ongeluk bij marathon (28/07/01)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
friezengirl

Berichten: 97
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: JOURE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-01 15:25

Ik het een erg verhaal wat gister tijdens de marathon in St. Nicolaasga gebeurde: Huilen

ik was samen met maaike(compagnon) ff naar andere aan het kijken en bij de waterbak waren net mensen klaar en die gingen (ze hadden een 4 span pony's) snel door naar de andere (wilden ze) maar toen schrokken die pony's en vlogen er in rengalop vandoor, ze gingen door de hindernis waar maaike en ik aan het kijken waren, de kar was al losgebroken, maar de pony's zaten nog aan elkaar vast en eentje was tijdens die hindernis gestruikeld en werd door de anderen meegesleurd, laten kon hijw eer opstaan, toen zijn ze naar het parkeer terrein gegaan en boven op een mercedes geknalt, de auto stond even later 5 meter verder. Er lag 1 pony onder de auto en de hele kofferbak was in elkaar gedeukt, het achterruit was eruit. Ze hebben met 10 man die auto omhoog moeten tillen om de pony eronderweg te kunnen halen, de veearts was er al snel en een pony had de kroonrand (of erbij) helemaal open het bloed liep eruit, een andere had allemaal glas op z'n buik en bij z'n liesen z'n huid open, hij is gewoon gehecht, maar we weten niet of hij blijft leven of afgemaakt word, want als hij loopt scheure die wonden zo weer open.
eentje was ongedeerd en de andere had een paar kleine schaafwondjes

ff uitleg wat wij daar deden: Maaike (compagnon) haar vader rijd marathon wedstrijden en mijn vader is haar vaders groom.

Ik kan wel huilen om dat ongeluk Huilen Huilen Huilen Huilen

Lots of love Maaike

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-01 15:29

Jakkes, wat een verhaal.
Zo'n dingen vind ik echt verschrikkelijk. Huilen Maar ja, aan zoiets is niet zo veel te doen.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-01 16:19

he jakkes wat een naar verhaal.ik hoop zo dat die pony's er wel bovenop kunnen komen.weet je ook wie het waren(welke eigenaar van het vierspan)o he bah voel me er helemaal naar onder

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-01 16:21

Vreselijk zeg!! Ik heb ook een keer iets engs meegemaakt, ik schreef bij een menwedstrijd samen met een vriendin. Ik schreef eerst en zat voorin, zij achterin. Er was een mevrouw met een pony in de ring, die zou zo beginnen met haar proefje. Plotseling ging die pony er vandoor en ze kwamen recht op de auto af. De jury stond nog buiten de auto en ik ging snel de auto uit maar de achterdeur van de auto zat op het kinderslot en die vriendin kon er niet uit. We zaten maar aan die deur te klooien toen die pony eraan kwam en toen knalde hij precies tegen de zijkant van de auto. De mevrouw werd een eind door de lucht geslingerd, er brak iets van de kar en de pony ging er alleen vandoor. Gelukkig was niemand gewond, alleen geschrokken. Hoe het met die pony was weet ik niet. Ik geloof dat ik liever op een paard zit dat er vandoor gaat, dan erachter op een koets.

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-01 17:38

oh nee vreselijk om dat verhaal te horen(moet direct terug denken aam mijn paard zijn gebroken been) Verdrietig

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-01 23:16

Fijn toch he? Dat mennen!
Lachen Zo ken ik er ook een heel aantal. Ik zat in de meeste gevallen zelf op de bok of ernaast.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-01 23:55

Volgens mij gebeuren er meer ongelukken met mennen dan bij andere takken van de paardensport? Brrr eng hoor!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 09:36

Ik denk dat het wel wat mee valt met de hoeveelheid ongelukken. Alleen als er iets gebeurd met een wagen zijn de ongelukken al gauw wat groter denk ik. (of lijken groter)

Mennen is toch een risico, dat risico komt extra door de wagen. Je bent groter, je raakt sneller iets en dan hen je nog grote kans op het kantelen van de wagen.
Veel ongelukken komen overigens (in het algemeen)
door onoplettendheid of onwetendheid.

Voorbeeldje:
Tijdens een lange gezamelijke rit een pauze houden. Iedereen stapt van de wagen, maar de twee allerkleinste kindjes blijven op de wagen. een baby en een peutertje.
Er wordt even niet opgelet, paard niet goed vastgehouden. Ene paard schuurt tegen andere aan, hoofdstel af, aan de kletter.....
En niet zo'n beetje ook, kleine kindjes als enige op de wagen. De ene voor op de bok, de andere in de maxi cosi achterop. Dwars door het dorp richting stal. Godzijdank niets gebeurd.
En dat alles door niet na te denken.
Als je niet nadenkt met je paard oh zadel, dan zijn de gevolgend vaak wat kleiner.

Ik ben overigens altijd oplettend, heb mijn leidsels altijd vast, laat er nooit iemand anders aan en denk na bij alles wat ik doe met de wagen. En toch heb ik heel wat "ongelukjes" gekregen.

friezengirl

Berichten: 97
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: JOURE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-01 11:46

Ik weet ook al hoe het zo'n beetje met die pony is afgelopen. De pony is naar de dierenartspraktijk gebracht. Scheve mond\
Meer weet uik niet, maar hij zal waarschijnlijk NIET afgemaakt worden!!!! *LOL* Haha! Pling Lachen