Geen zin meer om te rijden.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-01 14:37

Ik las een tijdje terug hier op bokt iemand die niet meer zoveel zin had om te rijden. Ik had eerst ook geen zin meer, omdat ik het gevoel had dat ik maar eindeloos zat te prutsen zonder goede begeleiding en resultaat. Nu gaat het heel goed en heb ik er weer heel veel zin in. Ik wilde dit nog gewoon even kwijt, waar denken jullie dat het aan ligt als je geen zin meer hebt? Ik denk dat als je bijv. wedstrijden rijdt en je komt steeds verder dat het echt leuk is, maar als je heel lang op hetzelfde niveau blijft steken, terwijl je toch hoger wilt, dat dan de lol er een beetje afgaat.


Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-01 14:41

Paardrijden blijft leuk! Het is ook wel voor je plezier. En als je de lol verliest omdat je niet verder komt met dressuur ofzo dan kan je toch iets anders gaan doen. Misschien kan je dan wel lekker wat vaker het bos in of gaan springen.

Play Like A Man, Win Like A Woman!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-01 14:44

Ik heb er geen last van hoor! Niet dat jullie het verkeerd begrijpen. Ik wil gewoon jullie mening even horen.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-01 14:49

Volgens mij bedoelde je mij.. ik heb nog wel eens van die berichtjes geplaatst waaronder 1 heette: "Ik heb er echt geen zin meer in" ofzoiets. Het ging mij er niet om dat ik nog steeds in de B zit of zo iets dergelijks.. maar mijn pony zat gewoon altijd te kloten, nu is het gelukkig wel weer over (tenminste dat hoop ik want hij heeft me gister ook weer tegen mijn hoofd geschopt..)

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-01 14:50

Ik was degene die schreef dat ik in de zomer minder zin heb om te rijden. Dat komt bij mij vooral doordat ik graag les heb en dat heb ik 3 x in de week. Zonder les rijden vind ik niet zo. De andere dagen longeer ik en wandel ik en heeft ze rust.

In de winter gaat ze niet op de wei en dan vind ik een beetje wandelen niet voldoende dus dan rij ik vaker.

Nu ik net naar die houding en zit cursus ben geweest ben ik wel weer super gemotiveerd en heb ik zin om te rijden.

Ik voel me in de zomer gewoon vrijer om niet te rijden omdat ze toch naar buiten gaat.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-01 17:54

Ik zit momenteel ook in zo'n dip.
Ik heb onwijs veel zin maar alles zit tegen het laatste half a 3/4 jaar.
De hele winter kon ik niet rijden vanwege een slechte bak, ging het op stal ook niet van een leie dakje en had ook geen les.
Toen van het voorjaar nog meer stress omdat er in eerste instantie niks aan de bak gedaan zou worden.
Toen ineens weer wel, maar omdat er al zo vaak wat beloofd werd en er ook nooit wat aan gedaan werd ging ik ontzettend twijvelen, straks zit ik met 2 paarden en kan ik weer een winter niet rijden maar wel betalen.
Ik heb toen mijn 2,5 jarige fjord naar de wei gebracht en was ondertussen al 3 maanden bezig met een andere stal zoeken.
Daar kwam uit dat het met 2 paarden financieel te duur zou worden en dus besloot ik dat ik de fjord ging verkopen.
Nog meer stress. 1 juni ben ik verhuisd vraag niet hoe want ik had het niet meer. Mijn hele toekomst lag zo'n beetje op zijn kop. Ik was serieus bezig om in het dorp te gaan wonen, ik heb een leuke baan een auto en 2 paardjes en dacht alles voor elkaar te hebben. Niet dus.
Nu heb ik dus 2 paarden en ze staan allebei ergens anders.
Ik heb ook een stal gevonden waar ik ze allebei neer kan zetten voor een schappelijke prijs, maar ik ben zo aan het twijvelen.
Straks wordt het weer niks en weer een hoop
ellende. Maar aan de andere kant weet ik gewoon dat ik spijt krijg als iik het paard verkoop.
Dus op dit moment zie ik het ook allemaal niet zo zitten, ik dacht dat ik het wist maar afgelopen week weer problemen met de smid die weer niet komt toen had ik het ook weer helemaal gehad.
Ik wordt er soms helemaal gek van. Ik heb er juist zo'n zin in maar niemand of niks werkt ook mee.
Ik zal wel een beetje deprie klinken . Maar ja het is ook zo moeilijk om een goed besluit te nemen.
Misschien ben ik met 1 paard wel beter en makkelijker af dan met 2.
wat zouden julie doen of hebben jullie tips.
Ik ga starks dus ook eerst maar eens met vakantie om alles op een rijtje te krijgen

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-01 18:06

Ik denk dat iedereen wel eens zo'n periode heeft, een paar keer per jaar ofzo. Ik rijd wel wedstrijden en ik blijf gelukkig (nog) niet hangen, maar toch ben ik het behoorlijk beu af en toe. Dat je lekker naar het strand wilt, maar twee paarden moet rijden die dag.
Ik geef er ook weleens gewoon aan toe, zoals vandaag ben ik niet bij mijn paard geweest, maar lekker naar het strand. Maril staat toch van 9.00 tot 17.00 op het land, hij vind het wel prima een dagje rust.
Maar meestal heb ik gelukkig wel zin om te rijden. Wat helpt als je een dip hebt: naar een paardenevenement gaan: een clinic, een beurs, een priveles van iemand die je kent etc etc....krijg je weer nieuwe stimulans van... Party!!

