Weer naar Emmeloord geweest met Gipsy

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Weer naar Emmeloord geweest met Gipsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-03 19:45

[VvdD] Foute boel... *update*
[VvdD] Verslag bezoek Emmeloord

Vandaag voor de 3e keer naar Emmeloord geweest, we zijn nu 3 maanden verder.

De pees is al een heel eind opgeknapt, waren ze (= Ter Braake en van Muiswinkel) erg positief over, structuren zien er egaler uit, alleen de begrenzing is nog wat "rafelig". Verbetering dus, maar we zijn er nog niet. Het ziet er goed uit, maar is nog heel erg kwetsbaar.

Ze mocht per dag ongeveer een uur onder de man stappen, met 5 a 10 minuten draven en dit werk kan die pees dus goed aan. Dit mogen we nu heel rustig gaan uitbouwen, naar iets meer drafwerk en tzt ook galop, op rechte lijnen. (Rustig galopperen is beter dan met veel moeite in draf houden en rondstuiteren). Niet zozeer de duur verhogen, maar wel de intensiteit. Constant alert zijn op warmte en zwelling etc. uiteraard.

In principe is nu het plan om dit heel rustig op te gaan bouwen, 2 maanden ongeveer, dan gaat ze nog een week of 6 het land op en dan weer naar Emmeloord om te scannen. Mocht daar aanleiding toe zijn, dan scannen voordat ze de wei in gaat, iig telefonisch contact met Ter Braake. Dan zitten we dus alweer half juli als ze terug komt en dan hoop je maar dat het goed is. 6½ maand zijn we dan zoet geweest Frusty

Gematigd positief dus. Eigenlijk toch wel een beetje teleurgesteld. Ik weet wel dat pezen een eindeloze geschiedenis zijn, maar je hoopt stiekem toch....

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 19:50

Jeetje, 6,5 maand straks.
Maar er is in ieder geval verbetering te zien, dat geeft de burger moed!
Wel fijn dat je het nu ietsje mag gaan opbouwen.
Sterkte!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 19:53

Gematigd positief... kan me voorstellen.
Geduld en verbetering is goed!
Sterkte!

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 19:56

Peesblessures zijn echt eindeloos. Ik geloof niet dat ik het geduld op zou kunnen brengen.
Het klinkt idd nog niet zo heel positief, sterkte ermee!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132039
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 20:10

Sjonge jonge, jullie moeten wel ontzettend veel geduld hebben....... Frusty
Ik kan me goed voorstellen dat je toch een beetje teleurgesteld bent, je weet vast dat het allemaal (veel) erger kan, maar je hoopt toch op wat meer snelheid in het hele proces.
Wel ontzettend fijn dat je Nes ook nog mag rijden, zo ben je toch nog onder de pannen.

Met Gip komt het vast allemaal wel goed, het zal alleen wel een kwestie van de lange adem worden.
En dat zit bij jou wel goed, dus reden genoeg om positief naar de toekomst te kijken !
Jullie hebben allebei een vechtersmentaliteit, en dat is nou net wat je nodig hebt in zo'n situatie
Om maar met je eigen woorden te spreken Knipoog :
KOMT GOED, en jouw feestje komt nog wel

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 20:42

Kan me voorstellen dat je niet goed weet hoe je je nu moet voelen, postief of teleurgesteld. Heel veel sterkte de aankomende tijd en succes met opbouwen. Wat Oscar al zegt, jouw tijd komt nog wel .

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 10:15

ik kan me voorstellen dat je ondanks het goede nieuws toch stiekem wat teleurgesteld bent. Je wilt graag weer aan de gang, en je moet nu wéér geduld hebben. Iig zit er wel vooruitgang in, en kun je met Nescio wel bezig blijven. Succes.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 11:51

Ik kan me ook heel goed voorstellen, dat je toch iets telerugesteld bent. Maar bekijk het van de positieve kant: Er zit vooruitgang in....

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 12:29

Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen.
Ik had meegeduimd dat het goed was dat je weer 'echt'aan het werk kon.
Okee het is min of meer goed nieuws maar toch 6.5 maand jeetje wat een tijd.

veel sterkte

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 12:39

Alle goede dingen komen langzaam, moet je maar denken...

Houd je taai, nog even geduld en dan is je paard er weer. En wat is een half jaartje op een paardenleven? Is voorbij voro je het weet!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-03 13:19

Ze is wel al bijna 16... De klok begint dan toch te tikken...
Plus dat het niet bepaald de eerst keer is dat ze zo'n lange periode (zelfs nog langer) stil heeft gestaan en iedere keer is ze er nou niet bepaald beter van geworden. Iedere keer als ze goed gaat dan gebeurt er weer wat en dat wordt dan altijd een eindeloze geschiedenis. Ik word er een beetje moedeloos van hoor Huilen
Ik heb er op het moment een beetje een hard hoofd in of het nog wat gaat worden... Maar bedankt voor jullie lieve reacties!