Bult op borst

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Uriah

Berichten: 1677
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: beilen

Bult op borst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-03 21:57

Mijn quarter merrie is kreupel aan haar rechter voor been(hoefzweer is inmiddels opengebroken) en nu heeft ze opeens boven haar linker voorbeen een grote bult (op haar borst) zit volgens mij vol met vocht en etter! wat moet ik doen?


Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 22:05

Direkt kontakt opnemen met je dierenarts lijkt mij het verstandigste!

If you stick your head in the sand, you'll get your rear kicked.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 22:31

het kan een legger zijn. dat is een vocht bult die kan komen door op vochtige ondergrond, veel op die plek liggen etc. etc. als je er vroeg bij bent kan de dierenarts hem weg halen na langere tijd bijna niet tot niet. het is maar heel weinig gevoelig en heeft verder geen gevolgen. het wordt dan alleen een schoonheidsfoutje als er nix meer aan te doen is. en zowieso meteen de DA bellen

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 10:14

Een legger zit aan de achterkant! op de elleboog.
Ik denk dat het en flinke zweer is, missien is er iets in gekomen, een stukje hou ofzo, of heeft ze een spier gescheurd. Idd direct de veearts bellen, die kan toch veel meer dan wij.

boemel

Berichten: 8341
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 21:07

Mijn vorige merrie had ook een dikke bult aan de borst, haast ter grootte van een tennisbal. Ik heb die plaats 2x per dag met soda ingesopt en het is helemaal weggetrokken. Als het niet werkt zou ik de dierenarts erbij halen.

Ik heb zoiets ook een keer bij een veulen gezien. Dat moesten ze toen lossnijden. Was een behoorlijke onsteking, die steeds doorgespoeld moest worden. Zag er vies uit, maar het is helemaal goedgekomen. Ze had er alleen een klein deukje in haar borst aan over gehouden.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 19:22

sherwood schreef:
Een legger zit aan de achterkant! op de elleboog.


ik weet wel wat een legger is, mijn vorige paardje had er een. en ik had over borst heen gelezen Scheve mond


sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 20:40

Okkie1"]
[quote="sherwood schreef:
Een legger zit aan de achterkant! op de elleboog.


ik weet wel wat een legger is, mijn vorige paardje had er een. en ik had over borst heen gelezen Scheve mond
[/quote]
OK pardon, ik dacht al Haha!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 00:23

okee Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: annibel, beestenfreak, Ilona__, Little_Gift, monsera, SentiBot, wendyh en 69 bezoekers