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-01 23:30

Tsja, paardrijden is gewon 2 stappen vooruit en dan 1 weer terug.....da's iets wat je moet accepteren.

Maar alleen rijden voor m'n plezier......zou ik niet kunnen. Wat doe je dan? Een beetje rondjes rijden? Nou ik niet hoor. Ik ben een echte wedstrijdruiter, best fanatiek, en er moet gewoon gepresteerd worden, klinkt misschien een beetje hard.
De vooruitgang die erin zit is mijn lol aan het rijden, als die er niet is, gaat de lol eraf, makkelijk zat.
Ach, maar ja, gewoon doorgaan en dan werk je er wel weer doorheen.....

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Fitzroy

Berichten: 25091
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-01 23:37

Ik heb dat dus wel gehad. Ik ben ook een echte wedstrijdruiter en met een paard dat ik hiervoor gehad heb, kwam ik echt geen steek verder. Ze liet me altijd in de ring in de steek of wilde gewoon de trailer niet op.
Ik had toen dus echt geen lol meer in de paardensport. Ik had al besloten te stoppen met rijden toen mijn instructeur zei dat hij wel een leuk paard voor me wist. Dit was precies op het juiste moment, andere paard naar een goed tehuis verkocht en met de volgende weer verder.

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 00:48

ik rij puur recreatief, en ja, heb ook wel eens geen zin, omdat het tegenzit op wat voor vlak ook, ook met het rijden zelf, ik ben per slot van rekening ook maar een mens. maar hier gaat het verder door te stellen dat je alleen plezier kunt hebben door vooruitgang en nog een stap verder als dit ontbreekt zelfs daarvoor een ander paard te kopen. waar is die band met je paard??????????

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 00:56

nou ik denk dat het ook moeilijk is een band op te bouwen met je paard als je niet allebei lol hebt in je wedstrijden e.d!
en er word niet gezegd dat dat zo IS maar fitz voelt dat zelf zo en rieja ook..
kan me best wat bij voorstellen!
ik rijd ook puur recreatief en ik neem genoegen met vooruitgang wat anderen opvalt bijv ik hoef daar geen bevestiging als WP voor te hebben ofzo weetje wel..

"Some memories are best forgotten"

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 01:18

het is niet persoonlijk bedoeld en ben mij bewust dat ik afdwaal van het eigenlijke onderwerp, hoe vaak lees je bijv. advertenties pony te koop i.v.m. overgang naar paard, ik ben de laatste die zulke mensen ooit zal begrijpen


Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 05:01

Opala, ik begrijp die mensen wel. Paarden zijn duur om te houden en veel mensen kunnen daarom maar 1 paard hebben. En als je dan toch maar 1 paard hebt dan wil je daar toch wel optimaal plezier mee hebben. Waarom zitten kniezen met een paard dat eigenlijk niet geschikt is voor wedstrijden terwijl jijzelf eigenlijk wel heel graag wedstrijden wilt rijden? De enige die je er mee hebt is jezelf, het paard is bij een andere eigenaar net zo gelukkig. Je moet als eigenaar altijd doen wat het beste is voor je paard en als dat in zo`n geval verkopen aan een beter geschikt huis betekend dan vind ik daar helemaal niks ergs aan. Waarom zou je perse je pony moeten houden als je te oud bent voor ponywedstrijden en eigenlijk heel graag wedstrijden wil rijden? Als je je pony verkoopt maak je 3 partijen gelukkig, jezelf, de pony en de eigenaar. Ik zeg niet dat iedereen zijn pony nu maar moet verkopen, zolang je het gelukkigst bent met je beesie moet je hem zeker houden. Maar voor het paard hoef je het echt niet te doen.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 10:09

Ik heb ook weleens dak denk van jeeeetje....
Pfff... Ik stap er niet op vandaag hoor! Geen zin.
Komt maar zelden voor, maar toch.
Is toch niets geks aan?
Ik ga dan gewoon even langs, even kijken, verzorgen, aaitje geven en weer weg.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 22:10

tja, ik zit ook zo met hetzelfde probleem!!!
ik wil ook zo graag verder in de dressuur maar ik wil Killian eigenlijk ook niet kwijt maar zoals jullie weten is killian niet geschikt voor de dressuur(daar had ik hem wel voor gekocht!!!) dus wat moet ik nou???
als ik goed nadenk is t beter als hij weg gaat maar??? en trouwens ik heb nog steeds geen rapport van Utrecht en ik heb nog steeds niks van de handelaar gehoord!!!
groetjes monique.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-01 22:11

Dat probleem had ik eerst ook. Het lag toen alleen bij mijn niet aan het paard, maar aan de instructie. Nu heb ik ergens anders les en ik ben weer helemaal happy!

