Banaan voeren aan je paard..?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Banaan voeren aan je paard..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-03 20:21

Wat ik me pas afvroeg is of je je paard banaan kan voeren..? Wij hebben best vaak bananen over die we zelf niet meer eten, (bruine plekken) weten jullie of banaan slecht is voor een paard, of voeren jullie het wel is..?


sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 20:25

Ik geef me paard soms een stukje, als ik een banaan eet. Verder zou ik niet weten of het verder kwaad kan.

"What we call human nature, is actually human habit.."

renegade
Berichten: 387
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: ursem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 20:29

die van mij heeft er nooit problemen mee gehad alleen niet teveel geven want t kan verstoppend werken (net als bij een mens)

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 20:29

Teveel is heel slecht kan verstopping veroorzaken!

Valencidee's Valentino M1+2 My one true love :+:

Help ons Thats me te vinden!! [OV] [PG]Thats Me KWPN merrie v. Jimtown geb 2000. st 1.63

ikke

Berichten: 37462
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 21:51

Ik heb wel iemand gekend die haar paard regelmatig, 3x per week of zo, banaan gaf. Paard deed er een moord voor *LOL* Ik kan me wel voorstellen dat heel veel banaan niet gezond is. Maar met mate is het goed voor ze.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 22:51

Ik heb zo'n paard die helemaal verzot op bananen is, hij komt bijna over de boxdeur heen als ik een banaan voor zijn neus hou Niet alleen een gewone banaan maar ook bananensnoep en bananenkwark en niet te vergeten de sapjes van de AH met kiwi, yoghurt, sinaasappel en banaan vind mijn meneertje helemaal geweldig Vork . Ik heb niet het idee dat ie ooit last van de minimaal 3 bananen die hij per week naar binnen werkt Haha!

Zodra hij al banaan ruikt trekt ie al zo'n geweldig geinig hoofd en word zijn lip al helemaal lang, hoezo verslaafd aan banaan *LOL*

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 22:58

Sinds alle mogelijke foefjes met fruit en medicijn
(hoezo meneer de DA, meeste paarden vinden het medicijn lekker de mijne niet)
Eet hij het alleen nog in gedroogde vorm in de slobber Vingers aflikken

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 23:56

Moonlover schreef:
Wat ik me pas afvroeg is of je je paard banaan kan voeren..? Wij hebben best vaak bananen over die we zelf niet meer eten, (bruine plekken) weten jullie of banaan slecht is voor een paard, of voeren jullie het wel is..?


Die van mij wordt al helemaal blij als ie een banaan ziet. En voor wie denkt dat paarden sommige dingen niet helemaal goed kunnen zien, die banaan ziet ie dus echt, van verre *LOL*.
Hetzelfde geldt voor mandarijnen, sinaasappels, appels, wortels en flesjes met citroensap, maar dan vanwege de inhoud.
En nog wat dingetjes zoals van die kleine handzame pakjes met bijvoorbeeld jus dórange.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 07:34

Die van mij doet de meest vreemde dingen voor een banaan. Ook erg handig als je eens medicijnen moet geven, want banaan smaakt vrij sterk. Die van mij is trouwens ook dol op sinaasappel en mandarijn, die pel ik niet eens voor haar.

ikke

Berichten: 37462
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 07:46

Sonja schreef:
Die van mij doet de meest vreemde dingen voor een banaan. Ook erg handig als je eens medicijnen moet geven, want banaan smaakt vrij sterk. Die van mij is trouwens ook dol op sinaasappel en mandarijn, die pel ik niet eens voor haar.


Ik zou sinaasappels wel pellen, het is niet ongebruikelijk om met kleurstoffen op de schil onregelmatigheden te verbergen, we willen ten slotte van die mooie gave schilletjes.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 07:50

Ze krijgt er maar af en toe eentje, 't is geen dagelijkse kost. Gaat al jaaaaren goed Haha! Zit waarschijnlijk minder troep in dan in het gemiddelde "paardensnoepje"...

