B of C- rijbewijs?????????

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AnkeD

Berichten: 290
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Brabant

B of C- rijbewijs?????????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-03 18:14

Je hebt van die paardenvrachtwagens waar je mee mag rijden met je B-rijbewijs maar is dat dan ook ongeacht hoe zwaar dat die beladen wordt, of moet je boven een aantal kilo's een C-rijbewijs gaan halen????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 18:27

Als het totaal gewicht (=ledig gewicht+laadvermogen) boven de 3500 kg komt moet je je C rijbewijs hebben.
Het is niet slim om een vrachtwagentje dat op papier die 3500 kg heeft staan zwaarder te beladen.
Moet je op de weegbrug ben je zwaar de klos (de KLPD heeft mobiele weegbruggen en staan er af en toe ook mee bij wedstrijden).
Daarnaast is het wagentje er kwa remmen en chassis niet opgebouwd.
Blijf je totaal onder die 3500 kg is er dus niets aan de hand en kun je gewoon met je B rijden.

AnkeD

Berichten: 290
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-03 19:43

Okidokie, bedankt!!!

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 22:33

Ik zou eerder voor mij E rijbewijs gaan. Dan mag je ook een 2 paards trailer trekken. Of je moet perse een vrachtwagentje willen rijden.

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 22:39

Altijd voor de vrachtwagen gaan. Trailers zijn leuk voor noodgevallen, vrachtwagens zijn altijd fijner. Zet die B-rijbewijs dingen gewoon uit je hoofd, waardeloos. Als je er meer dan een paard opzet met nog wat spullen erbij, dan zit je al boven de 3500kg. Bovendien zijn paardenwagens met C-rijbewijs veel goedkoper, vrijwel niemand wil die dingen hebben.
Weet er nog iemand een leuke wagen te koop? Ik zoek er nog een, mijn Mercedesje begint het op te geven.

qwerty

Berichten: 16
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 22:45

wat voor wagen zoek je dan??
Oldtimer of een stevige jeep achtige ?

m/v> M

groetjes qwerty

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 22:56

qwerty schreef:
wat voor wagen zoek je dan??
Oldtimer of een stevige jeep achtige ?

m/v> M

groetjes qwerty


Een vrachtwagen, ton of 15 toegestane massa. Dikke motor erin, minimaal 250pk. Jeeps heb ik zoveel dat ik er een te koop heb, ik kan ze niet blijven verzamelen *LOL*

AnkeD

Berichten: 290
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-03 08:02

Ikke shreef:
Citaat:
Als je er meer dan een paard opzet met nog wat spullen erbij, dan zit je al boven de 3500

Maar bij mij gaat het maar om 1 paard met idd wat spullen,dan zou het toch wel kunnen??