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 18:18

ik ben ook niet zo'n fanatieke wedstrijdruiter, wil best wat vaker op pad, maar ik zie mezelf niet meer dan 1 x per maand of 2 maanden naar een wedstijd gaan hoor! dat gesleep elke week, als je elke week voor de WP gaat..
Ik moet eerlijk eggen, dat ik me dus ook afvraag of paarden dat wel echt leuk vinden, altijd die concoursen en alles wat daarbij komt.
Ik lees zo vaak " als 'ie thuis moet blijven wordt 'ie boos/beledigd".. etc.
Ik heb hier sterk m'n twijfels bij..
Ja, misschien als ie in een hok van 3 bij 3 staat, ipv in de wei..?
gewassen worden, vlechten in, een eind in de trailer, vaak een druk terrein met heisa , gestress en lawaai, etc.
Vinden paarden dat wel leuk..?

maar dit is eigenlijk een andere discussie, hier beetje oftopic denk ik?

Ik rijd voornamelijk thuis, buiten in de polder, door t bos en op t strand en haal voldoening uit t plezier met m'n paardjes, soms is kijken op afstand al genoeg, en ook met verzorgen of rijden bereik ik ook wel wat, ik boek ook progressie, maar zoals yor al zei: idd niet m.b.v. winstpunten ofzo.
Ik rijd nu gem. 4-5 keer per week en had/heb
( vooral in de winter, rijdt alles hier zo lastig) ook weleens een dipje, of gewoon ff geen zin om te rijden. Maar idd, van af en toe ergens heen gaan op paardengebied, kan wonderen verichten hoor!
Ik heb een tijdej geleden op lusitano's gereden
( centro-lusitano) en daar ook intensief les gehad, op weer 'es wat anders dan en fjord.. Ik kon eigenlijk niet wachten om thuis weer te gan rijden!!
EEn goede instructeur weet je te motiveren om ergens mee an de slag te gaan, ook zonder perse gefixeerd te moeten zij op die paar winstpunten die je nog ff moet halen..

Ik heb heerlijk les gehad bij Mischa Koot, terwijl ik ook toen geen wedstrijd reed hoor, zij vond dat ook geen 'vereiste' ofzo. Wel dat je met plezier paardrijdt, en op jouw manier vooruit gaat Lachen


-heb maar ff de nodige typfouten hersteld, typ sneller dan ik eigenlijk kan -

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Madelein op 2001-07-31 18:21 ]</font>

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 19:23

hoi ik rijd recreatief, ook dus. ik rijd wel es les op de manege op een andere pony zodat ik daar misschien ook op kan letten bij expensive (mijn pony) en gewoon.. is leuk les hebben zelf heb ik geen mogelijkheid om te lessen met expensive ik rijd soms over de weg en in kleine stukjes bos, springen en doe ook wel dressuur. puur vanalles dus maar ook geen wedstrijden laatst had ik ook de pest erin en toen kreeg ik nog last van me milt, ik wist niet meer waar ik het zoeken moest en dus gaf ik expensive maar de schuld Verdrietig wis echt niet wat me bezielde.. het wou allemaal niet meer. en monique ik denk dat het heeel erg is maar ik denk dat je ook moet denken wat je zelf wilt bereiken en dat je killian gewoon ergens op een wei kan zetten waar ie lekker kan vertroeveren das wel fijn.

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 22:56

Je poedersuikern wel zeggen, een paard verkoop je toch niet omdat je niet vooruitkomt > en dus geen plezier hebt. Maar dat is natuurlijk te weinig genuanceerd gezegd.

Mijn vorige pony, was mooi, maar niet vooruit te branden, super afstamming, super gangen, tec.......maar hij liet het niet zien, ja, alleen in het bos. Maar dat was niet mijn ding.
Ik trainde hem toch, soms zat ik er twee keer per dag op, soms pakte ik hem door, maar niks lukte.
Na anderhalf jaar aanmodderen ging het niet meer. Ik had er geen plezier in, en hij ook niet! Dit was hgeen hobby meer.
Dus verkopen.......we hebben nooit een advertentie oid hoeven zetten, ik heb hem verkocht aan een vriendin die hem nu nog steeds heeft. Hij heeft daar een goed leven, staat voornamelijk in de wei en wordt af en toe eens recreatief gereden. Dit is beter voor hem en voor mij!
Ik heb nu al bijna vier jaar mijn Amiga, waar ik dus wel verder mee kom in de sport, en ja, met dat paard heb ik wél een ontzettend goede band. Zo'n goede band dat ik een jaar werken bij Leida Strijk voor haar afsla, niet op kamers ga wonen, geen paard koop zodat ik volgend jar fatsoenlijk voor de dag kan koemn als ik bij de paarden moet starten.....we vertrouwen elkaar, voelen elkaar aan en hebben samen veel geleerd en meegemaakt.
Alleen als je een band hebt met je paard kun je verder komen (als amateur), dat durf ik wel te zeggen.

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _mobo_, alysha92, Chantalla, Dartel, Em_, hokke, Jasia, lina1998, Lyona, marga1, nikysa90, Pommier, Selina en 105 bezoekers