overdekop geslagen...weleens meegemaakt??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
citalover

Berichten: 380
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Dordrecht

overdekop geslagen...weleens meegemaakt??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-03 20:56

ben al een tijdje terug over de kop geslagen in bak.

heel vreemd ik zat in een handgalop en opeens ging ik in de hoek over de kop met paard en al

hebben jullie ook weleens zoiets meegemaakt??

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 20:57

Gelukkig niet....

Pijn gedaan?

citalover

Berichten: 380
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-03 21:03

nee gelukkig niet Haha!

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 21:17

tja toen ik op de manege reed, galoppeerde gewoon met een pony, en plotseling lagen we op de grond. Ik wel over de kop, hij alleen op zijn knieen. Doordat de klep van cap over mijn neus en zo schoof, en een knie in mijn oog raakte, had ik een gigantisch blauw oog, knalrode kapotte neus en beetje gehavend gezicht. Iedereen dacht dat ik gevochten had Haha!

faithfull

Berichten: 324
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 21:32

na een sprong struikelde de pony waar ik op reed waardoor ik er als 'superman' afvloog, niet over de kop geloof ik maar het zag er wel eng uit, want ineens stonden er verschilldende mensen om mij heen blijkt dat het er in de kantine uitzag alsof het paard bovenop mij viel. was gelukkig niet het geval.
geen pijn gedaan gelukkig *LOL* alleen twee weken erna nog spierpijn in mijn buik, ik had wel een aardige klapper gemaakt.

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 21:39

Nee, wel een keer met Den en al op ons mik gegaan. Echt een geval van gewoon stom. Ik was wat enhousiast, Den zag een merrie en werd ook iets te enhousiast. ik zei nog dat hij op moest letten voor dat ene greppeltje waar hij normaal gesproken netjes over heen springt als ik hem vertel dat hij z'n koppie d'r bij moet houden maar dat deed hij half. 3 benen sprongen en been nummer 4 struikelde en daar lagen we. Hij stond weer op en racete weer verder terwijl dat eigenlijk niet mocht van mij. De schade viel dus mee(ik was alleen geschrokken, Den had niets).

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 21:58

Ja, helaas wel. Dat was met mijn 2e pony, hij ging aan de kletter, dus ik stuurde hem met mijn domme kop een net "omgeploegt" maisveld in... Je raad het al, samen over de kop:(

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 22:02

Niet echt over de kop maar ik ben wel samen gevallen..

Dat was met een 3 jarige haflinger. Daar ging ik mee draven en die struikelde, ze kon alleen haar evenwicht niet meer vinden en toen vielen we...

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 22:05

Wel een keer met een pony uit de bocht gevlogen, we lagen beiden tegen de vlakte. Ik lag eronder. Mijn instructrice gillen blijf liggen, blijf liggen. Maar ik zat er al weer bijna op Haha! Dat ik wel 6 weken last van mijn enkel heb gehouden merkte ik pas een paar uur later...

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 22:23

Ja ik eerst wel, ik was aan het galopper op bunny en ik wou rechts en zij reachtdoor, maar ze galopperde keiahrd naar het eind dus ik een 1 teugel trekken en zij schuin verder galopperen. Toen was er een holletje en daar pluerde ze en ik in een salto denk ik er overheen.
Ik reed zonder cab maar viel op mijn kont dus maakt niet uit maar ik zat daar wel ff een paar seconde van *huhhh* Haha!

Maarja Bunny viel natuurlijk gelijk weer in de stront Boos!

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 22:41

Dat heb ik een paar keer meegemaakt.
Een keer met een fries,dat was wel erg,want mijn been lag er onder,
en ik heb een jaar fysio nodig gehad.
Verder nog twee keer met Rinkja,maar toen zat ik er beide keren meteen weer op. Haha!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 22:43

jup...heb ik al 4x gehad...met mijn eerste pony...mijn knie-schijf heeft verdraaid gezeten en had enkele plekken in mijn knie zwaar gekneusd..heb ik nu ehm 5 jaar later noglast van maarja

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 22:46

Ik ben ook een keer uit de bocht gevlogen met een Haflinger, lagen we ook opeens samen op de grond. Dan weet je ook niet wat je meemaakt! Ik kon er alleen hard op lachen en we hadden verder niets.