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 07:58

Ik geef Tol altijd bananen als hij veel heeft gezweet. Er zitten veel zouten in bananen en is dus een goede aanvulling op het zoutgehalte van je paard. Ik geef het als vervanger van electrolyte. Maar ik beperk me tot max. 3 bananen per keer hoor!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 08:07

Mijn tinker eet ook graag banaan, en volgens onze DA zit er veel magnesium in en da's goed zegt ie voor een paard. Verder is mijn mannetje ook dol op aardbeien en witloof ... en venkel!!!!!!!!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 08:17

mijn vriendin geeft 4x per week een banaan, dat paard heeft er nog noit problemen mee gehad en naart schijnt zitten daar goede mineralen voor paarden in!

0

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 08:18

oké sorry tis veel magnesium en mineralen dus niet en Zazou (mijn paard) lust geen banaan maar Ziad dus wel.

0

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 08:21

Dennis vind de schil lekkerder dan de banaan zelf. Ik dacht een keer een banaantje te pellen, zelf een paar happen te nemen en dan de andere helft aan hem te geven. Maar hij had de schil al gejat en moest de rest niet hebben. Raar paard. Maar als ik hem niet pel eet hij hem wel helemaal.
Verder eet alleen Dien geen banaan bij ons, de rest wel. Als Dien een keer een restje fruit salade krijgt eet ze alles op en de banaantjes bijven liggen.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 10:09

Mijn paardje in Ghana was er dol op, met schil en al.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 10:10

Schil zou ik niet aanraden voor consumpte...

Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 10:34

hier ik ook niet, maar iig weet ik in Ghana zeker dat ze onbespoten zijn. Die beesten daar waren ook onverwoestbaar!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 10:44

Even wat kleine wetenswaardigheden over de Bananen die we onze viervoeters geven Haha!

Bananen bevatten veel koolhydraten en ze zijn rijk aan mineralen zoals kalium, calcium, ijzer en fosfor en vitamine A, B, B6 en C.

Vitamine B zijn nodig bij alle inspanningen van onze spieren, voor m.n. de eiwitstofwisseling (opbouw collageen) en groei en opbouw van onze spieren en gewrichten.

Vitamine B6: Weerstand en spijsvertering. Vorming van rode bloedcellen. Goede werking van het zenuwstelsel. Stimuleert samen met B12 de doorbloeding.

Vitaminen C staat bekend als anti-oxidant. Anti-oxidanten beschermen het lichaam tegen vrije radicalen die vrij komen bij verbranding (inspanning). Deze vrije radicalen hebben een slechte invloed op ons immuunsysteem en dienen opgeruimd te worden.

Calcium en magnesium zijn essentieel voor een juiste opname en opbouw van collageen en aminozuren in ons kraakbeen. Ze zijn als hulpstof aanwezig ter ondersteuning van de werking van collageen en glucosamine. Calcium en magnesium ondersteunen de opbouw en flexibiliteit van de gewrichten.

Voedingswaarde
Energie 124 kcal
Eiwitten 1,0 g
Koolhydraten 30,0 g
Vet 0 g
Vitamine C 10 mg

Ik kan me dus bijna niet voorstellen dat het dus slecht is voor je paard om hem een banaan te geven, wel even oppassen met teveel bananen, ze kunnen namelijk net als teveel appels gaan gisten in de darmen.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 10:49

...en WEER wat geleerd!

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 11:19

Mijn paard vindt bananen smerig! En peren ook! Ze doet een moord voor wortels, appels én slobber natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 11:31

Bij mij doen ze een moord voor een KitKat Haha!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 11:32

chocola wordt bestempeld als doping...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 11:32

Tyrza schreef:
Schil zou ik niet aanraden voor consumpte...


Die van mij heeft in een onbewaakt ogenblik ook eens de schil uit mijn handen gegrist Haha!.
Dat van die kleurstoffen op sinaasappels etc. is waar, dat kan zelfs in grote mate zijn en de schil geef ik dus ook liever niet.

Ik ga straks maar weer eens wat banaantjes halen, het is beter dan ik dacht, dank Napoleon voor de info.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 17 bezoekers