenaci invia est via


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 08:41

Ik vind 10x10 een mooi minimum,
alleen zou ik voor zo'n maat niet kiezen voor een houten omheining, de kans dat ze er een keer inrollen is aanwezig.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 08:42

LiSSy schreef:
schrikdraad hou ik ook niet van, ik heb het dan ook over schriklint die van 4cm breed.


Het is schrikdraad van 4cm breed waar ik die vreselijke wonden van gezien heb... was echt om van te huilen... en idd wat Sjuimpje zegt, 10 x 10 als minimum en als grote mogelijk is dan groter natuurlijk

Liselot

Berichten: 32173
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 08:43

ik heb juist enge wonden gezien van dar dunne schrikdraad... het hele achterbeen lag open en de pezen waren ook door... echt doodeng

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 08:51

Ik zou zelf het bovenste lint wel het brede doen, die op ongeveer 1.30 hoogte,
dan kan je daaronder 1 regel (of indien kleine mormels 2) smaller lint van 1cm spannen. Dat is ook veel goedkoper.
Ik heb overigens ook een aantal stukken van de paddock afgezet met breed lint maar omdat het bij ons maar korte stukken zijn trekken ze het los uit de isolator als ze naar elkaar slaan of er in rollen. Gemiddeld staan dus ongeveer eens per maand paarden bij elkaar die ik normaal liever gescheiden houdt.
Maar liever een paar bijtplekjes op de hals als benen waar de huid van afgestript is.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 09:38

Sjuimpje schreef:
Ik zou zelf het bovenste lint wel het brede doen, die op ongeveer 1.30 hoogte,
dan kan je daaronder 1 regel (of indien kleine mormels 2) smaller lint van 1cm spannen. Dat is ook veel goedkoper.
Ik heb overigens ook een aantal stukken van de paddock afgezet met breed lint maar omdat het bij ons maar korte stukken zijn trekken ze het los uit de isolator als ze naar elkaar slaan of er in rollen. Gemiddeld staan dus ongeveer eens per maand paarden bij elkaar die ik normaal liever gescheiden houdt.
Maar liever een paar bijtplekjes op de hals als benen waar de huid van afgestript is.


Zo heb ik het in mijn grote wei ook gedaan. 2 rijen breed band werd mij wat te gortig, dus heb ik op 80 cm. een dunne band gedaan en op 1.30 meter een brede band van 4 cm.
Werkt prima!

Toos paardloos


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot en 18 bezoekers