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 22:59

Ik ben een keer op het strand[een jaar of 15 geleden] met mijn draver[is al een tijdje dood]hij ging er vandoor,en hij was niet meer te houden,toen was daar waarschijnlijk een diepe kuil of zo,toen ben ik met hem over de kop geslagen,ik werd later die dag wakker in het ziekenhuis,wist nergens meer van,ik heb toen alles gehoord van mijn vriendinnen die bij mij waren.
Mijn paard heeft toen een paar weken met een stijve nek gelopen,en ik ook[gelukkig niets gebroken samen]maar de schrik zit er dan wel goed in hoor,de volgende keren,als ik weer naar het strand ging.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 23:02

Yep... een keer tijdens een crosstraining.... mijn paard zette te vroeg af voor een wal (natuurlijk mijn eigen fout ) kwam met zijn voorbeen tegen de wal en sloeg compleet over de kop.... hij kwam gelukkig naast mij terecht en niet bovenop mij.... gevolg, een gekneusde arm en mega stijf de volgende dag, paard had wonder boven wonder nix...

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 06:53

Nog nooit echt over de kop gegaan (ik neem dus aan dat je het over een koprol hebt) maar wel verschillende keren gevallen met paard en al. Van wat ik me zo kan herinneren, 2 keer achterovergeslagen met een steigerend paard, 3 keer uit de bocht gevlogen (1x op beton, 1x op asfalt "pijnlijk"! en 1x op gras) 1 x gewoon gevallen met paard en al tijdens het zadelmak maken. Het dier vergat dat ie 4 benen had en daar lagen we Haha! Oja, en nog een keer op een jacht met paard en al gevallen, maar het paard was in no-time weer op de benen en ik zat er nog op.

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 07:28

Ja, ikke wel!
Tijdens een wedstrijd... Ik ging met een pony in draf een volte maken, waarschijnlijk gleed ze uit, daar lag ik!

Ik was toen 11, ze kwam gelukkig net niet op me

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 07:50

Niet over de kop, maar ik ben jaren geleden weleens samen met Yorghos onderuit gegaan. Hij was net onder het zadel toen. Struikelde en herstelde zich niet, toen vielen we samen.
Ik heb een tijd met krukken gelopen, maar Yorghos had gelukkig niks.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 08:03

Ik heb met mijn eigen pony wel gehad. Ik reed op een hindernis af, en hij verstapte zich, hoe alles ging weet ik niet precies. Maar ik lag een heel stuk verder als hij, en de hindernis lag om. Maar beiden geen angst van.
Ook nog een keer met mijn verzorgpony achterover geslagen, toen lag ik er wel onder. En daar heb ik ook veel last van gehad. Vooral mijn rug, hoofd en nek. Terwijl ik wel met een cap reed.
En dan nog een keer dat mijn pony viel, maar gelijk weer ging staan, ik zat er nog op.

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 08:23

Sjimmy schreef:
Dat ik wel 6 weken last van mijn enkel heb gehouden merkte ik pas een paar uur later...

Haha!:D:D

Ben gelukkig nog nooit echt over de kop gegaan!

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 10:06

Met mijn pony vroeger, daar is ook mijn angst voor springen vandaan gekomen. Ik had die pony net, en hij kon springen als de beste. Hij werd alleen erg fel op de sprong en in zijn enthousiasme vergat hij even dat hij over de balkjes die ervoor lagen heen moest draven.
Gevolg was dat wij over de kop sloegen en helaas hoewel ik hem had gekocht omdat hij zo goed kon springen, ben ik me toen maar op de dressuur gaan toeleggen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 10:12

2x een keer met een oefencross en een keer met inrijden. Beide keren heb ik mij behoorlijk bezeerd. Toen waren er nog geen bodyprotectors dus mijn lijf heeft het behoorlijk af moeten zien

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 10:15

Nee, nog nooit echt over de kop met paard en al.
Wel alleen en ook wel regelmatig met paard en al gevallen. Behoorlijk eng, want als je er zelf afvalt weet je iig dat het aan jezelf ligt en dat je gewoon beter had moeten gaan zitten.
Maar met paard en al heb je vaak niet in de hand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 10:31

Ja, met springen
Paard had een balk met de voorbenen, die hij niet kwijtraakte.
Dus ging hij over de kop. En ik ging mee Lachen

Beide hadden we niets en hebben daarna nog vrolijk verder gesprongen.

Met paard en al gewoon zijwaarts onderste boven gevallen, heb ik ook verschillende keren meegemaakt.
Waarvan het 2x toch wel erg pijn deed.
Het is toch wel zwaar met een klap 600 kg op je benen krijgen.

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 10:39

Ik heb het 1 x meegemaakt.
Ik was in het bos op mij fries en we maakte een rustig drafje, nix aan de hand.
Tot hij struikelde en door zijn voorbenen zakte. Hij maakte een complete koprol met mij eronder!
Ben kei-geschrokken maar kon zo opstaan en verder rijden. Degene die bij me was op dat moment maakte 3 weken later een zelfde val met haar fries maar zij staat nooit meer op.
Dat zet je wel effe aan het denken hoor.