Wat moet deze kosten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Wat moet deze kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-03 18:56

Omdat ik waarschijnlijk van stal ga veranderen, en ik dan een maatje voor mijn paard zoek ben ik op zoek naar een Shetje ofzo. Ik had op internet gekeken en er had iemand gereageerd met een leuk ponytje. Nu heb ik niet zo veel verstand van shetjes enzo, en wat doe moeten kosten dus mijn vraag aan jullie is; wat zouden jullie hier voor geven?

Het is een ruintje van 5 jaar. Erg lief, maar wel ondeugend. Erg goed in de hand en zadel mak, heeft bij deze eigenaar ook als gezelschaps poony gediend. Ong 114 cm hoog, bruin met enkel een wit kolletje. Hij is helemaal gezond, altijd op tijd ontwormd ,geënt en naar de hoefsmid geweest. Wel had hij afgelopen jaar wat last van zomerexceem.Zijn moeder is een Shetlander en vader is een welsh-A.

De eigenaar zegt dat ze nog niet echt over een prijs heeft nagedacht en vind een goede plek veel belangrijker.
(Foto plaatsen lukt niet.. )
Laatst bijgewerkt door sl0wm0ti0n op 02-04-03 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt

"What we call human nature, is actually human habit.."


Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 19:41

nou ik heb totaal geen verstand van paardenprijzen, maar ik zie geregeld dat hele leuke goeie shetjes hengsten merries en ruinen worden verkocht tussen de 100 en 300 euro, veel hogere prijzen zie ik er niet tussen zitten. maar als de eigenaar er liever een goed thuis voor heeft dan een goeie prijs, heb je misschien een goedkoop leuk shetje

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 20:27

200 euro zou echt het maximum zijn wat ik voor hem zou betalen. Zadelmak dus waarschijnlijk niet echt veel gereden, een ruin, geen papieren en ook nog een kruising.

Dat neemt niet weg dat hij me ontzettend leuk in de oren klinkt Lachen

linlovesyou

Berichten: 990
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 20:41

Let alleen wel op met het zomerexeem... daar denken veel mensen licht over maar als ht erg wordt dan moet die echt een speciale deken op en allemaal smeersels enzo... daar kunnen dus ook nog kosten aan gaan zitten...

\verder klinkt het leuk! wat wil je er mee doen? echt alleen als gezelschap? anders is het misschien wel leuk om te weten of ze al iets kan, al is het alleen maar normaal aan het halster lopen, je weet maar nooit!!

Mijn lieve Troytje... Alles geprobeerd, maar dit konden we gewoon niet winnen...

boemel

Berichten: 8354
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 20:45

Wij hadden een shetlandruintje, ook heel lief en in goede conditie, hij was licht beleerd en 4 jaar oud. We kregen er met pijn en moeite fl. 350,00 voor. Een hengstje van 4 maanden heb ik voor fl. 50,00 kunnen krijgen.

Je hebt een hoop keuze en ze zijn erg goedkoop, dus let inderdaad op met zomerexceem. Dat kan nog een hoop kosten en ellende geven.

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-03 21:11

Afbeelding

Bij deze nog een foto'tje. Hij heeft wel een leuk koppie he!

"What we call human nature, is actually human habit.."

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 21:18

zomerexceem drukt de prijs volgens mij heel erg. mensen zitten meestal niet te wachten op een pony met zomerexceem.
denk er nog goed over na. de shet van mijn tante heeft ook zomerexceem en schuurt zichzelf helemaal kaal. het is niet alleen lelijk maar ook zielig want het beestje heeft de hele dag jeuk.
ze schuren elk paaltje krom dus je zult alles af moeten zetten met stroom. en dan vinden ze vaak nog iets om tegen te schuren (drinkbak, de grond enz.) meer dan 150 euro zou ik er niet voor geven.

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 21:53

ik heb een shetje op de paardenmarkt gekocht voor €100 maar hoger zou ik niet gaan moet ik eerlijk zeggen

ebony2

Berichten: 1399
Geregistreerd: 27-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 21:56

Hoi,
Denk echt goed na over die zomer eczeem. Het is niet zo maar wat, heel hardnekkig en komt steeds weer terug.Als je aan de kust woont heb je kans dat het minimaal blijft, maar anders kan het ecgt een probleem zijn. Ik zou de prijs niet te hoog inzetten want waarschijnlijk is het voor hun ook een probleem en willen ze er snel van af.Succes met je beslissing en hij heeft inderdaad een hel leuk koppie

voor leuke paarden en pony's zie mijn website:
www.marestables.nl

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 22:58

Als richtlijn, ik heb in december mijn Shetland merrie verkocht voor 350 euro. Zij had geen papier, volledig gezond, beleerd onder het zadel, enkelspan- en tweespan voor de wagen en daarbij ook wedstrijdervaring voor de wagen in de marathon, indoor-marathon en vaardigheid.

Ik zou voor een kruising ruin zonder papieren, enkel zadelMAK en zomerexceem idd zeker NIET hoger gaan dan 75-100 euro.

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 11:08

ik zou geen pony nemen met zomerexeem,het is zo ontzettend zielig om te zien dat het beestje zich helemaal kapot schuurt van de jeuk!!en voor t beesje natuurlijk ook,denk daar echt niet te licht over,plus dat het je een hoop geld gaat kosten aan rommeltjes en cremetjes enzo.ik zou toch nog even verder kijken als ik jou was.

mijn lieve spirit is naar seren verhuisd.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Katootje7791, Mo_Noah, petraaken, xJolijn en 125 bezoekers